Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων υψηλής ρύπανσης στη Βρετανία θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια νέα αλλαγή στην πολιτική χρέωσης στάθμευσης των οχημάτων τους, η οποία πρόκειται να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το κόστος ιδιοκτησίας.
Το συμβούλιο στην περιοχή Λάμπεθ του Λονδίνου μόλις εισήγαγε τέλη στάθμευσης με βάση τις εκπομπές ρύπων, ενώ άλλες περιοχές στη χώρα να αναμένεται να ακολουθήσουν το παράδειγμά του.
Διαβάστε ακόμα: Ντέιβιντ Μπέκαμ - Σχεδίασε δύο νέες Maserati με έμπνευση από ιστορικά μοντέλα και την... γκαρνταρόμπα του
Σύμφωνα με το νέο σύστημα τιμολόγησης, μία πάγια χρέωση ανά ώρα στάθμευσης έχει αντικατασταθεί από 26 διαφορετικές χρεώσεις, με συντελεστές που βασίζονται στις εκπομπές CO2 κάθε μοντέλου.
Οι οδηγοί των πιο ρυπογόνων οχημάτων στο Λάμπεθ αναμένεται να πληρώσουν περισσότερα από τα διπλάσια σε σχέση με εκείνα που χρεώνονται «καθαρότερα» αυτοκίνητα. Επιπλέον, έχει εισαχθεί και επιβάρυνση ντίζελ, η οποία θα εφαρμόζεται σε οχήματα με πετρέλαιο κίνησης που δεν συμμορφώνονται με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6.
Εκτός από την αλλαγή των τιμολογίων στάθμευσης σε δημόσιους χώρους, το Λάμπεθ εισήγαγε επίσης μια νέα δομή τιμολόγησης για τις άδειες στάθμευσης των κατοίκων, οι οποίες ήδη βασίζονται στις εκπομπές CO2.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από τον The Guardian, το ετήσιο κόστος για τα οχήματα με τη μεγαλύτερη ρύπανση έχει αυξηθεί από 340,73 λίρες (περίπου 396 ευρώ) σε 500 λίρες (περίπου 581 ευρώ).
Όπως αναμενόταν, η απόφαση του Λάμπεθ προκάλεσε δυσαρέσκεια στους ντόπιους. Από τα 2.900 άτομα που ρωτήθηκαν σχετικά με τις νέες ρυθμίσεις, το 59% αντιτάχθηκε στην εφαρμογή τους, καθώς –όπως ισχυρίστηκαν- οι νέες τιμές θα επιβαρύνουν και τους απλούς πολίτες.
Despite opposition from the majority of residents, Lambeth Council are doubling parking costs for drivers of older cars.
But it's not a 'war on motorists'.
It's a war on poorer motorists.
And all the local shops and businesses who rely on their trade.https://t.co/mtvg4S3gkR
— Social Democratic Party (@SDPhq) June 19, 2023
Από την άλλη, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων ήταν εκείνοι που καλωσόρισαν τις αλλαγές, αφού -όπως είναι αυτονόητο- επηρεάζουν θετικά το κόστος ιδιοκτησίας τους. Παρά τις αντιδράσεις πάντως, το συμβούλιο του Λάμπεθ αποφάσισε να προχωρήσει με το νέο σύστημα τιμολογίων, υποστηρίζοντας ότι η ποιότητα του αέρα είναι ένα σημαντικό ζήτημα δημόσιας υγείας.
Τα συμβατικά SUV και τα φορτηγά συνεχίζουν να είναι οι πιο ρυπογόνοι τύποι οχημάτων, αλλά και τα υπεραυτοκίνητα με τους θηριώδεις κινητήρες δεν είναι λιγότερο ένοχα. Ωστόσο, το νέο σύστημα τιμολόγησης θα επηρεάσει αρνητικά και τους ιδιοκτήτες παλαιότερων μοντέλων, καθώς και εκείνους που οδηγούν οχήματα με αέριο, ειδικά αυτά που είναι άνω των 5-10 ετών.
Έτσι, οι κάτοχοι πολυτελών supercars όπως ένα Mercedes G-Wagen ή ένα Bugatti Chiron, μάλλον πρέπει να ετοιμάζονται να πληρώνουν διπλάσιο τέλος στάθμευσης στο άμεσο μέλλον. Τώρα, αν οι βρετανικές αλλαγές στις τιμές παρκινγκ είναι ένας ακόμη σατανικός τρόπος που επινόησαν οι αρχές για να επισπεύσουν τη μετάβαση από τα συμβατικά στα ηλεκτρικά οχήματα, αυτό είναι ίσως μια άλλη συζήτηση.