Ίσως να μην υπάρχει σπανιότερο φαινόμενο στον κόσμο του αυτοκινήτου, από το να βρίσκει κανείς ένα μοντέλο, χρόνια αφότου η παραγωγή του έχει τερματιστεί, το οποίο βρίσκεται ακόμα σε ολοκαίνουργια κατάσταση, τυλιγμένο μάλιστα με τα πλαστικά του εργοστασίου. Πόσο μάλιστα όταν αυτό το μοντέλο είναι μια Ferrari Enzo του 2003.
Διαβάστε ακόμα: Ferrari Enzo: Αυτό είναι το μόνο λευκό μοντέλο που βγήκε ποτέ από το εργοστάσιο του Μαρανέλο
Το «παρθένο» supercar πρόκειται να βγει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby's αργότερα αυτόν τον μήνα. Μάλιστα ο οίκος δημοπρασιών αποκαλεί το ασημί supercar «την τελευταία Enzo με περιτύλιγμα», που σημαίνει ότι παραμένει σχεδόν στην κατάσταση που βγήκε από το εργοστάσιο.
Η Ferrari Enzo δεν είναι απλώς ένα σπορ αυτοκίνητο. Το όχημα ήταν ο πνευματικός διάδοχος του F50 και αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της Formula 1. Εξαιτίας αυτού, διέθετε ένα σώμα από ανθρακονήματα με ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία που προορίζονταν να ενισχύσουν την κάθετη δύναμη που «κολλούσε» το αυτοκίνητο στην άσφαλτο.
Ήταν επίσης εξοπλισμένη με τον νέο κινητήρα F140 B V-12 και δισκόφρενα από σύνθετο άνθρακα. Αυτά μπορεί να είναι στάνταρ εξοπλισμός στα σημερινά supercars, όχι όμως και στις αρχές της χιλιετίας. Άλλωστε, δεν ήταν καθόλου τυχαίο ότι το μοντέλο πήρε το όνομά του από τον ιδρυτή της φίρμας, Ένζο Φεράρι.
Η συντριπτική πλειονότητα των 400 Ferrari Enzo που κατασκευάστηκαν (ένα από τα οποία ήταν για τον Πάπα Ιωάννη Παύλο Β') φινιρίστηκαν στο εμπορικό χρώμα Rosso Corsa της Ferrari. Ωστόσο, σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών, το αυτοκίνητο με αριθμό πλαισίου Το 132662 είναι ένα από τα εννέα κομμάτια που έφυγαν από το εργοστάσιο στο Argento Nürburgring.
Από αυτά, πιστεύεται ότι το συγκεκριμένο είναι το μόνο Enzo με δερμάτινο εσωτερικό Cuoio. Ο V-12 κινητήρας του -ο μεγαλύτερος της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη δεκαετία του 1970- συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο αυτόματης αλλαγής ταχυτήτων τύπου F1, που στέλνει 651 ίππους στους πίσω τροχούς.
Το αυτοκίνητο είναι σχεδόν ανέγγιχτο από τότε που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Στην πραγματικότητα, ενώ στάλθηκε αρχικά στην Ιαπωνία, εξακολουθεί να φέρει άθικτο μεγάλο μέρος της εργοστασιακής του προστατευτικής συσκευασίας, καθώς και τα αρχικά του εγχειρίδια, το αντίστοιχο σετ αποσκευών και το κάλυμμα αυτοκινήτου. Ανήκε στο ίδιο άτομο από τότε και «γράφει» μόλις 227 χλμ. στο χιλιομετρητή.
Η ασημί Ferrari Enzo του 2003 θα είναι διαθέσιμη σε δημοπρασία από τις 15 έως τις 17 Μαρτίου, στο Οντάριο του Καναδά. Ο οίκος RM Sotheby's δεν έχει ανακοινώσει εκτίμηση προπώλησης, αλλά αναμένεται ότι η τελική τιμή θα κυμανθεί στα υψηλότερα επίπεδα. Αρκεί να αναφέρουμε ότι ο οίκος δημοπρασιών πούλησε αντίστοιχα αυτοκίνητα τους τελευταίους μήνες για 3,2 και 4,3 εκατ. δολάρια, και κανένα από αυτά δεν ήταν ακόμα «με το περιτύλιγμα».
Για να θαυμάσετε την τελευταία Ferrari Enzo «του κουτιού» αλλά και να υποβάλλετε την προσφορά σας, μπορείτε να επισκεφθείτε την αντίστοιχη ιστοσελίδα του οίκου δημοπρασιών RM Sotheby's.