Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς ανακύκλωσης μπαταριών EV προβλέπεται να αυξηθεί από 2,27 δισεκατομμύρια το 2022 σε 12,49 δισεκατομμύρια έως το 2030, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 31,6%. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Market Data Centre, η παρουσία βασικών παραγόντων στο οικοσύστημα έχει οδηγήσει σε μια ανταγωνιστική και ποικιλόμορφη αγορά. Κρίσιμο ρόλο διαδραματίζει η πρόοδος των πρωτοβουλιών ψηφιακού μετασχηματισμού σε πολλούς κλάδους και οι εθνικές και διεθνείς πράσινες στρατηγικές.
Με βάση τη γεωγραφία, η παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων κατακερματίζεται στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη, την Ασία-Ειρηνικό και τον υπόλοιπο κόσμο (RoW). Η Βόρεια Αμερική αναμένεται ότι θα κατέχει σημαντικό μερίδιο στην παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων κυρίως λόγω των αυξανόμενων επενδύσεων για τη διαδικασία έρευνας και ανάπτυξης και την υιοθέτηση λύσεων στην περιοχή, ενώ η Ασία-Ειρηνικός αναμένεται να αναπτυχθεί με ταχύτερους ρυθμούς κατά την προβλεπόμενη περίοδο.
Η αύξηση των επενδύσεων από την πλευρά μεγάλων επιχειρήσεων αναμένεται να τροφοδοτήσει την αγορά κατά την περίοδο μελέτης και πολλοί παίκτες της αγοράς βρίσκουν προσοδοφόρες ευκαιρίες σε αναδυόμενες οικονομίες όπως η Κίνα και η Ινδία, η αύξηση του πληθυσμού συνδυάζεται με νέες καινοτομίες σε πολυάριθμους κλάδους.
Τι συμβαίνει στην Ευρώπη
Στην Ευρώπη η ηλεκτροκίνηση και η ζήτηση για εξοπλισμό και εξαρτήματα αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς.
Η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), σε συνεργασία με την McKinsey και πολλές άλλες ενώσεις που δραστηριοποιούνται στο τομέα της ηλεκτροκίνησης, ανέπτυξαν το ευρωπαϊκό γενικό σχέδιο υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με αυτό το σχέδιο ένα δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030 για να επιτευχθεί η μείωση του CO2 κατά 55% για τους ρύπους των αυτοκινήτων.
Αξίζει ωστόσο να αναφερθεί ότι τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι σχεδόν το 70% όλων των σημείων φόρτισης βρίσκονται σε τέσσερις μόνο χώρες της ΕΕ, με το υπόλοιπο 30% να είναι διάσπαρτο σε 23 χώρες. Δεδομένου ότι οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ειδικά για φορτηγά είναι πρακτικά ανύπαρκτοι σήμερα, η γρήγορη ανάπτυξη ενός δικτύου φορτιστών το άμεσο μέλλον θεωρείται αδύνατη. Επίσης, η ανάλυση έδειξε ότι το 10% των τοποθεσιών που συχνάζουν τα φορτηγά στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν το 50% όλων των στάσεων που κάνουν τα φορτηγά.