Σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, το YouTube έχει μεταβληθεί σε μια τεράστια βιομηχανία. Το 2021 μοίρασε συνολικά στους uploaders περιεχομένου περίπου 300 εκατ. δολάρια, ποσό ρεκόρ, αυξημένο κατά 40% από πέρυσι.
Διαβάστε ακόμα: Το δαχτυλίδι αρραβώνων της Megan Fox και του Machine Gun Kelly ρίχνει το internet
Η πλατφόρμα μετράει περισσότερους χρήστες από ποτέ. Σχεδόν 2 δισ. άνθρωποι βρίσκονται πια εκεί, μια αύξηση 40% σε πέντε χρόνια. Περίπου τα μισά κέρδη των παραγωγών περιεχομένου προέρχονται από έσοδα διαφημίσεων. Για να αυξήσουν περαιτέρω την αμοιβή τους, οι κορυφαίοι YouTubers εκμεταλλεύονται επώνυμες σειρές προϊόντων αλλά και δημιουργούν άλλες πηγές εσόδων από το Twitch, το Snap, το Facebook, τα podcast, τα NFTs, ακόμα και τα… burger. Οι διαστημικές απολαβές της ηγετικής δεκάδας των παραγωγών ψηφιακού περιεχομένου, τους φέρνουν πλέον πολύ κοντά στην κατάταξη με τα πιο ακριβοπληρωμένα αστέρια της παγκόσμιας βιομηχανίας της ψυχαγωγίας όπως η Billie Eilish, η Kim Kardashian, η Angelina Jolie ακόμα και οι BTS. Ας δούμε όμως ποιοι απαρτίζουν τη νέα αυτή τάξη εκατομμυριούχων.
1. MrBeast (Jimmy Donaldson), 54 εκατ. δολάρια
Με ένα όνομα σαν κι αυτό, ίσως ήταν αναπόφευκτο να γίνει τόσο μεγάλος όσο έγινε. Ο 23χρονος κέρδισε 54 εκατ. δολάρια το 2021 - τα περισσότερα από οποιονδήποτε YouTuber ποτέ -καθώς τα video του συγκέντρωσαν 10 δισ. προβολές, διπλάσιες σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τον τελευταίο χρόνο o MrBeast, πέρασε 50 ώρες θαμμένος ζωντανός, πρόσφερε 10.000 δολάρια σε όποιον ήθελε να μπει σε μια μπανιέρα με φίδια και φιλοξένησε τη δική του εκδοχή του Squid Game, δημιουργώντας αντίγραφα των σετ της εκπομπής του Netflix.
Τελευταίο του επίτευγμα αποτελεί τo MrBeast Burger, μια εφαρμογή μενού που επιτρέπει στους θαυμαστές να παραγγείλουν γεύματα με την επωνυμία MrBeast από 1.600 εστιατόρια σε όλη τη χώρα που συνεργάστηκαν μαζί του για να εκπληρώσουν τις παραγγελίες. Ο MrBeast χειρίζεται το μάρκετινγκ, προωθώντας τα burger στους σχεδόν 90 εκατ. συνδρομητές του στο YouTube και στη συνέχεια μοιράζεται τα κέρδη από τις παραγγελίες με τα εστιατόρια. Μέχρι στιγμής, το app έχει πουλήσει 5 εκατ. burgers.
2. Jake Paul, 45 εκατ. δολάρια
Ο Paul επιστρέφει στη λίστα κυρίως λόγω των κερδών του από την πυγμαχία. Την τελευταία φορά τα κατάφερε το 2018 με έσοδα 21,5 εκατ. δολάρια. Έδωσε και κέρδισε τρεις πολυδιαφημισμένους αγώνες πέρυσι με ένα ζευγάρι μαχητών MMA: έναν αγώνα με τον Ben Askren, δύο με τον Tyron Woodley. Ο Jake Paul ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή ονόματα του YouTube έως τον Δεκέμβριο του 2017, όταν ο αδερφός του Logan δημοσίευσε ένα βίντεο που γυρίστηκε σε ένα ιαπωνικό δάσος το οποίο είναι γνωστό ως σημείο αυτοκτονίας. Οι θαυμαστές χαρακτήρισαν το video χυδαίο και η αντίδραση έπληξε και τους δύο αδερφούς Paul. Οι χορηγοί τούς απέκλεισαν και το YouTube τους έκοψε τα έσοδα. Πλέον, τους επιτράπηκε να έχουν ξανά έσοδα από τις διαφημίσεις του YouTube, αλλά ο jake δημοσιεύει λιγότερο συχνά από ό,τι έκανε κάποτε, χρησιμοποιώντας το κανάλι του κυρίως για να προωθήσει την καριέρα του στην πυγμαχία, η οποία πλέον αντιπροσωπεύει το 90% σχεδόν των κερδών του.
