Η Manta Design, η οποία κατασκευάζει ένα πολυτελή ηλεκτρικά αεροπλάνα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL), προσανατολίζεται τώρα στον κλάδο των ιατρικών μεταφορών.
Διαβάστε ακόμα: Air-One - Το πρώτο αεροδρόμιο για ιπτάμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα άνοιξε στη Βρετανία
Αν και το αεροσκάφος ANN2 της ιταλικής εταιρείας σχεδιάστηκε αρχικά για τη μεταφορά στελεχών επιχειρήσεων σε περιφερειακά ταξίδια, διαπιστώθηκε πως ο υβριδικός σχεδιασμός του το καθιστά βιώσιμο για τη μεταφορά οργάνων και ιατρικού προσωπικού.
Η ιταλική κατασκευάστρια εταιρεία eVTOL ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του αεροσκάφος της για την Avionord, μια εταιρεία με έδρα το Μιλάνο με αντικείμενο τις υπηρεσίες ασθενοφόρων αεροσκαφών. Η Avionord, η οποία έχει αναλάβει μειοψηφικό μερίδιο στη Manta, συμφώνησε να αγοράσει έως και 15 αεροσκάφη ANN.
A short recap of the presentation of Manta Aircraft during the Walter Fontana Award ceremony at Villa Reale in Monza, where we presented the new #partnership with AVIONORD S.R.L.
More Insights here: https://t.co/OheTSVW06R...
Photo Credits: Cancro Primo Aiuto Onlus pic.twitter.com/fJLSCsV08w— MANTA Aircraft (@MantaAircraft) May 6, 2022
Με δεδομένο ότι το κόστος λειτουργίας του υβριδικού αεροσκάφους είναι πολύ χαμηλότερο από ένα συμβατικό ελικόπτερο, η Manta προχωρά στην αναδιαμόρφωσή του ώστε να καταστεί κατάλληλο για μεταφορές οργάνων προς μεταμόσχευση αλλά και ιατρικού προσωπικού από νοσοκομείο σε νοσοκομείο.
«Η πλατφόρμα Manta ANN είναι η μόνη έκδοση eVTOL που προσφέρει εμβέλεια πολλών εκατοντάδων μιλίων, η οποία είναι χρήσιμη για τις αποστολές μεταφοράς οργάνων για μεταμόσχευση από το ένα νοσοκομείο στο άλλο, αποφεύγοντας την εξάρτηση από αεροδρόμια και οδικές μεταφορές», ανέφερε ο Eugenio Cremascoli, Διευθύνων Σύμβουλος της Avionord.
«Τα ANN eVTOL θα μας επιτρέψουν να μειώσουμε το χρόνο μεταφοράς των οργάνων, που έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής όταν δεν είναι συνδεδεμένα με ειδικά μηχανήματα. Η μεταφορά τους θα έχει επίσης μειωμένο κόστος», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τη Manta, το ANN2 θα έχει εμβέλεια 373 μιλίων (περίπου 600 χλμ.) και ταχύτητα πτήσης 186 μίλια/ώρα (περίπου 300 χλμ.). Το σκάφος είναι κατασκευασμένο με σύνθετο άνθρακα, πλαίσιο με δύο πτερύγια, ουρά V και τέσσερις ανακλινόμενους προωθητήρες.
Οι ενσωματωμένες γεννήτριες παράγουν ηλεκτρική ενέργεια κατά την πτήση για να επεκτείνουν την εμβέλεια. Χάρη ωστόσο στον υβριδικό του σχεδιασμό, το ANN μπορεί επίσης να λειτουργεί και ως αεροσκάφος eSTOL (μικρής περιοχής απογείωσης και προσγείωσης). Μπορεί δηλαδή να ανυψωθεί κατακόρυφα σαν ελικόπτερο ή να απογειωθεί σε διάδρομο 100 μέτρων όπως ένα συμβατικό αεροπλάνο.
«Από την αρχή, το αεροσκάφος σχεδιάστηκε με γνώμονα τη σχετικά μεγάλη εμβέλεια και ταχύτητα σε συνδυασμό με τις χαμηλές απαιτήσεις υποδομής και το συνολικό κόστος –πολύ μικρότερο από εκείνο ενός ελικοπτέρου- προκειμένου να είναι κατάλληλο για πολλαπλές αποστολές», αναφέρει ο Lucas Marchesini. Διευθύνων Σύμβουλος της Manta Aircraft.
Στα σχέδια της εταιρείας είναι η κατασκευή αεροσκαφών ικανών να μεταφέρουν από 2 έως πέντε επιβάτες. Η Manta σκοπεύει να ξεκινήσει τις δοκιμαστικές πτήσεις πιστοποίησης το 2023, ενώ το αεροσκάφος αναμένεται να μπει σε παραγωγή το 2025.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ANN2 μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο της Manta Design.