Η μόδα αποτελεί έναν ανταγωνιστικό τομέας με πολύ λίγους «παίκτες», ειδικά όταν μιλάμε για τους κορυφαίους και πλουσιότερους οίκους μόδας στον κόσμο. Αυτοί οι οίκοι κυβερνούν τη βιομηχανία της μόδας εδώ και δεκαετίες, έχοντας υιοθετήσει σύγχρονες τάσεις και τεχνολογίες.
Διαβάστε ακόμη: TurnT: Η συσκευή της Yamaha Design Lab μετατρέπει τα smartphone σε πικάπ αναπαραγωγής βινιλίων
Με τόσο σκληρό ανταγωνισμό, δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσεις, αλλά υπάρχουν μερικοί οίκοι μόδας που το έχουν καταφέρει. Ποιοι είναι λοιπόν αυτοί που διατηρούν την παντοδυναμία τους και παραμένουν οι πλουσιότεροι για το 2022;
Prada - 5.26 δισ. ευρώ
Η Miuccia Prada, η νεότερη εγγονή του Mario Prada, του δημιουργού της ομώνυμης ιταλικής εταιρείας μόδας, ανέλαβε τον έλεγχο του οίκου το 1978 και διαχειρίστηκε την παγκόσμια επέκτασή του. Η συνεργασία της με τον Patrizio Bertelli, ο οποίος ελέγχει κάθε κομμάτι της διοίκησης, επέτρεψε στην Prada να επικεντρωθεί στις καλλιτεχνικές πτυχές και ήταν καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία της ίδιας και της εταιρείας της.
Dolce & Gabbana - 5.28 δισ. ευρώ
Ralph Lauren - 6.28 δισ. ευρώ
Ο Ralph Lauren γεννήθηκε στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης και πάντα οραματιζόταν τον εαυτό του με πολλά χρήματα. Ωστόσο, ξεκίνησε πουλώντας γραβάτες που είχε φτιάξει στους συμμαθητές του, μια πρακτική που συνέχισε μέχρι τα 20 του, ενώ εργαζόταν ως πωλητής σε κατάστημα. Τα σχέδια ευρωπαϊκού στυλ του Lauren προσέλκυσαν το ενδιαφέρον του Neiman Marcus, ο οποίος έγινε ο πρώτος μεγάλος πελάτης του.
Armani - 9.5 δισ. ευρώ
Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Armani, Giorgio Armani, ξεκίνησε τη δουλειά του ως πωλητής σε πολυκατάστημα του Μιλάνου, ενώ υπηρέτησε κι ως φοιτητής ιατρικής στο στρατό. Το ταλέντο του αναγνωρίστηκε σχεδόν αμέσως όταν άρχισε να εργάζεται ως σχεδιαστής, πρώτα για τον Nino Cerruti και μετά ως ελεύθερος επαγγελματίας. Αργότερα εργάστηκε στη δική του εταιρεία και εκτοξεύτηκε.
Estée Lauder - 9.71 δισ. ευρώ
Christian Dior - 11.8 δισ. ευρώ
Είναι ένας από τους κορυφαίους οίκους μόδας που κατασκευάζει κομμάτια υψηλής ραπτικής, αλλά και καθημερινά ενδύματα. Ο Christian Dior είναι γνωστός για τα μοντέρνα αρώματα και τα καλλυντικά του, αλλά πουλάει επίσης και ρολόγια και κοσμήματα υψηλής ποιότητας. Σήμερα, ο Οίκος Dior εκτός από τις γυναίκες, απευθύνεται επίσης στους άνδρες μέσω του τμήματος Dior Homme και στα μωρά μέσω του Baby Dior.
H&M - 18.76 δισ. ευρώ
Ο σουηδικός οίκος μόδας διαθέτει ένα δίκτυο σε 53 χώρες και κερδίζει δισεκατομμύρια πουλώντας απλά καθημερινά ρούχα. Το «H» σημαίνει Hennes, το σουηδικό γράμμα για το «Εκείνη» και το «M» σημαίνει Mauritz, το όνομα του πρώτου πωλητή της εταιρείας. Η H&M κατατάσσεται στην τρίτη θέση στη λίστα με τους πλουσιότερους οίκους μόδας, επειδή απευθύνεται τόσο σε καταναλωτές υψηλής ραπτικής, όσο και σε απλούς πελάτες.
Michael Kors - 19.94 δισ. ευρώ
LVMH - 37 δισ. ευρώ
Δεν είναι τυχαίο ότι το λογότυπο της Louis Vuitton είναι χρυσό, ένα χρώμα που συνδέεται με την κομψότητα και την ευημερία. Η πιο πλούσια εταιρεία μόδας αφήνει πολύ πίσω τους αντιπάλους της. Στην πραγματικότητα, ο συγκεκριμένος οίκος μόδας βρίσκεται ανάμεσα στις δέκα πιο ισχυρές εταιρείες στον κόσμο σύμφωνα με το Forbes, δημιουργώντας ρούχα, κοσμήματα, βαλίτσες, καθώς και αρώματα.