3. Markiplier, 38 εκατ. δολάρια
Λίγοι αστέρες των social media μπορούν να διακινήσουν προϊόντα όπως ο Markiplier, ο οποίος είδε ιδιαίτερα υψηλές πωλήσεις από τα μπλουζάκια, τα hoodies και άλλα είδη που συνδέονται με τη σειρά του Unus Annus, ο κύριος λόγος που τα κέρδη του έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από πέρυσι. Ο Markiplier προσπαθεί να πλασαριστεί πλέον ως τηλεοπτικός αστέρας. Το 2021, γύρισε μια τηλεοπτική μεταφορά του The Edge of Sleep, ενός μετα-αποκαλυπτικού θρίλερ που αρχικά δραματοποίησε ως podcast το 2019. Το τηλεοπτικό project προορίζεται να πωληθεί σε κάποια εταιρεία streaming όπως το Netflix ή η Hulu αργότερα φέτος. Ο Markiplier παραμένει δημοφιλής στο YouTube (31 εκατ. συνδρομητές), αφού πρώτα εδραίωσε τη φήμη του βιντεοσκοπώντας τον εαυτό του να παίζει παιχνίδια όπως το Five Nights at Freddy's, ένα videogame με στοιχειωμένες πίτσες.
4. Rhett και Link, 30 εκατ. δολάρια
Αυτό που ξεκίνησε ως το δίδυμο που φιλοξενούσε ένα κακότροπο καθημερινό talk show, το Good Mythical Morning, εξελίχθηκε σε κάτι σαν αυτοκρατορία με spin offs, ενισχύοντας τις προβολές και τα κέρδη τους στο YouTube. Μια από τις πιο επιτυχημένες προσπάθειές τους είναι το Mythical Kitchen, μια σειρά μαγειρικής με ξεχωριστό οικοδεσπότη, τον Josh Scherer. Το δύο ετών σόου έχει ήδη 1,8 εκατ. συνδρομητές στο YouTube. Μια άλλη πρωτοβουλία είναι το ταμείο Mythical Accelerator, μέσω του οποίου σκοπεύουν να επενδύσουν 5 εκατ. δολάρια σε άλλους YouTubers. Έκαναν μάλιστα την πρώτη τους συμφωνία το 2021, συνεισφέροντας ένα άγνωστο ποσό στον ανερχόμενο Jarvis Johnson. Τον περασμένο Οκτώβριο εκπλήρωσαν τη μακροχρόνια απαίτηση του κοινού τους, κάνοντας μια δίωρη εκπομπή που δεν ήταν «κατάλληλη για όλη την οικογένεια», ένα event στo οποίo πούλησαν 70.000 εισιτήρια.
5. Unspeakable, 28,5 εκατ. δολάρια
Ο Unspeakable δεν μπορεί να σταματήσει να μιλάει για το Minecraft, το βιντεοπαιχνίδι με pixel που είναι πλέον trend των πιτσιρικάδων. Πάνω από 20 εκατ. άνθρωποι εγγράφονται στα τέσσερα κανάλια του στο YouTube, όπου δημοσιεύει video με τον εαυτό του να παίζει Minecraft και άλλα παιχνίδια. Σε άλλα κλιπ, κάνει πράγματα όπως να γεμίζει ένα δωμάτιο με ζωντανούς αλιγάτορες. Γεννημένος στο Χιούστον ως Nathan Graham, δημοσιεύει σταθερά στο YouTube την τελευταία δεκαετία. Πέρυσι, ο Unspeakable πούλησε τον κατάλογο με τα video του YouTube στο Spotter, ώστε να χρησιμοποιήσει το εφάπαξ ποσό για να αναπτύξει την επιχείρησή του πιο γρήγορα αντί να περιμένει να συγκεντρώσει έσοδα από τα video. To Spotter είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους κατόχους περιεχομένου YouTube, κάνοντας πολλές συμφωνίες όπως αυτή για το αρχείο του Unspeakable τα τελευταία χρόνια.
6. Nastya, 28 εκατ. δολάρια
Η Nastya έκανε επίσης μια συμφωνία Spotter πέρυσι, πουλώντας τα δικαιώματα για τα παλιά της video, ενώ διατήρησε τα δικαιώματα για τυχόν νέα videoπου ανεβάζει. Η επτάχρονη, που μετανάστευσε από τη Ρωσία με τους γονείς της, έχει προσελκύσει 87,5 εκατ. συνδρομητές στο κανάλι της Like Nastya, όπου βιντεοσκοπεί τη ζωή της. Οι κορυφαίες επιτυχίες της από το 2021, ένα video σχετικά με τη διακόσμηση των αποκριάτικων cupcakes και το πώς περνάει το χρόνο της με τις καλύτερες φίλες της, την Evelin και τον Adrian. Μαζί με τα έσοδα από το Spotter, η Nastya και οι εταιρικοί υπεύθυνοι του καναλιού της έχουν προσθέσει δυναμικά κι άλλες επεκτάσεις στο «brand», όπως μια σειρά προϊόντων και μια συλλογή NFT.
