Κάθε χειμώνα, οι νερατζιές που βρίσκονταν στις κεντρικές οδούς του Μόντε Κάρλο, γεμίζαν με φρούτα, ανάμνηση που «σημάδεψε», τον Philip Culazzo, στις παιδικές επισκέψεις του στο Πριγκηπάτο.
«Μοιάζουν με χριστουγεννιάτικα στολίδια και ποτέ δεν έχουν υποστεί χημική επεξεργασία», ανέφερε ο Culazzo, όταν θυμάται τις κατάφυτες λεωφόρους του Μόντε Κάρλο, την εποχή που το Πριγκηπάτο είχε περισσότερο πράσινο μέσα στο κέντρο της πόλης.
Η ζωή του επιχειρηματία που ασχολείται πλέον με θαλασσινά άλλαξε ωστόσο, όταν έμαθε πως μόνο ένα μικρό μέρος της παραγωγής αυτών των δέντρων σώζεται ενώ το υπόλοιπο στέλνεται για αποτέφρωση.
- Διαβάστε επίσης: Macallan: Το «πιο πολύτιμο» ουίσκι στον κόσμο θα δημοπρατηθεί για σχεδόν 1,5 εκατ. ευρώ
Βασισμένος στις αναμνήσεις του και με κύριο συστατικό τη νοσταλγία, έψαξε να βρει τρόπους να χρησιμοποιήσει αυτή την παραγωγή μετατρέποντάς την σε κάτι διαφορετικό.
Ξεκίνησε λοιπόν ως ερασιτέχνης την απόσταξή τους και το απόσταγμα που προέκυψε (ένα πικάντικο λικέρ, όχι πολύ γλυκό, πιο κοντά σε ένα ιταλικό amaro παρά στο Cointreau) έγινε γνωστό ως L'Orangerie και ήταν το πρώτο προϊόν που κυκλοφόρησε με το σήμα La Distillerie de Monaco του Culazzo πριν από έξι χρόνια.
«Βασιλικό» τζιν σε συλλεκτικό μπουκάλι
Η αρχή είχε γίνει και σύντομα άρχισε να ασχολείται με το τζιν, χρησιμοποιώντας τοπικά βοτανικά και εσπεριδοειδή. Θέλοντας να συνδέσει την ετικέτα του τζιν με το Μονακό, τον τόπο παραγωγής του, φρόντισε να απεικονίζεται η θέα στο Μονακό από μια γωνιά του παλατιού δημιουργώντας παράλληλα ένα Art Deco μπουκάλι που κλείνει μέσα του την φινέτσα και την καλαισθησία του Πριγκηπάτου.
Το αποστακτήριο του Culazzo, φτιάχνει επίσης ένα τζιν περιορισμένης έκδοσης που κοστίζει 250 ευρώ ανά μπουκάλι για το κοντινό Hotel du Cap-Eden-Roc, με πρώτες ύλες εκχυλίσματα από βότανα και πεύκα από τους κήπους του θέρετρου ενώ η ετικέτα στο συγκεκριμένο μπουκάλι απεικονίζει το παραθαλάσσιο ξενοδοχείο.
Η συνεργασία με τον πρίγκιπα Αλβέτρο
Όσο για τα σχέδιά του; Είναι ακόμη πιο συναρπαστικά καθώς ο Culazzo θέλει να αναβιώσει μια παράδοση του Μονακό, ένα τοπικό ποτό γνωστό ως mesccia, για το οποίο ο Culazzo συνεργάστηκε με τον ίδιο τον πρίγκιπα Αλβέρτο.
Η νέα, εγκεκριμένη από το παλάτι mesccia είναι πιο πολυτελής, φτιαγμένη από χυμό ζαχαροκάλαμου πρώτης απόσταξης που θυμίζει εκλεκτό ρούμι και θα κυκλοφορήσει και σε παλαιωμένη έκδοση με το ποτό να ωριμάζει σε βαρέλια με βερμούτ. Ο Culazzo σκοπεύει να το λανσάρει στις αρχές του επόμενου έτους και καλεί τους ενδιαφερόμενους να το παραλάβουν απευθείας από το κατάστημά του. Παρόλο που πρόσφατα απέκτησε έναν χώρο σχεδόν 2.000 τ.μ. για να επεκτείνει την παραγωγή και να ξεκινήσει εξαγωγές στην Ευρώπη, στο κατάστημά του μπορεί κανείς να βρει την χαμένη αυθεντικότητα.
«Είμαστε το αντίθετο από αυτό που σκέφτονται οι άνθρωποι για το Μονακό—και όλα αυτά τα μεγάλα φανταχτερά μέρη», λέει ο Culazzo. «Κάνουμε τα πάντα με το χέρι»…