Η Boeing, η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων, ολοκλήρωσε την Τρίτη 6 Δεκεμβρίου, την κατασκευή του 1.574ου-και τελευταίου- αεροσκάφους τύπου Jumbo Jet 747 στο εργοστάσιό της στο Έβερετ της Ουάσιγκτον, σύμφωνα με δελτίο τύπου που εξέδωσε.
Διαβάστε ακόμα: Boeing Business Jet 737 - Μια ιδιωτική περιήγηση στην πολυτέλεια του νέου ιδιωτικού τζετ με ξεναγό τον Τζον Τραβόλτα
Η ολοκλήρωση του τελευταίου Jumbo Jet κλείνει έναν κύκλο παραγωγής με διάρκεια περισσότερη από πέντε δεκαετίες, για ένα μοντέλο που άλλαξε το παιχνίδι στα αεροπορικά ταξίδια.
Δεν υπάρχουν πολλά αεροπλάνα που μπορούν να συναγωνιστούν τον αντίκτυπο που είχε το 747 από το 1967, που άρχισε να παράγεται. Ήταν το πρώτο επιβατικό αεροσκάφος με δύο διαδρόμους στον κόσμο, στοιχείο που μεταμόρφωσε τα παγκόσμια αεροπορικά ταξίδια μετά την έναρξη λειτουργίας του αεροσκάφους, το 1970.
Οι τέσσερις κινητήρες τζετ του επέτρεπαν τη μεταφορά εκατοντάδων επιβατών σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Η τελευταία έκδοση του τζετ, το 747-8, έχει μήκος περίπου 76 μέτρα, καθιστώντας το το μακρύτερο εμπορικό αεροσκάφος σε λειτουργία αυτή τη στιγμή.
Η ταχύτητα πτήσης του δε, του δίνουν τη δυνατότητα να καλύψει το μήκος τριών γηπέδων ποδοσφαίρου του NFL κάθε δευτερόλεπτο.
Το κουαρτέτο κινητήρων τού 747 το έκανε επίσης κατάλληλο για μεταφορές φορτίων. Αν και οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν σταματήσει να χρησιμοποιούν το αεροπλάνο για εμπορικές πτήσεις, εξακολουθεί να είναι δημοφιλές στις ναυτιλιακές εταιρείες.
ICYMI: Tuesday we rolled out our final 747 from our widebody factory in Everett in advance of its delivery to Atlas Air in early 2023.
This marks the close of a historic 54-year production run for the #QueenOfTheSkies pic.twitter.com/6BgaVpryWr
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) December 8, 2022
Το τελευταίο αεροσκάφος που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής, είναι ένα φορτηγό αεροπλάνο 747-8 που μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο 133,1 τόνων και αποτελεί το τελευταίο από τα τέσσερα που αγόρασε η εταιρεία μεταφοράς φορτίων Atlas Air νωρίτερα φέτος.
Το αεροπλάνο έχει επίσης χρησιμεύσει ως βάση για πολλές κυβερνήσεις και στρατιωτικά αεροπλάνα, συμπεριλαμβανομένου του τρέχοντος Air Force One.
«Για περισσότερο από μισό αιώνα, δεκάδες χιλιάδες αφοσιωμένοι υπάλληλοι της Boeing σχεδίασαν και κατασκεύασαν αυτό το υπέροχο αεροπλάνο που έχει αλλάξει πραγματικά τον κόσμο», δήλωσε ο Κιμ Σμιθ, αντιπρόεδρος της Boeing και γενικός διευθυντής των προγραμμάτων 747 και 767. «Είμαστε περήφανοι που αυτό το αεροπλάνο θα συνεχίσει να πετά σε όλο τον κόσμο για τα επόμενα χρόνια», τόνισε.
Η παραγωγή του 747 μπορεί να τερματίστηκε επίσημα, αλλά η Boeing δεν έχει καμία πρόθεση να βγει σύντομα από το παιχνίδι παραγωγής επιβατικών αεροπλάνων. Σύμφωνα με το CNBC, η εταιρεία κατασκευάζει επί του παρόντος τα 737 Max και 787 Dreamliner, ενώ ένα ακόμη μεγαλύτερο μοντέλο, το 777X, αναμένεται να είναι έτοιμο το 2025.