Ρουμανικός συνωστισμός
Έναν συνωστισμό στη Ρουμανία με ιταλική σημαία τον καταγράφω.... Μετά την Unicredit και η Intesa Sao Paolo εξαγόρασε ποσοστό της Romania First Bank από την JC Flowers, όπως αναφέρεται στο Βloomberg. Κοινώς η Ρουμανία φαίνεται να γίνεται μεγάλος πόλος έλξης και οι Ιταλοί πατούν πόδι για τα καλά στη Βαλκανική με τις κινήσεις αυτές.
Ο τραπεζικός κλάδος στη γείτονα
Ο τραπεζικός κλάδος της Ρουμανίας ήταν ιδιαίτερα κερδοφόρος τα τελευταία χρόνια, με ρεκόρ σωρευμένων κερδών πάνω από 10 δισεκατομμύρια lei (2 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2022. Αυτό προκάλεσε ένα κύμα ενοποίησης, μικρότερων τραπεζών καθώς οι πάντες επιχειρούν να επωφεληθούν από το ευνοϊκό περιβάλλον και να ενισχύσουν τις αποτιμήσεις τους σε μια αγορά με κινητικότητα. Η κίνηση της UniCredit, καταγράφει σε πρόσφατο δημοσίευμά του το πρακτορείου Bloomberg, την έφερε να προηγείται στην κούρσα του τοπικού ανταγωνισμού της Societe Generale για την 3η θέση στη συγκεκριμένη αγορά με βάση το ενεργητικό των πιστωτικών ιδρυμάτων της χώρας. Μάλιστα ακούγεται πως η UniCredit ήταν μεταξύ των δανειστών που ενδιαφέρθηκαν να αγοράσουν τη ρουμανική μονάδα της OTP Bank και εξέτασε επίσης την First Bank πέρυσι.
Υπενθυμίζεται πάντως για την ιστορία και μόνον πως η Ρουμανική αγορά- και όχι μόνον- προ μνημονίων αποτελούσε πρoνομιακό πεδίο του ελληνικού τραπεζικού συστήματος.
Ηρακλής ΙΙΙ
Η προετοιμασία για τον Ηρακλή καλά κρατεί. Σύντομα ακούμε πως θα έχουμε τα αποτελέσματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ε.Ε. που θα επιτρέψει τη λειτουργία του Ηρακλή ΙΙΙ ο οποίος θα φιλοξενήσει τα πακέτα που δεν έλαβαν χώρα στον Ηρακλή ΙΙ και αφορούν τις συστημικές τράπεζες και εκείνα των μη συστημικών τραπεζών. Τα παλιά πακέτα πάντως είχαν εγκαίρως λάβει εγκρίσεις για τον Ηρακλή ΙΙ. Να τα λέμε κι αυτά. Ωστόσο κάλιο αργά παρά ποτέ.
Δυνατά επιτόκια από Attica Bank
Η Attica Bank πριμοδοτεί και πριμοδοτεί σοβαρά τα καταθετικά επιτόκια. Με αυτά και με εκείνα η τράπεζα θα μπει ισχυρά στον ανταγωνισμό μιας και τα θηρία είναι επαναπαυμένα στις δάφνες τους.
Η προσφυγή για την Αττική Οδό
Αν η στήλη θυμάται σωστά, για σήμερα Τρίτη 7 Νοεμβρίου είχε προγραμματιστεί συνεδρίαση της ΕΑΔΗΣΥ για να γίνει η εκδίκαση της κύριας προσφυγής της κοινοπραξίας Vinci – Mytilineos για την Αττική Οδό (διαγωνισμός ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης), εφόσον δεν προέκυψε κάποια αλλαγή. Τον Οκτώβριο είχε απορριφθεί η αίτηση αναστολής της διαγωνιστικής διαδικασίας. Η κοινοπραξία είχε καταθέσει προσφυγή και ασφαλιστικά μέτρα για τον διαγωνισμό στον οποίο είχε αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προτιμητέος επενδυτής με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ, μπροστά από το γκρουπ Vinci – Mytilineos με προσφορά οριακά άνω των 3,1 δισ. ευρώ. Κατά πόσο η απόφαση αυτή «έδειχνε» κάτι για την ετυμηγορία της αρχής, θα φανεί προσεχώς. Πάντως, πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο προσφυγής της μίας ή της άλλης πλευράς στο ΣτΕ. Σε κάθε περίπτωση, θα υπάρξει καθυστέρηση στις διαδικασίες και ενδεχομένως να μην προλάβει να υπογραφεί η σύμβαση για την εκ νέου παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου μέχρι τη λήξη της υφιστάμενης, τον Οκτώβριο του 2024, καθώς θα εκκρεμούν σημαντικά βήματα.
