Το δεύτερο κύμα του κορονοϊού δεν φαίνεται να έχει φρενάρει αισθητά τα προγράμματα προβολής - διαφήμισης των μεγάλων επιχειρήσεων. Αυτό αναμένεται να καταδειχθεί και στα στοιχεία που θα δημοσιοποιήσει η Ελληνική Στατιστική Αρχή στις αρχές Δεκεμβρίου. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στα φορολογικά κίνητρα που έχουν δοθεί στις επιχειρήσεις για τη διαφημιστική δαπάνη τους.
Στην έννοια της διαφημιστικής δαπάνης εμπίπτει η δαπάνη που καταβάλλεται για διαφημιστικές ενέργειες που περιγράφονται στο νόμο, στις οποίες περιλαμβάνονται, κυρίως, οι υπαίθριες διαφημίσεις και η αγορά χρόνου ή χώρου για προβολή μέσω των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, τύπος), καθώς και μέσω του διαδικτύου και των υπηρεσιών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, υπό προϋποθέσεις.
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με διάταξη που ψηφίστηκε πρόσφατα, για το φορολογικό έτος 2020, οι επιχειρήσεις μπορούν να εκπέσουν φορολογικά σε ποσοστό συνολικά 200% (προσαύξηση 100%) τη διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιούν, εφόσον το ύψος της δαπάνης αυτής είναι ίσο, κατ’ ελάχιστο, με τη διαφημιστική δαπάνη του 2019, όπως αυτή είχε διαμορφωθεί προ της έκδοσης πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου).
Αντίστοιχα, για το φορολογικό έτος 2021, η διαφημιστική δαπάνη θα εκπίπτει φορολογικά σε ποσοστό συνολικά 160% (προσαύξηση 60%), εφόσον το ύψος της δαπάνης υπερβαίνει κατά 5% την αντίστοιχη του 2019, η τελευταία υπολογιζόμενη όπως παραπάνω.
Κατ’ εξαίρεση, για τις επιχειρήσεις που ανέστειλαν αναγκαστικά τη λειτουργία τους ή επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης της COVID-19, η ελάχιστη απαιτούμενη διαφημιστική δαπάνη για το 2020 διαμορφώνεται στο 70% της αντίστοιχης του 2019!