Ένα από τα πιο συχνά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνδρομητές είναι όταν θέλουν να αλλάξουν εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, διατηρώντας όμως παράλληλα τον αριθμό τους (φορητότητα).
Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε σε αυτή την περίπτωση; Μπορεί ο νέος πάροχος να απορρίψει το αίτημα μας ή να μας χρεώσει με το λεγόμενο τέλος φορητότητας;
Μέσα από τον παρακάτω αναλυτικό οδηγό θα μπορέσετε να αποφύγετε τις παγίδες αλλά και να γνωρίζετε τα δικαιώματα σας όταν θελήσετε να αλλάζετε πάροχ.
1. Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσω για να μεταφέρω μέσω φορητότητας τον αριθμό μου σε άλλη εταιρία; Σε πόσο χρόνο θα πραγματοποιηθεί;
Πρέπει να υποβάλετε στη νέα εταιρία αίτηση φορητότητας, μαζί με την αίτηση για τη σύνδεση, με έναν από τους ακόλουθους τρόπους:
• Έντυπα ή μέσω fax. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να επισυνάψετε φωτοτυπία της αστυ-
νομικής ταυτότητάς σας.
• Τηλεφωνικά, μέσω κλήσεων, οι οποίες κατόπιν δικής σας συγκατάθεσης, δύναται να
μαγνητοφωνούνται.
Η εταιρία οφείλει, ανάλογα με τον τρόπο υποβολής, να επιβεβαιώσει την παραλαβή της αίτησης, χορηγώντας αντίγραφό της ή αποστέλλοντας μήνυμα SMS στο κινητό που έχετε
δηλώσει.
Η νέα εταιρία προωθεί την αίτηση φορητότητας στην υφιστάμενη εταιρία, η οποία οφείλει να την εξετάσει εντός 6 εργάσιμων ωρών και, εφόσον δεν συντρέχει λόγος απόρριψης, να την κάνει αποδεκτή.
Η φορητότητα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο εντός 3 εργάσιμων ημερών από την υποβολή της αίτησής σας. Στην περίπτωση αριθμού σταθερής τηλεφωνίας, για τον οποίο απαιτείται η αποδεσμοποίηση του τοπικού βρόχου, η φορητότητα πρέπει να ολοκληρωθεί το αργότερο εντός 10 εργάσιμων ημερών από την υποβολή της αίτησης.
2. Πόσο χρόνο μπορεί να διαρκέσει η διακοπή υπηρεσιών κατά τη φορητότητα του αριθμού μου;
Οι εταιρίες οφείλουν να εξασφαλίζουν, κατά το μέγιστο δυνατόν, αδιάκοπη παροχή υπηρεσιών στους συνδρομητές.
Είναι πιθανό για κάποιο χρονικό διάστημα να μη λαμβάνετε εισερχόμενες κλήσεις από συνδρομητές άλλων δικτύων. Επίσης, στην περίπτωση της σταθερής τηλεφωνίας, λόγω των απαιτούμενων αλλαγών στην καλωδίωση, ενδεχομένως να παρουσιαστεί ολιγόωρη, μερική ή ολική διακοπή υπηρεσιών (απώλεια εισερχόμενων/εξερχόμενων κλήσεων ή πρόσβασης στο Διαδίκτυο).
Οι εταιρίες οφείλουν να επιλύουν τυχόν προβλήματα εντός 24 ωρών.
Σε περίπτωση που μετά την παρέλευση μερικών ωρών εξακολουθείτε να αντιμετωπίζετε πρόβλημα, ενημερώστε σχετικά τη νέα εταιρία προκειμένου να μεριμνήσει για την επίλυσή
του.
3. Πώς θα ξέρω ότι έχει ξεκινήσει η παροχή υπηρεσιών από τη νέα εταιρία;
Μπορείτε να ζητήσετε από τη νέα εταιρία, κατά τη σύναψη της σύμβασης, να σας ενημερώσει εντός 24 ωρών από την ενεργοποίηση της υπηρεσίας. Η ενημέρωση παρέχεται μέσω του τρόπου επικοινωνίας που έχετε επιλέξει.
Στην περίπτωση της κινητής τηλεφωνίας, δοκιμάστε εάν λαμβάνετε υπηρεσίες με τη νέα κάρτα SIM που σας έχει δώσει η νέα εταιρία.
4. Για ποιους λόγους μπορεί η υφιστάμενη εταιρία να απορρίψει την αίτηση φορητότητας αριθμού;
Η υφιστάμενη εταιρία μπορεί να απορρίψει την αίτηση στην περίπτωση που ο ΑΦΜ -ή εάν δεν είστε κάτοχος ΑΦΜ, ο Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας/Διαβατηρίου- διαφέρει από τα
στοιχεία που έχει στην κατοχή της.
Επίσης, η εταιρία σε περίπτωση που έχει καταχωρημένο διαφορετικό ονοματεπώνυμο από εκείνο της αίτησης, ενημερώνει σχετικά τη νέα εταιρία, η οποία οφείλει να επιβεβαιώσει
τα στοιχεία σας πριν υλοποιήσει τη φορητότητα. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, προβαίνει σε ακύρωση της αίτησης φορητότητας.
5. Ποια είναι η διαδικασία για να ακυρώσω το αίτημα φορητότητας αριθμού; Υπάρχει επιβάρυνση για την ακύρωση;
Έχετε δικαίωμα να ακυρώσετε το αίτημά σας:
• Στην περίπτωση της σταθερής τηλεφωνίας: έως 3 εργάσιμες ημέρες πριν την ημερομηνία αποδεσμοποίησης του τοπικού βρόχου ή κατασκευής νέου βρόχου.
