Αλλάζει ο τρόπος που πίνουμε νερό

Περιορίζουν τα κόστη σε παραγωγή και μεταφορά ενώ μεγιστοποιούν τα κέρδη. Οι luxurious επιχειρήσεις δείχνουν το μέλλον για το πώς θα πίνουμε νερό.
Αλλάζει ο τρόπος που πίνουμε νερό

Όσοι ζητήσουν ένα μπουκάλι Evian ή San Pellegrino στο Zen που έχει βραβευτεί με τρία αστέρια Michelin στην Σιγκαπούρη, θα απογοητευτούν. Ο λόγος έγκειται στο γεγονός ότι το δημοφιλές εστιατόριο που χρεώνει σχεδόν 500 δολάρια ανά άτομο για δείπνο, σερβίρει μόνο νερό από τη σουηδική εταιρεία Nordaq.

Τα πιάτα και τα αφεψήματα στο Zen παρασκευάζονται αποκλειστικά και μόνο από το σουηδικό νερό, ενώ το ίδιο συμβαίνει και σε ακόμη 140 εστιατόρια με αστέρια Michelin, σύμφωνα με την CEO της Νοrdaq, Γιοχάνα Μάτσον. Το νερό, το οποίο καθαρίζεται και εμφιαλώνεται επιτόπου είναι διαθέσιμο επίσης σε περισσότερα από 700 πολυτελή ξενοδοχεία, καζίνο και κρουαζιερόπλοια.

Η εταιρεία στοχεύει να μειώσει τα μπουκάλια νερού μιας χρήσης στη βιομηχανία της φιλοξενίας και της εστίασης: τόσο τα φθηνά πλαστικά που υπάρχουν συνήθως στα δωμάτια των ξενοδοχείων, όσο και το μεταλλικό νερό σε γυάλινες φιάλες που σερβίρεται σε high class ρεστοράν σε μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που αποτελούν πόλο έλξης για τουρίστες, επισκέπτες και ταξιδιώτες από όλες τις γωνιές του πλανήτη.

«Η μεταφορά νερού πάνω από νερό δεν έχει νόημα. Αυτό θέλουμε να εξαλείψουμε» υπογράμμισε η Διευθύνουσα Σύμβουλος, προσθέτοντας πως τα μπουκάλια της Nordaq είναι απαλλαγμένα από πλαστικές ετικέτες, ώστε να μπορούν εύκολα να πλυθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν, ενώ συνοδεύονται από ένα φαρδύ στόμιο ώστε να μπορούν να καθαρίζονται σε κανονικά πλυντήρια πιάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα 9 καλύτερα εστιατόρια για το 2024

Τα μπουκάλια καλύπτονται επίσης με ασφάλεια και σφραγίζονται με ημερομηνία αφού ξαναγεμιστούν, προκειμένου ο πελάτης να γνωρίζει τι καταναλώνει. Το Mandarin Oriental Singapore έχει υιοθετήσει τη φιλοσοφία της Nordaq από το 2023, με μπουκάλια στα δωμάτια, τα εστιατόρια, το σπα και το γυμναστήριο του ξενοδοχείου.

Η διευθύντρια ξενοδοχείου Σίντι Κονγκ εξήγησε τι συμβαίνει στις τοπικές εγκαταστάσεις εμφιάλωσης: από το πώς πλένονται τα μπουκάλια, επιθεωρούνται, γεμίζουν, σφραγίζονται και επανακυκλοφορούν. «Η δομή μπορεί να παράγει 500 μπουκάλια καθαρού νερού σε μια ώρα. Κανονικά επεξεργαζόμαστε από 1.000 έως 2.000 μπουκάλια κάθε μέρα», επεσήμανε.

Εικόνα

Η Nordaq είναι μία από τις πολλές εταιρείες στον κλάδο του αειφόρου νερού υψηλής ποιότητας. Το νερό Castalie υπάρχει σε περισσότερα από 700 ξενοδοχεία στη Γαλλία, ενώ το νερό Purezza σερβίρεται σε περισσότερους από 5.000 χώρους σε 13 χώρες. Η ινδική ITC Hotels δημιούργησε τη δική της μάρκα νερού «μηδενικών μιλίων» που ονομάζεται SunyaAqua για να μειώσει τα πλαστικά μπουκάλια μιας χρήσης στα 140 ξενοδοχεία της.

Ο κλάδος της εστίασης και της φιλοξενίας είναι η βασική αγορά για την ελβετική μάρκα αειφόρου νερού Be WTR, που λειτουργεί κυρίως σε ξενοδοχεία, ενώ οι κύριες δραστηριότητές της βρίσκονται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Ωστόσο, αναπτύσσει δράση σε συνολικά 12 χώρες, μεταξύ των οποίων βρίσκονται η Κίνα και ο Καναδάς.

Οι εταιρείες που προμηθεύουν τις βιομηχανίες τουρισμού και τροφίμων με φιλτραρισμένο νερό χωρίς ή με χαμηλά κόστη μεταφορά εξοικονομούν εκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια μίας χρήσης ετησίως, ενώ έχουν και κέρδη. Κάθε μπουκάλι του νερού της Νordaq κοστίζει 11 σεντς για να παραχθεί. Αλλά το νερό πουλιέται πολύ περισσότερο.

Το Providore Singapore πουλά το αφρώδες νερό της Nordaq ελεύθερης ροής για 2 δολάρια ανά άτομο, αλλά ορισμένα πολυτελή ξενοδοχεία χρεώνουν τετραπλάσια τιμή, με αποτέλεσμα να περιορίζουν τα κόστη τόσο στην παραγωγή όσο και στην μεταφορά ενώ μεγιστοποιούν τα κέρδη, δημιουργώντας θετικές ταμειακές ροές και ταυτόχρονα δείχνουν πώς θα είναι το μέλλον για το νερό που καταναλώνεται σε ξενοδοχεία και εστιατόρια.