Ο θόρυβος γύρω από τα eVTOL, ή περιφραστικά τα ηλεκτρικά αεροπλάνα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης, κλιμακώνεται με ραγδαίους ρυθμούς τους τελευταίους έξι μήνες. Ωστόσο, το μοντέλο Midnight που μόλις παρουσίασε η Archer Aviation ίσως να είναι αποτελέσει το πρώτο από όλα τα ιπτάμενα ηλεκτρικά οχήματα που έχουμε δει μέχρι τώρα που θα μπορεί να πετάει επίσημα στους ουρανούς από το 2024.
Διαβάστε ακόμα: Airbus A319 ACJ Executive Jet - Το ιδιωτικό τζετ της Emirates κάνει την πολυτελέστερη πρώτη θέση να φαίνεται μπανάλ
«Είμαστε σίγουροι ότι θα είμαστε η πρώτη εταιρεία που θα πιστοποιήσει ένα αεροσκάφος eVTOL στις ΗΠΑ με την FAA», δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος, Άνταμ Γκόλντστάϊν κατά την αποκάλυψη της ναυαρχίδας της εταιρείας.
Το νέο αεροσκάφος με 12 έλικες ετοιμάζεται για πιστοποίηση στα τέλη του 2024. Η εμπορική κυκλοφορία 250 αεροσκαφών έχει προγραμματιστεί για το 2025 ως μέρος του λεγόμενου δικτύου αστικής αεροπορικής κινητικότητας της μάρκας.
Η Archer, μαζί με πολλές άλλες νεοσύστατες εταιρείες eVTOL, συμπεριλαμβανομένων των Eve και Joby, στοχεύει να μειώσει την αστική συμφόρηση μεταφέροντας τις καθημερινές μετακινήσεις στους ουρανούς.
Χρησιμοποιώντας αεροσκάφη μηδενικών εκπομπών που μοιάζουν με ιπτάμενα drones, αυτές οι νεοσύστατες επιχειρήσεις αξιοποιούν την τεχνολογία που επιτρέπει στα συμπαγή σκάφη να απογειώνονται και να προσγειώνονται σε στενούς χώρους μέσα στην πόλη και να παρέχουν μεταφορά από πόρτα σε πόρτα αποφεύγοντας το επίγειο μποτιλιάρισμα.
Βασισμένο στο Maker, ένα πρωτότυπο αεροσκάφος της Archer που έχει σχεδιαστεί για δοκιμές ανάπτυξης, το Midnight διαθέτει προδιαγραφές παραγωγής. Είναι κατασκευασμένο για να φιλοξενεί έναν πιλότο και τέσσερις επιβάτες και τροφοδοτείται πλήρως από μπαταρίες.
Με χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου πάνω από 450 κιλά, το Midnight προορίζεται να πραγματοποιήσει ταξίδια 20 μιλίων back-to-back, τα οποία εναλλάσσονται με συνεδρίες φόρτισης 10 λεπτών.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά μικρά αεροσκάφη, η Archer ισχυρίζεται ότι τα συγκεκριμένα ιπτάμενα ηλεκτρικά οχήματα δεν διαθέτουν κανένα σημείο αστοχίας και είναι εξαιρετικά ασφαλή χωρίς να παρουσιάζουν προβλήματα.
Για παράδειγμα, σε υψόμετρο πτήσης 600 μέτρων, τα επίπεδα θορύβου του Midnight μετρώνται μόνο στα 45 dBA, ένδειξη που είναι 1.000 φορές πιο χαμηλή από εκείνη ενός συμβατικού ελικόπτερου.
Παρόλα αυτά, ενώ τα αεροσκάφη τύπου Jetsons είναι θεωρητικά ικανά να φέρουν επανάσταση στις αστικές μεταφορές, ορισμένοι ειδικοί ισχυρίζονται ότι πιθανά μηχανικά εμπόδια αλλά και οι ιδιοτροπίες πιστοποίησης της FAA θα μπορούσαν να καθυστερήσουν τα σχέδιά τους.
Στον αντίποδα, η Archer ευελπιστεί ότι θα μπορέσει άμεσα να εξυπηρετήσει μια διαδρομή από το Μανχάταν προς το Νιου Τζέρσεϊ μέσω της συνεργασίας με την United Airlines, ύψους 10 εκατ. δολαρίων. Να αναφέρουμε ότι η United συνεργάστηκε επιπλέον με την Eve, ενώ η Delta έχει συστρατευτεί με την Joby και αρκετές αεροπορικές εταιρείες ένωσαν τις δυνάμεις τους με την Vertical Aerospace που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Yesterday, Archer Aviation hosted at an open house to showcase their "Maker" two-seat (uncrewed) #eVTOL flight demonstrator, their "Maker 2" back-up aircraft and a mockup of their "Midnight" 5-seat production configuration aircraft. Very impressive!https://t.co/1lrfs9mXgd pic.twitter.com/iWu27RGIcS
— The Vertical Flight Society (@VTOLsociety) November 17, 2022
Κι ενώ ο ανταγωνισμός αναμένεται να είναι σκληρός για τις καρδιές και τις τσέπες των αερομεταφερόμενων επιβατών, η Archer φαίνεται να έχει προβάδισμα σε αυτόν τον γενναίο αγώνα των οικολογικών μεταφορών.
Η εταιρεία έχει να παρουσιάσει ένα εργοστάσιο 118 εκατ. δολαρίων κοντά στην Ατλάντα και σκοπεύει να κατασκευάσει 250 κομψά αεροσκάφη Midnight μέχρι το 2025. Δεν θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να διαπιστώσουμε εάν τελικά οι φιλοδοξίες της είναι βάσιμες.