Το πρωτότυπο ρομποτικό μοντέλο του αξέχαστου εξωγήινου από την κλασική ταινία επιστημονικής φαντασίας «E.T.» του 1982 του Στίβεν Σπίλμπεργκ, πωλήθηκε πρόσφατα σε δημοπρασία για 2,56 εκατ. δολάρια. Το εμβληματικό κομμάτι, που πωλήθηκε από τον οίκο Julien's σε μια δημοπρασία με τίτλο «Icons and Idols: Hollywood», εκτιμήθηκε ότι θα έπιανε τελική τιμή μεταξύ 2 και 4 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε ακόμα: Τιτανικός - Το ρολόι τσέπης του ταχυδρομικού υπαλλήλου του πλοίου πουλήθηκε σε δημοπρασία για 98.000 λίρες
Για τον συλλεκτικό μηχανικό σκελετό του Ε.Τ. υποβλήθηκαν συνολικά 13 προσφορές, ενώ το τελικό πακέτο περιλάμβανε επίσης ένα DVD της ταινίας και ένα NFT του κινηματογραφικού μοντέλου.
Η ρομποτική φιγούρα του E.T. που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της ταινίας, εξακολουθεί να θεωρείται αριστούργημα μηχανικής ακόμη και σήμερα. Διαθέτει 85 σημεία κίνησης, συμπεριλαμβανομένης της ακριβούς κίνησης στη μύτη, τα μάτια, το στόμα, το λαιμό, τα χέρια και τα δάχτυλά του.
Υπάρχουν 32 σημεία άρθρωσης μόνο στο πρόσωπο και άλλα 26 σημεία στα χέρια και τα δάχτυλα. Κάθε σημείο κίνησης συνδέεται με ένα εύκαμπτο καλώδιο που εξέρχεται από το κάτω μέρος του κορμού του, το οποίο στη συνέχεια συνδέεται με ένα αναλογικό χειριστήριο που βρίσκεται μόλις 18 μέτρα μακριά από το σώμα της φιγούρας.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στον ιστότοπό του ο οίκος δημοπρασιών Julien's, το ρομποτικό μοντέλο του E.T. «έπαιρνε ζωή» από 12 επαγγελματίες χειριστές, τους οποίους ο ίδιος ο Σπίλμπεργκ εύστοχα βάφτισε «Οι 12 Ψυχές του E.T.».
Ο Ιταλός καλλιτέχνης των ειδικών εφέ Κάρλο Ραμπάλντι επέβλεψε τη δημιουργία της φιγούρας, ώστε να καταλήξει σε ένα ρεαλιστικό αποτέλεσμα, το οποίο του χάρισε και το τρίτο του Όσκαρ σε οπτικά εφέ.
«Είναι αδύνατο να διαιρέσουμε ή να διαχωρίσουμε το καλλιτεχνικό από το μηχανικό μέρος», είχε αναφέρει ο Ραμπάλντι σε συνέντευξή του. «Η κίνηση είναι η ψυχή του μηχανικού πλάσματος».
Μάλιστα υπήρξε μια συγκεκριμένη περιοχή κίνησης που οι δημιουργοί της κλασικής ταινίας θεώρησαν ότι έπρεπε να δώσουν ιδιαίτερο βάρος. Σύμφωνα πάντα με τα όσα αναφέρει ο οίκος δημοπρασιών, ο Σπίλμπεργκ, ο Ραμπάλντι και οι παραγωγοί πίστευαν ότι τα μάτια του E.T ήταν ο καθοριστικότερος παράγοντας για την πλήρη εμπλοκή των συναισθημάτων του κοινού.
Η Κάθλιν Κένεντι, ως παραγωγός τότε για πρώτη φορά, ανέλαβε να εξετάσει αληθινά και γυάλινα μάτια στο Jules Stein Eye Institute του UCLA για το έργο, ενώ στη συνέχεια, ο Μπέβερλι Χόφμαν δημιούργησε τα τελικά, υπερμεγέθη μάτια του E.T. για τον Ραμπάλντι.
Ο εκτεινόμενος λαιμός της φιγούρας, εν τω μεταξύ, εμπνεύστηκε από έναν από τους πίνακες του Ραμπάλντι με γυναίκες από τη Φεράρα της Ιταλίας, οι οποίες απεικονίζονταν με παρόμοιους μακρούς σπονδύλους. Ο καλλιτέχνης φέρεται να εφάρμοσε αυτή τη λεπτομέρεια για να δώσει στον E.T. εντονότερα χαρακτηριστικά «ενσυναίσθησης», στον τρόπο που αλληλεπιδρούσε με τους συμπρωταγωνιστές του στην οθόνη.
«Όλοι τον θεωρούμε ως έναν ζωντανό οργανισμό που αναπνέει, είναι ένα πραγματικό πλάσμα. Νομίζω ότι για μένα, από την εμπειρία μου, είναι το όγδοο θαύμα του κινηματογραφικού κόσμου», δήλωσε ο ίδιος ο Σπίλμπεργκ, σύμφωνα με τον υπεύθυνο της δημοπρασίας.
Η δημοπρασία «The Icons and Idols: Hollywood», που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Turner Classic Movies, παρουσίασε στους συλλέκτες περισσότερα από 1.300 χειροποίητα αντικείμενα του Χόλιγουντ.
Το αρχικό μοντέλο μακέτα του Ραμπάλντι για τον E.T., το οποίο παρουσιάστηκε στον Σπίλμπεργκ στο στάδιο της προετοιμασίας της παραγωγής, κατέληξε να πουληθεί για 125.000 δολάρια.
Άλλα αξιοσημείωτα αντικείμενα στην δημοπρασία ήταν η σκούπα Nimbus 2000 του Ντάνιελ Ράντκλιφ από την ταινία «Χάρι Πότερ: Ο Αιχμάλωτος του Αζκαμπάν», η ασπίδα του Κρις Έβανς που χρησιμοποιήθηκε στο «Captain America: The First Avenger» και το διπλό φωτόσπαθο που χρησιμοποιούσε ο τρομακτικός Darth Maul του Star Wars.