Η αναμονή για το deal Intrakat – ΑΚΤΩΡ και το ταμπλό
Για να μείνουμε λίγο στον χώρο των υποδομών, ακόμα αναμένεται ο χρησμός της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την ολοκλήρωση του deal της απόκτησης της ΑΚΤΩΡ από την Intrakat. Η αγορά από χτες ανέμενε «λευκό καπνό», όπως εξαρχής ήλπιζαν σε Intrakat και Ελλακτωρ (μητρική της κατασκευαστικής). Φαίνεται όμως ότι χρειάζονταν περισσότερο χρονικό διάστημα και οι εμπλεκόμενοι, όπως και η αγορά, είναι σε αναμονή. Οι traders αναρωτιόντουσαν γιατί δεν έχουμε ακόμα ανακοίνωση, δίχως σώνει και καλά να εννοούν ότι κάτι δεν πάει καλά. Αλλά δεν προδικάζουν και την απόφαση. Χτες, πάντως, το ταμπλό «έδειξε» νέα υψηλά για η μετοχή της Intrakat στα 3,48 ευρώ και στην αποτίμηση των 558 εκατ. (+3,88%), ο δε τίτλος του πωλητή, δηλαδή η Ελλάκτωρ, επίσης αντέδρασε ανοδικά καθώς «έγραψε» +5,9% και τιμή 2,08 ευρώ.
Ο εργοταξιακός χώρος για το IRC στο Ελληνικό
Κάπου πήρε το «μάτι» της στήλης απόφαση του ΥΠΕΝ βάσει της οποίας εγκρίθηκε η Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη (ΤΕ.ΠΕ.Μ) που αφορά την εγκατάσταση και λειτουργία εργοταξιακού χώρου στο Ελληνικό. Και το λέμε αυτό επειδή ο υπό αδειοδότηση εργοταξιακός χώρος θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες κατασκευής του ειδικού έργου IRC, ενός κτιρίου τοπόσημου, ειδικής αρχιτεκτονικής σχεδίασης, το οποίο θα έχει ύψος μέχρι 200 μέτρα. Θυμίζουμε ότι το IRC είναι το σύνθετο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Hard Rock, επένδυση σχεδόν 1,1 δις ευρώ. Βέβαια, μιλάμε για μια και μόνο κίνηση, έχει δουλειά το πράγμα. Αλλά μια και το είδαμε, το αναφέρουμε. Και επειδή σήμερα πιάσαμε και τα μετοχικά, ο τίτλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν έμεινε πίσω χτες στο Χρηματιστήριο, καθώς έπιασε τα 13,66 ευρώ με άνοδο 2,55%, υπερβαίνοντας εκ νέου την κεφαλαιοποίηση των 1,4 δις ευρώ.
Το «δεκάρικο» της ΔΕΗ
Προφανώς και η επιχείρηση είναι στην επικαιρότητα για τους γνωστούς λόγους, μια φορά πάντως, μια και οι traders το ανέφεραν το επισημαίνουμε. Μετά από περίπου δύο μήνες ο τίτλος της ΔΕΗ υπερέβη εκ νέου τα επίπεδα των 10 ευρώ, «κλείνοντας» σχεδόν στα υψηλά ημέρας και στα 10,18 ευρώ. Για την ιστορία, η ΔΕΗ είναι στην έβδομη θέση από πλευράς κεφαλαιοποιήσεων πίσω από τις Coca Cola, ΟΤΕ, Eurobank, ΟΠΑΠ, Μυτιληναίο, Εθνική.
Η ανοδική κίνηση του Τιτάνα
Και πάμε τώρα στον Τιτάνα. Ο λόγος επειδή έχει χαράξει μια πλαγιοανοδική κίνηση στο ταμπλό και από τα 16,7 – 16,8 ευρώ βρέθηκε άνω των 18,4 ευρώ χτες με άνοδο 1,4%. Η μετοχή ήταν στα 12,2 ευρώ αρχές του έτους, άρα «γράφει» περί το +50%. Υψηλά έγραψε το καλοκαίρι στα 19,4 ευρω, άρα απέχει από αυτά ακόμα κατά 1 ευρώ. Ο όμιλος εμφανίζει σημαντικές προοπτικές στις ΗΠΑ, στην Ελλάδα έχει αναθερμανθεί η αγορά (υποδομές), ενώ την Πέμπτη ανακοινώνει μεγέθη 9μήνου 2023. Για να δούμε λοιπόν τις θα συμβεί.
Τον Δεκέμβριο με ηλεκτροκίνηση ο σιδηρόδρομος
Πριν τις γιορτές, ίσως και στο πρώτο «μισό» του Δεκέμβρη, θα έχουμε κίνηση με… ηλεκτροκίνηση του σιδηρόδρομου στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, δηλαδή και στο επίμαχο τμήμα (λόγω καταστροφών) Δομοκός – Λάρισα. Μιλάμε βέβαια για μονοδρόμηση και βέβαια υπάρχει ακόμα «ψωμί» για να επανέλθει το μέσο. Αλλά πρέπει να γίνει η αρχή για να μετακινηθούν και τα εμπορεύματα και χρειάζεται… υπομονή. Ηδη, πάντως, ξεκίνησε το πρόγραμμα δρομολογίων του Προαστιακού Λάρισα – Θεσσαλονίκη.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.