Από την εποχή που οδηγούσε τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Alfa Romeo στις πίστες των Grand Prix μέχρι τη δημιουργία της Ferrari, της φίρμας που έδωσε ετοιμολογία στη λέξη supercars, ο Enzo Ferrari αφιέρωσε αποφασιστικά ολόκληρη τη ζωή του στο κυνήγι επιτευγμάτων που ξεπερνούν τον κόσμο.
Διαβάστε ακόμα: Ferrari 333 SP - Ένα από τα 41 πρωτότυπα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Scuderia ψάχνει νέο ιδιοκτήτη
Είτε βρίσκονταν στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού είτε στις σελίδες των lifestyle περιοδικών, τα αυτοκίνητα με σήμα τον μαύρο επιβήτορα αντιπροσώπευαν -συχνά χωρίς ανταγωνισμό- την αιχμή της τεχνολογίας και του στυλ.
Ήταν φυσικό, λοιπόν, το αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε προς τιμήν του -η Ferrari Enzo- να αποτελεί επιστέγασμα μια ολόκληρης εποχής. Ένα αυτοκίνητο που θα αντικατόπτριζε την ένδοξη πορεία της φίρμας του Μαρανέλο από μια μπουτίκ κατασκευάστρια αγωνιστικών μοντέλων σε ένα από τα πιο περιζήτητα σήματα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όπως τα υπέροχα μοντέλα halo που κυκλοφόρησαν πρωτύτερα, η Enzo δημιουργήθηκε για να προωθήσει την απόδοση των αυτοκινήτων δρόμου, χρησιμοποιώντας τεχνολογία που προέρχεται από την κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ακαταμάχητο στυλ από τη μακροχρόνια συνεργασία με την Pininfarina.
Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο, το ελαφρύ προηγμένο πλαίσιο της Enzo ήταν ντυμένο με ένα σύνθετο αμάξωμα, σχεδιασμένο από τον Ken Okuyama, και διαμορφωμένο κατάλληλα έπειτα από εξαντλητικές δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα.
Εμπνευσμένη από τα κορυφαία Grand Prix αυτοκίνητα της εταιρείας, η ακραία μύτη έδωσε έναν εντελώς διαφορετικό τόνο που μεταφέρθηκε και στο υπόλοιπο αμαξοστάσιο, μαζί με τη λεπτή αεροδυναμική, τη μηδαμινή απόσταση από το έδαφος και μια μικρή ενεργή αεροτομή στη θέση του εξωφρενικού πίσω πτερυγίου της F50.
Στην καρδιά της Enzo βρισκόταν ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας V-12 5.998 cc, μεσαίας τοποθέτησης, ικανός να παράγει εκπληκτική ισχύ 651 ίππων -μεγαλύτερη από την ισχύ οποιουδήποτε από τους αντιπάλους της.
Εικόνα
Φυσικά η ισχύς δεν ήταν το μόνο στοιχείο που έκανε τα σαγόνια να πέφτουν στο πάτωμα. Ήταν ο εθιστικός συνδυασμός της με τη χαμηλή ροπή, την επιθετική απότομη επιτάχυνση με κάθε αλλαγή ταχύτητας και το ζαλιστικό ουρλιαχτό καθώς η βελόνα πλησίαζε την κόκκινη γραμμή στις 8.200 σ.α.λ.
Όπως και οι κορυφαίοι προκάτοχοί της, η Enzo έθεσε ένα νέο σημείο αναφοράς για τις επιδόσεις και τη σχεδίαση και, λόγω της παραγωγής που αριθμούσε μόλις 400 μονάδες, έχει γίνει από τότε ένα από τα κορυφαία συλλεκτικά αυτοκίνητα της σύγχρονης εποχής.
Οποιαδήποτε Ferrari Enzo αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα σπάνιο κόσμημα σε οποιαδήποτε σοβαρή συλλογή supercar. Το μοντέλο ωστόσο με αριθμό πλαισίου 133023 είναι ένα ακόμη πιο ιδιαίτερο απόκτημα. Το συγκεκριμένο είναι ένα από τα 20 αυτοκίνητα «Extracampionario», φινιρισμένα σε μη τυποποιημένο χρώμα -ένα προνόμιο που προορίζεται αποκλειστικά για τους πιο αξιόλογους και απαιτητικούς πελάτες του Μαρανέλο. Επιπλέον, αυτή η αξιοσημείωτη Enzo είναι το μόνο παράδειγμα αυτής της σειράς αλλά και της πλήρους σειράς παραγωγής που διαθέτει την απόχρωση Bianco Avus.
Η μοναδική λευκή Ferrari Enzo ολοκληρώθηκε στις 22 Μαΐου 2003, με τον εντυπωσιακό συνδυασμό απόχρωσης Bianco Avus, εσωτερικών επενδύσεων σε μαύρο δέρμα, όργανα Rosso Corsa και εξαιρετικά μεγάλα μπάκετ καθίσματα από ανθρακονήματα και σπάνια 3D ένθετα από μαύρο ύφασμα.
Το αυτοκίνητο εμφανίστηκε για πρώτη φορά -μέσω της Ferrari Central Europe στο Βισμπάντεν της Γερμανίας- στη Symbol Automobiles στο Matran της Ελβετίας, όπου πουλήθηκε στον πρώτο του ιδιοκτήτη, έναν Γερμανο-ελβετό δισεκατομμυριούχο.
Εκείνα τα πρώτα χρόνια, η λευκή Enzo χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα, ξοδεύοντας το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου της τραβώντας τα βλέμματα του πλήθους στη βιτρίνα της αντιπροσωπείας στο Matran, προτού εξαχθεί στο Χονγκ Κονγκ το 2011.
Μη εγγεγραμμένη κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο Χονγκ Κονγκ λόγω της διαμόρφωσής της με το τιμόνι αριστερά, η Enzo χρησίμευσε τα τελευταία χρόνια ως ακρογωνιαίος λίθος μιας σημαντικής συλλογής Ferrari, με την ένδειξη στο χιλιομετρητή της να βρίσκεται μόλις στα 9.600 χλμ. κατά τη στιγμή της εγγραφής στους καταλόγους του οίκου δημοπρασιών RM Sotheby's.
THE ONE. THE ONLY. THE WHITE ENZO.
This is a once-in-a-lifetime opportunity to buy the only Ferrari Enzo finished in Bianco Avus. Offered without reserve.
— RM Sotheby's (@rmsothebys) June 18, 2022
Όπως συμβαίνει με πολλά από τα καλύτερα μοντέλα της ιταλικής φίρμας, η εκπληκτική Enzo διαθέτει την πιστοποίηση Ferrari Classiche του Μαρανέλο, που της απονεμήθηκε τον Νοέμβριο του 2012. Επιπλέον, το αυτοκίνητο μόλις έλαβε ένα πλήρες ετήσιο σέρβις στον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο της Ferrari στο Χονγκ Κονγκ.
Η λευκή Ferrari Enzo του 2003 προσφέρεται αποκλειστικά από τον οίκο RM Sotheby's και διατίθεται μόνο στους πιο απαιτητικούς πελάτες στη δημοπρασία που θα πραγματοποιηθεί στις 29 και 30 Ιουνίου 2022. Για περισσότερες πληροφορίες και προσφορές μπορείτε να επισκεφθείτε την αντίστοιχη ιστοσελίδα του οίκου RM Sotheby's.