Tι συμβαίνει με την Aston Martin: Με πάνω από 1 δισ. χρέη η βρετανική εταιρεία

Με πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε οικονομικές οφειλές, η εμβληματική βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία βάζει φρένο σε νέες αφίξεις και κόβει το 5% του εργατικού δυναμικού της.
Tι συμβαίνει με την Aston Martin: Με πάνω από 1 δισ. χρέη η βρετανική εταιρεία

Δύσκολα φαίνεται πως είναι τα πράγματα το τελευταίο διάστημα για την Aston Martin. Οι πωλήσεις της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν έφτασαν τις αισιόδοξες προβλέψεις των αναλυτών, ενώ η επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα την ανάγκασε να καθυστερήσει το λανσάρισμα του πρώτου της EV. Κι αν αυτό αρχικά έμοιαζε με στρατηγική κίνηση, τώρα μοιάζει περισσότερο με σημάδι ότι τα οικονομικά της δεν πήγαιναν προς το καλύτερο.

Διαβάστε ακόμη: Τo μέλλον του Τζέιμς Μποντ

Αποτέλεσμα; Η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα προχωρήσει σε μείωση 170 θέσεων εργασίας, «κόβοντας» ουσιαστικά περίπου το 5% του συνολικού δυναμικού της, σε μια προσπάθεια να μειώσει το χρέος της και να ανακτήσει την οικονομική της σταθερότητα, σύμφωνα με το Reuters.

Η περσινή χρονιά δεν ήταν πολύ καλή για την Aston Martin. Η εταιρεία έχασε 322 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το συνολικό χρέος της αγγίζει πλέον τα 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι προκλήσεις δεν σταματούν εδώ, καθώς αντιμετωπίζει ασθενέστερες πωλήσεις στην Κίνα, ενώ υπάρχει και ο κίνδυνος υψηλότερων δασμών στις εξαγωγές.

Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, που οι επενδυτές δεν ήταν και τόσο ενθουσιασμένοι. Μετά την ανακοίνωση της οικονομικής της κατάστασης, η μετοχή της Aston Martin έκανε μια «βουτιά» 11%, θυμίζοντας περισσότερο ελεύθερη πτώση παρά μια δυναμική εκκίνηση από τα pits της Formula 1.

Κάπως έτσι, ο ρυθμός παρουσίασης νέων αυτοκινήτων θα μειωθεί, με την εταιρεία να επικεντρώνεται περισσότερο στην επιχειρησιακή σταθερότητα. Ο νέος CEO της Aston Martin, Adrian Hallmark, το είπε ξεκάθαρα: «Μετά από μια περίοδο έντονων λανσαρισμάτων προϊόντων μας, είναι ώρα να επικεντρωθούμε στην οικονομική μας βιωσιμότητα. Στόχος μας είναι να περάσουμε από μια εταιρεία με μεγάλες δυνατότητες σε μια εταιρεία με υψηλές επιδόσεις».

Ακούγεται αισιόδοξο, αλλά στην πράξη, η Aston Martin πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να ισορροπήσει ανάμεσα στη χρηματοοικονομική σταθερότητα και στη διατήρηση του DNA που την κάνει ξεχωριστή.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως η εταιρεία έχει χρεοκοπήσει επτά φορές μέσα στα 112 χρόνια ιστορίας της, αλλά πάντα έβρισκε τρόπο να επιστρέφει. Η αλήθεια είναι ότι η μάρκα δεν αρκείται στο να είναι απλώς μια premium αυτοκινητοβιομηχανία. Έχει επεκταθεί στη Formula 1, έχει επενδύσει σε νέες τεχνολογίες και συνεχίζει να κυνηγά τη θέση της ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες με supercars παγκοσμίως.

Αυτή η φιλοδοξία προέρχεται, σε μεγάλο βαθμό, από τον εκτελεστικό πρόεδρο Lawrence Stroll, ο οποίος ανέλαβε τον έλεγχο της εταιρείας το 2020. Ωστόσο, η μεγάλη ερώτηση είναι αν αυτή η στρατηγική θα αποφέρει πραγματικά οικονομικά οφέλη. Ο Stroll πάντως δηλώνει ότι η Aston Martin δεν αλλάζει κατεύθυνση: «Η εστίασή μας παραμένει στη συνεχή εκτέλεση της στρατηγικής μας, διατηρώντας παράλληλα αυστηρότερο έλεγχο στα οικονομικά μας».

Η Aston Martin μπορεί να περνάει ακόμα μία οικονομική καταιγίδα, αλλά η ιστορία έχει δείξει ότι η ξέρει να αντέχει και να επιβιώνει. Το αν θα βγει πιο δυνατή ή αν θα χρειαστεί άλλη μια οικονομική διάσωση στο μέλλον, είναι κάτι που θα δείξει ο χρόνος.

Προς το παρόν, οι λάτρεις της αυτοκίνησης μπορούν να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα αριστουργήματα της εταιρείας. Εξάλλου, ακόμα και αν η Aston Martin περνάει δυσκολίες, ένα πράγμα δεν αλλάζει: τα αυτοκίνητά της εξακολουθούν να «κόβουν την ανάσα».