Τι θα λέγατε μαζί με το γάλα, τα αυγά ή τα υπόλοιπα πράγματα για το σπίτι, να αγοράσετε και μια μπάρα χρυσού; Περίεργο έτσι; Κι όμως, στη Νότια Κορέα μπορείτε πλέον να αγοράζετε ελεύθερα χρυσό από τους αυτόματους πωλητές καταστημάτων ψιλικών, σύμφωνα με το Bloomberg.
Διαβάστε ακόμη: Επίσκεψη στην Ελλάδα: 10 πράγματα που οφείλεις να γνωρίζεις
Σε περισσότερα από 30 καταστήματα σε όλη τη χώρα, οι αυτόματοι πωλητές “μοιράζουν” ράβδους χρυσού βάρους μέχρι και 37,5 γραμμαρίων. Η τιμή αλλάζει καθημερινά, αλλά ξεκινά από περίπου 88.000 γουόν (64 δολάρια) για μια μπάρα μισού γραμμαρίου.«Επί του παρόντος, έχουμε περίπου 30 εκατομμύρια γουόν σε πωλήσεις το μήνα», δήλωσε εκπρόσωπος της GS, αλυσίδας καταστημάτων, στο Bloomberg. «Ο αυτόματος πωλητής χρυσού προσελκύει την προσοχή των πελατών λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για ασφαλή περιουσιακά στοιχεία και της εξαπλούμενης τάσης των μικροεπενδύσεων», συμπλήρωσε.
Η CU, μια άλλη αλυσίδα καταστημάτων ψιλικών στη Νότια Κορέα, άρχισε να πουλά χρυσό τον Απρίλιο. Μέσα σε δύο ημέρες, οι ράβδοι χρυσού του ενός γραμμαρίου είχαν εξαντληθεί, δήλωσε στο Bloomberg η μητρική εταιρεία BGF Retail.
Μάλιστα, μέχρι τις 31 Μαΐου, είχε αγοραστεί το 95 τοις εκατό των 770 διαθέσιμων προϊόντων χρυσού. Σύντομα, τα καταστήματα θα διαθέτουν και επιλογές μεγαλύτερου βάρους, από ράβδους χρυσού δύο γραμμαρίων έως και 10 γραμμαρίων. Η ζήτηση για χρυσό -η τιμή του οποίου στην αγορά έφτασε σε υψηλό ρεκόρ, πάνω από 2.400 δολάρια ανά 28,35 γραμμάρια τον Μάιο- μπορεί να αυξάνεται ιδιαίτερα μεταξύ των millennials και της Gen Z.
Η εταιρεία BGF δήλωσε ότι οι περισσότεροι πελάτες χρυσού στα καταστήματα ήταν τριαντάρηδες. Ωστόσο, και οι νεότεροι φαίνεται πως είναι ανοιχτοί στην τάση των μικροεπενδύσεων. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, το 65% των Gen Z και των millennials δήλωσαν ότι θα μπορούσαν να επενδύσουν σε μετοχές μιας εταιρείας.
Η εύκολη διαθεσιμότητα του χρυσού δεν περιορίζεται μόνο στη Νότια Κορέα. Οι Αμερικανοί καταναλωτές είχαν πέρυσι την ευκαιρία να αγοράσουν, όταν η μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων Costco άρχισε να προσφέρει ράβδους χρυσού μεταξύ των άλλων προϊόντων της.
Η ζήτηση εκεί ήταν τόσο μεγάλη, που η Costco περιόρισε την αγοραστική ικανότητα κάθε πελάτη στις δύο ράβδους χρυσού.Όταν έφτασαν στα ράφια, οι ράβδοι εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγες ώρες. Το αν ο εύκολα προσβάσιμος χρυσός θα αποδειχθεί εξίσου δημοφιλής στη Νότια Κορέα μένει να το δούμε.