7. Ryan Kaji, 27 εκατ. δολάρια
Ο Ryan ξεκίνησε στο YouTube στην τρυφερή ηλικία των 4 ετών, κάνοντας κριτικές και παίζοντας με παιχνίδια. 10 ετών πλέον, οι γονείς του και οι άλλοι που διαχειρίζονται τα επιχειρηματικά του συμφέροντα -συμπεριλαμβανομένου του πρώην στελέχους της Disney, Chris Williams- επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στο να επεκτείνουν το «brand εκτός YouTube, καθώς o μικρός… μεγαλώνει. Η απάντηση, ελπίζουν, μπορεί να είναι οι χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων που συμπρωταγωνιστούν με τον Ryan, τομέας στον οποίο έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος. Ο Red Titan, ένας παιδικός υπερήρωας με μια κατακόκκινη κάπα ο οποίος παρεμπιπτόντως μοιάζει με τον Ryan, έχει γίνει αρκετά γνωστός ώστε να εμφανίζεται ως μπαλόνι στην Παρέλαση της Ημέρας των Ευχαριστιών του Macy’s τα τελευταία δύο χρόνια. Προς το παρόν, το κύριο κανάλι του στο YouTube, το Ryan's World, διατηρεί 31 εκατ. συνδρομητές και μια τεράστια σειρά επώνυμων προϊόντων και παιχνιδιών που πωλούνται σε μεγάλα καταστήματα λιανικής όπως η Target και η Walmart.
8. Dude Perfect, 20 εκατ. δολάρια
Ό,τι φαίνεται επικίνδυνο, είναι χρυσός για αυτή την πεντάδα της αθλητικής κωμωδίας (οι δίδυμοι Coby και Cory Cotton, ο Garrett Hilbert, ο Cody Jones και ο Tyler Toney). Τα video τους είναι γεμάτα με πράγματα όπως κάποιος που σηκώνει 198 κιλά σε πάγκο κάτω από το νερό ή περπατά στα φτερά ενός διπλάνου κατά τη διάρκεια της πτήσης. Πέρα από το YouTube, το γκρουπ σχεδιάζει να κάνει την τρίτη του ζωντανή περιοδεία αυτό το καλοκαίρι σε 24 πόλεις. Και για τους πιο γενναίους, το Dude Perfect πέρυσι δημοσίευσε το «101 Tricks, Tips and Cool Stuff», ένα βιβλίο 250 σελίδων γεμάτο φωτογραφίες, με οδηγίες βήμα προς βήμα για να επιχειρήσετε κι εσείς στο σπίτι ό,τι η πεντάδα κάνει στην οθόνη σας.
9. Logan Paul, 18 εκατ. δολάρια
Όπως ο αδερφός του Jake, ο Logan επιστρέφει στη λίστα των πιο καλοπληρωμένων YouTubers μετά το σκάνδαλο που προαναφέραμε, το οποίο εκτόπισε τα δύο αδέρφια από το προσκήνιο. Όπως ο Jake, έτσι κι ο Logan έχει στραφεί στην πυγμαχία. Τον περασμένο Ιούνιο έδωσε έναν αγώνα παράστασης με τον πρώην παγκόσμιο πρωταθλητή Floyd Mayweather, συνάντηση η οποία, ως είθισται, δεν είχε επίσημο νικητή. Καθώς ο Logan συνεχίζει να αποκαθιστά την εικόνα του, πραγματοποίησε μια από τις πρώτες κυκλοφορίες NFT τον περασμένο Φεβρουάριο, ενώ το podcast του, «Impaulsive», είχε πάνω από 100 εκατ. προβολές στο YouTube τον περασμένο χρόνο.
10. Preston Arsement, 6 εκατ. δολάρια
Ο Preston έχει πολλά κανάλια στο YouTube, αλλά το όνομα του πιο δημοφιλούς από αυτά, το «PrestonPlayz», λέει όλα όσα πραγματικά πρέπει να γνωρίζετε για αυτόν: Ο τύπος παίζει πολλά βιντεοπαιχνίδια, κυρίως Minecraft. Σχεδόν 12 εκατ. άνθρωποι είναι εγγεγραμμένοι σε αυτό το τετράχρονο κανάλι, το οποίο ο Preston φροντίζει επιμελώς να κρατά επίκαιρο: Μάλιστα σε ένα από τα πιο πρόσφατα video του, δημιούργησε μια έκδοση Minecraft με δυνατότητα αναπαραγωγής των παιχνιδιών από το Squid Game.