Κατά μία άποψη, τα concept yachts είναι φθηνά. Κοστίζουν μόνο ένα μικρό μέρος του υπέρογκου ποσού που χρειάζεται για να σχεδιαστούν, να πιστοποιηθούν, να κατασκευαστούν και τέλος να αποτελέσουν ένα πραγματικό σκάφος.
Διαβάστε ακόμα: Flying Fox - Το superyacht του Ρώσου ολιγάρχη που νοίκιασε ο Jeff Bezos για να πάει στα γενέθλια του Bill Gates
Ωστόσο, παρά τη φαντασιακή υπόστασή τους, καταφέρνουν να ασκούν σημαντική γοητεία στην κλειστή κοινότητα των δισεκατομμυριούχων αγοραστών πολυτελών σκαφών. Ο λόγος είναι ότι τα concept είναι μια βιτρίνα σε ό,τι είναι δυνατό να γίνει, με την προϋπόθεση ότι θα βρεθεί το σωστό ποσό χρημάτων, ο χρόνος και η δέσμευση στην πολυετή διαδικασία δημιουργίας ενός εξολοκλήρου εξατομικευμένου σκάφους.
Η SkyStyle Design, μια πολυεθνική επιχείρηση σχεδιασμού με στούντιο στην Αμερική, την Αργεντινή και την Ισπανία, ειδικεύεται στη δημιουργία εξαιρετικά λεπτομερών έργων για πελάτες ιδιωτικής αεροπορίας. Η εταιρεία έχει δουλέψει χέρι-χέρι με κολοσσούς όπως η Boeing για να δείξει πώς είναι δυνατό να διαμορφωθεί το εσωτερικό ενός ιδιωτικού τζετ.
@denisonyachting has partnered with design studio SkyStyle for the spaceship-like 71m concept 𝗣𝗿𝗼𝗷𝗲𝗰𝘁 𝗨𝗻𝗶𝗾𝘂𝗲 yacht. The international design studio is focused on advanced aviation and conceptual design. Project Unique is no exception.https://t.co/qAdpcnMDPG pic.twitter.com/gAIuQCRatt
— SuperYacht Times (@sytreports) January 26, 2022
Το Project UNIQUE είναι το πρώτο γιοτ που σχεδιάζει η SkyStyle. Σε αυτήν την περίπτωση, συνεργάτης είναι η Denison, μια οικογενειακή μεσιτική εταιρεία γιοτ με σημαντικό αριθμό σκαφών εννιαψήφιας αξίας στα βιβλία της. Φυσικά, το Project UNIQUE δεν υπάρχει ακόμα, εκτός από αυτά τα θεαματικά renders, αλλά το concept των 71 μέτρων θα μπορούσε να κατασκευαστεί στην περίπτωση που βρεθεί ενδιαφερόμενος να το αποκτήσει.
Το Project UNIQUE είναι μακρύ και λεπτό, με μια γάστρα σε σχήμα σφαίρας, που φαίνεται να έχει σχεδιαστεί για να αναπτύσσει ταχύτητα. Το μηχανοστάσιο, οι χώροι του πληρώματος και οι αποβάθρες για τα tenders βρίσκονται στο χαμηλότερο κατάστρωμα, μαζί με μια κουζίνα τροφοδοσίας και αποθηκευτικούς χώρους. Στο ίδιο επίπεδο υπάρχει επίσης αίθουσα μπιλιάρδου και κινηματογράφος 12 θέσεων, ενώ το πίσω μέρος του σκάφους περιλαμβάνει τα απαραίτητα τετραγωνικά φιλοξενίας δύο jetski, ενός tender και ενός ταχύπλοου.
Το κύριο κατάστρωμα φιλοξενεί τέσσερις διπλές καμπίνες και μια VIP σουίτα, μαζί με τραπεζαρία και καθιστικά και μια γυάλινη βιτρίνα που ανοίγει στο πίσω κατάστρωμα, όπου βρίσκεται η πισίνα και οι ξαπλώστρες. Το επάνω κατάστρωμα περιλαμβάνει τη μεγάλη κύρια καμπίνα στην πλώρη, με ξεχωριστό καθιστικό, ιδιωτικό γραφείο και σπα, μαζί με άλλο ένα σαλόνι με μπαλκόνι, από όπου μια σπειροειδής σκάλα οδηγεί στο τελευταίο κατάστρωμα. Εδώ θα συναντήσετε ένα ελικοδρόμιο, μαζί με τη γέφυρα και το «sky lounge».
Μια μεγάλη κυκλική κεντρική σκάλα ενώνει όλους τους ορόφους, με ανοιγόμενα πάνελ οροφής στο κατάστρωμα του ιδιοκτήτη, όταν ο καιρός το επιτρέπει. Διαφορετικά, όλη η υπαίθρια δραστηριότητα επικεντρώνεται στην πρύμνη, όπου ένα beach club αποκαλύπτεται όταν το τεράστιο κάλυμμα ανασηκώνεται σαν όστρακο από αχιβάδα για να προσφέρει σκιά καθώς και να επιτρέπει την άμεση πρόσβαση στην ίσαλο γραμμή όταν το γιοτ είναι αγκυροβολημένο.
Η μορφή και η τεχνολογία αιχμής που αποκαλύπτονται στις εικόνες είναι βέβαια υποθετικά. SkyStyle και Denison ελπίζουν ότι το ρεκόρ στις παραγγελίες superyachts που σημειώθηκε το 2021 θα προσελκύει επαρκή προσοχή ώστε το Project UNIQUE να γίνει σύντομα πραγματικότητα.
Αναπόφευκτα, μερικές από τις σχεδιαστικές ιδέες ίσως να απορριφθούν -το ηλεκτροχρωμικό γυαλί που χρησιμοποιείται για να προσφέρει άμεσα ιδιωτικότητα, ενδεχομένως να είναι ένα από τα στοιχεία που θα μείνει στα σχέδια. Εναλλακτικά, ίσως ο αγοραστής να είναι κάποιος πρόθυμος να προχωρήσει πέρα από τη φαντασία, κάνοντας το πραγματικό σκάφος να φαίνεται πιο προκλητικό απ' ό,τι στις εικόνες. Σε τελική ανάλυση, το μόνο που δεν συμπεριλαμβάνει ένα superyacht είναι όρια στην ευελιξία και την τεχνολογική καινοτομία, πάντα φυσικά με το κατάλληλο αντίτιμο.