• Στην περίπτωση της κινητής τηλεφωνίας: μέχρι την παραλαβή της κάρτας SIM της νέας
εταιρίας.
Την αίτηση ακύρωσης μπορείτε να την υποβάλετε σε οποιοδήποτε σημείο πώλησης της νέας εταιρίας με έναν από τους ακόλουθους τρόπους:
• Έντυπα ή μέσω fax, επισυνάπτοντας φωτοτυπία της ταυτότητάς σας.
• Τηλεφωνικά, με κλήση από τον αριθμό για τον οποίο έχετε υποβάλει αίτηση προς συγκε-
κριμένο αριθμό της νέας εταιρίας.
Η εταιρία οφείλει, ανάλογα με τον τρόπο υποβολής, να επιβεβαιώσει την παραλαβή της αίτησης, χορηγώντας αντίγραφό της ή αποστέλλοντας μήνυμα SMS στο κινητό που έχετε δηλώσει.
Σημειώνεται ότι έγκειται στη διακριτική ευχέρεια των εταιριών να επιβάλλουν τέλος ακύρωσης της αίτησης, ωστόσο, μέχρι σήμερα, δεν χρεώνουν για τη συγκεκριμένη υπηρεσία.
6. Μπορώ να ακυρώσω την αίτηση φορητότητας του σταθερού τηλεφώνου μου σε περίπτωση που καθυστερήσει η ενεργοποίηση της σύνδεσης στη νέα εταιρία;
Η εταιρία οφείλει, εφόσον για οποιονδήποτε λόγο δεν ενεργοποιήσει την υπηρεσία την καθορισμένη ημερομηνία, να σας ειδοποιήσει εντός 2 εργάσιμων ημερών, για την:
• Καθυστέρηση και την αιτία της.
• Δυνατότητα επίλυσης του προβλήματος.
• Εκτιμώμενη ημερομηνία ενεργοποίησης.
Η συγκεκριμένη διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε φορά που παρουσιάζεται πρόβλημα και μέχρι την ενεργοποίηση της υπηρεσίας. Σε κάθε περίπτωση, έχετε δικαίωμα να υποβάλετε αίτημα ακύρωσης έως 3 εργάσιμες ημέρες πριν από την ημερομηνία ενεργοποίησης.
7. Μετέφερα τον αριθμό μου σε νέα εταιρία και δεν μπορούν να με καλέσουν από ορισμένα δίκτυα. Τι πρέπει να κάνω για να λυθεί το πρόβλημα;
Όλες οι εταιρίες έχουν υποχρέωση να ενημερώσουν τα συστήματά τους για τη φορητότητα του αριθμού σας μέσα σε 2 ώρες από την υλοποίησή της. Η αδυναμία να δεχτείτε κλήσεις από ορισμένα δίκτυα οφείλεται πιθανότατα σε εσφαλμένη ή μη ενημέρωση των συστημάτων τους. Ενημερώστε τη νέα εταιρία προκειμένου να ζητήσει την επίλυση του προβλήματος.
8. Τι πρέπει να κάνω εάν ο αριθμός μου μεταφέρθηκε μέσω φορητότητας χωρίς τη συγκατάθεσή μου; Δικαιούμαι αποζημίωσης;
Σε περίπτωση που, χωρίς να έχετε δώσει τη συγκατάθεσή σας, είτε πραγματοποιήθηκε φορητότητα είτε λάβατε ειδοποίηση ότι έχετε υποβάλει αίτηση φορητότητας, πρέπει να
απευθυνθείτε στη:
• Νέα εταιρία και να υποβάλετε σχετική καταγγελία, καθώς και τυχόν αίτημα αποζημίωσης.
• Προηγούμενη εταιρία για να μεριμνήσει για την επανασύνδεση του αριθμού σας στο
δίκτυό της.
Εφόσον αποδειχθεί φορητότητα χωρίς τη συγκατάθεσή σας, έχετε δικαίωμα αποζημίωσης από τη νέα εταιρία, με ποσό ίσο με το μηνιαίο πάγιο του τελευταίου λογαριασμού σας,
πλέον τυχόν εξόδων επανασύνδεσης στην προηγούμενη εταιρία.
Εάν δεν ικανοποιηθείτε από την απάντηση της εταιρίας στο αίτημά σας για αποζημίωση, μπορείτε να υποβάλετε σχετική καταγγελία στην ΕΕΤΤ.
9. Πώς θα γνωρίζω το κόστος μιας κλήσης σε κινητό τηλέφωνο, δεδομένου ότι με τη φορητότητα δεν ξέρω σε ποιο δίκτυο ανήκει o αριθμός που καλώ;
Για να γνωρίζετε το κόστος των κλήσεων εξετάστε εάν, σύμφωνα με τους όρους του οικονομικού προγράμματός σας, υπάρχει διαφοροποίηση στη χρέωση κλήσεων προς άλλα δίκτυα.
• Εάν δεν υπάρχει διαφοροποίηση, ανατρέξτε στον τιμοκατάλογο της εταιρίας σας.
• Σε περίπτωση που υπάρχει διαφοροποίηση, μπορείτε να ενημερωθείτε για το δίκτυο που ανήκει ο καλούμενος αριθμός μέσω της εφαρμογής που είναι διαθέσιμη στον διαδικτυακό τόπο «www.foritotita.gr». Στη συνέχεια, ανατρέξτε στον τιμοκατάλογο του προγράμματός σας για να ενημερωθείτε για το κόστος.
Επίσης, οι εταιρίες οφείλουν να αναπτύσσουν συστήματα ατελούς πληροφόρησης των συνδρομητών τους σχετικά με τη χρέωση των κλήσεων προς τους μεταφερθέντες αριθμούς.