Τι είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν οι καταναλωτές για ένα «βιώσιμο ταξίδι»

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τι είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν οι καταναλωτές για ένα «βιώσιμο ταξίδι»
Η πανδημία ώθησε ορισμένες κυβερνήσεις και εταιρείες να θεωρήσουν τη βιωσιμότητα ως μέρος του modus operandi τους.

Η πανδημία μπορεί να κατέστησε τους καταναλωτές πιο ευαίσθητους στο να μειώσουν το ανθρακικό αποτύπωμα των ταξιδιών τους αλλά οι θυσίες που είναι διατεθειμένοι να κάνουν προκειμένου να συμβάλουν στην πράσινη ανάκαμψη είναι μάλλον αμφιλεγόμενες.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ταξιδιωτικής εταιρείας Virtuoso, τέσσερα στα πέντε άτομα (82%) δήλωσαν ότι η πανδημία τους ώθησε να θέλουν να ταξιδέψουν πιο υπεύθυνα στο μέλλον. Σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) δήλωσαν ότι τα ταξίδια πρέπει να στηρίζουν τις τοπικές κοινότητες και τις οικονομίες, να διατηρούν την πολιτιστική κληρονομιά των προορισμών και να προστατεύουν τον πλανήτη.

Μια άλλη έρευνα όμως καταλήγει σε λίγο διαφορετικά συμπεράσματα. Σύμφωνα με έρευνα του «The Vacationer», μια παρόμοια πλειοψηφία (83%) δήλωσε ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι «κάπως» ή «πολύ σημαντικά» για αυτούς. Ωστόσο, σχεδόν οι μισοί (48%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα επιλέξουν τέτοια ταξίδια «μόνο εάν δεν τους ενοχλούν». Και η ευκολία δεν είναι ο μόνος περιορισμός.

Εκτός από τις καλές προθέσεις, το κόστος παραμένει το πρωταρχικό μέλημα για τους περισσότερους ταξιδιώτες (62%) όταν προγραμματίζουν διακοπές, σύμφωνα με τη μελέτη του The Vacationer Η αειφορία και το αποτύπωμα του άνθρακα, από την άλλη πλευρά, υποχωρεί στο 4%.

Επτά στα 10 (71%) άτομα δήλωσαν ότι θα πληρώσουν περισσότερα για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, αλλά ο βαθμός στον οποίο είναι πρόθυμοι - ή σε θέση - να το κάνουν ποικίλλει σημαντικά.

Ακριβώς πάνω από το ένα τέταρτο (27%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα πλήρωναν λιγότερα από 50 δολάρια για να αντισταθμίσουν τις εκπομπές τους, ενώ το ένα τρίτο (33%) δήλωσε ότι θα μπορούσε να συνεισφέρει από 50 έως 250 δολάρια και μόνο το 3% θα ήταν πρόθυμο να πληρώσει πάνω από 500 δολάρια για τον ίδιο σκοπό. Ένα σημαντικό ποσοστό, το 29%, δεν είναι διατεθειμένο να πληρώσει τίποτα. Και εκεί έγκειται το πρόβλημα για την ταξιδιωτική βιομηχανία. Θα κοστίσει 69 δολάρια για ένα άτομο που ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη στη Ρώμη για να αντισταθμίσει τις εκπομπές άνθρακα μόνο για την πτήση.

Τέτοιες δαπάνες καθιστούν απίθανη τη μαζική υιοθέτηση καλών πρακτικών από την πλευρά των καταναλωτών, δήλωσε ο Δρ. Srikanth Beldona, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Delaware.

«Τα βιώσιμα ταξίδια θα πρέπει να κοστίζουν περισσότερο εάν πρόκειται να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα και υπάρχουν ενδείξεις ότι μπορεί να προκύψει μια εξειδικευμένη αγορά», είπε, ενώ προέταξε μια «καθολική λύση» που συνδυάζει τις προσπάθειες των επιχειρήσεων και των ρυθμιστικών αρχών.

Οι επιχειρήσεις αναλαμβάνουν δράση

Ήδη, η πανδημία ώθησε ορισμένες κυβερνήσεις και εταιρείες να θεωρήσουν τη βιωσιμότητα ως μέρος του modus operandi τους - ή τουλάχιστον το μελλοντικό modus operandi τους.

Οι American Airlines, Delta Air Lines και United Airlines, για παράδειγμα, συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων ταξιδιωτικών εταιρειών που έχουν δεσμευτεί να καταστούν ανθρακικά ουδέτερες. Εν τω μεταξύ, νέες επιχειρήσεις εμφανίζονται για να ικανοποιήσουν την όρεξη των καταναλωτών για φιλικές προς το περιβάλλον διακοπές.

«Αντί να επισκιάσει το ζήτημα, η πανδημία Covid-19 διπλασίασε περίπου το ποσοστό με το οποίο οι επιχειρήσεις και οι τοπικές κυβερνήσεις δεσμεύονται να για μηδενικές εκπομπές δήλωσε η Nora Lovell-Marchant, αντιπρόεδρος της παγκόσμιας βιωσιμότητας στο παγκόσμιο επιχειρηματικό ταξίδι της American Express.

Ωστόσο, με τις μετρήσεις βιωσιμότητας και την υπευθυνότητα να βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα, απαιτείται μεγαλύτερη συνεργασία για να διασφαλιστεί η επίτευξη των στόχων.

Στην αεροπορική βιομηχανία, για παράδειγμα, η αντιστάθμιση του άνθρακα βρίσκεται σε αρχικό στάδιο. Οι εξελίξεις στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και στα αεροσκάφη είναι απαραίτητες για τη δημιουργία μακροπρόθεσμων αλλαγών, δήλωσε η Emily Weiss, επικεφαλής της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας στην Accenture, η οποία παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε αεροπορικές εταιρείες.

«Τα δεδομένα για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από την πανδημία έχουν επισημάνει ότι ακόμη και μια σημαντική μείωση των αεροπορικών ταξιδιών δεν είναι η μοναδική απάντηση στην εξουδετέρωση της κλιματικής απειλής», είπε. «Θα χρειαστεί συνεργασία μεταξύ βιομηχανιών σε συνδυασμό με μια πιο περιβαλλοντικά συνειδητή νοοτροπία των καταναλωτών για την επίτευξη ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος».

Με πληροφορίες από το CNBC.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider