Σε εφαρμογή τίθεται από 1ης Ιουλίου η ψηφιακή κάρτα εργασίας, σε τράπεζες χωρίς όριο εργαζομένων και σε σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 απασχολούμενους, πανελλαδικά.
Το μέτρο αρχικά θα αφορά 130.000 εργαζόμενους και 53 ΑΦΜ εταιρειών, ενώ θα επεκταθεί σταδιακά σε όλο το φάσμα της οικονομίας. Ήδη από το 2023 θα ξεκινήσει να ισχύει στους κλάδους του τουρισμού, στην εστίαση, στην βιομηχανία, σε εταιρίες security, αλλά και σε ασφαλιστικές εταιρείες. Ολες αυτές οι επιχειρήσεις θα πρέπει να απογραφούν στο σύστημα "ΕΡΓΑΝΗ 2" από την 1η Οκτωβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου.
Ωστόσο κατά την διάρκεια απογραφής της σχέσης εργασίας και του ωραρίου κάθε απασχολούμενου σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ, διαπιστώνονται προβλήματα και αγκυλώσεις, που επισημάνθηκαν στον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη.
Σε τηλεδιάσκεψη που είχε ο υπουργός με τους επικεφαλής των διευθύνσεων Ανθρωπίνων Πόρων (ΗR) των ελληνικών τραπεζών, επισημάνθηκαν κάποιες αρρυθμίες που παρατηρούνται στο σύστημα και δυσκολεύουν την εφαρμογή του μέτρου. Από την πλευρά του το υπουργείο έδωσε διευκρινίσεις τεχνικού χαρακτήρα, δηλώνοντας ωστόσο ότι δεν θα παρεκκλίνει από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τράπεζες δεν προλαβαίνουν να προσαρμόσουν τα συστήματά τους προκειμένου να διασυνδεθούν άμεσα από τεχνικής άποψης με το "ΕΡΓΑΝΗ 2", παρότι το υπουργείο τούς έδωσε όλες τις τεχνικές διευκολύνσεις. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην έλλειψη ωρομετρικού συστήματος (μόνο η Alpha Βank και η Εθνική το διαθέτουν).
Η εξαίρεση των υψηλόβαθμων στελεχών από το σύστημα ωρομέτρησης έχει συμφωνηθεί ήδη, καθώς είναι πρακτικά αδύνατο λόγω της φύσης του αντικειμένου τους και των αρμοδιοτήτων τους να «χτυπάνε κάρτα». Σε εκκρεμότητα παραμένει το καθεστώς για τους διευθυντές.
Ακόμη «θολό» παραμένει το νέο καθεστώς για τα στελέχη πληροφορικής των τραπεζών που αμοίβονται για να είναι stand by ώστε να επέμβουν ανά πάσα στιγμή, όπως και για όσους δουλεύουν με τηλεργασία ή εκτός έδρας.
Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να πραγματοποιηθεί αντίστοιχη διαβούλευση με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, για τα πιθανά προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν στην εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας, δεδομένου ότι έχουν μικρότερη εμπειρία στα πληροφοριακά συστήματα από τις τράπεζες.
Βήμα προς βήμα το myΕrgani app
Τον τρόπο που θα λειτουργεί η νέα εφαρμογή «myΕrgani app» για τους εργαζόμενους, στο πλαίσιο της έναρξης του μέτρου «Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας» περιλαμβάνει ο οδηγός του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που δημοσιεύθηκε.
Το myΕrgani app είναι μια νέα εφαρμογή του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που αφορά στους εργαζόμενους. Η εφαρμογή δημιουργήθηκε για να παρέχει στους εργαζόμενους μια άμεση, απλοποιημένη και προσωποποιημένη πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνουν οι εργοδότες/επιχειρήσεις για την απασχόλησή τους στο Πληροφοριακό Σύστημα “Εργάνη”.
Η εφαρμογή myErgani mobile app υποστηρίζει κινητές συσκευές με λειτουργικό android και iOS και η διάθεσή της γίνεται μέσα από τις αντίστοιχες πλατφόρμες Google Play και App Store.
Οι βασικοί στόχοι της εφαρμογής εργαζόμενου myErgani mobile app, σε σχέση με την καλύτερη και αμεσότερη εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των εργαζόμενων με ηλεκτρονικά μέσα στο πεδίο εφαρμογής του Πληροφοριακού Συστήματος “Εργάνη”, είναι οι εξής:
Όλη η πληροφορία του Πληροφοριακού Συστήματος ” Εργάνη” είναι διαθέσιμη σε πραγματικό χρόνο στους εργαζόμενους.
Προσωποποιημένη πληροφόρηση, ευθυγραμμισμένη στα πρότυπα της κεντρικής κυβερνητικής πύλης Gov.gr.
Εύκολη και άμεση πρόσβαση σε όλη την πληροφορία που αφορά στον εργασιακό βίο.
Εκσυγχρονισμός του τρόπου αλληλεπίδρασης των εργαζόμενων με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Oδηγίες χρήσης
Η νέα εφαρμογή myErgani mobile app είναι κατάλληλη για κινητά τηλέφωνα και συσκευές tablet με λειτουργικό σύστημα android OS (έκδοση 7.0 ή νεότερη) και iOS (έκδοση 11 ή νεότερη) και είναι διαθέσιμη δωρεάν στις πλατφόρμες Google Play και App Store, μέσω των επίσημων λογαριασμών του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Hellenic Ministry of Labour and Social Affairs) στις δύο πλατφόρμες.
Μέσω της εφαρμογής, ο εργαζόμενος μπορεί να:
• δει τα στοιχεία της κάθε εργασιακής σχέσης και τους εργοδότες στους οποίους έχει απασχοληθεί,
• αναζητήσει όλες τις δηλώσεις (έντυπα) που έχουν υποβληθεί στο Πληροφοριακού Συστήματος Εργάνη από τους εργοδότες (π.χ. έναρξη/λήξη απασχόλησης, μεταβολές/υπερωρίες/υπερεργασία, άδειες κ.ά.),
• λαμβάνει άμεσες ειδοποιήσεις στη συσκευή για κάθε νέα υποβολή εντύπου, πληρωμή ή σημαντική
ανακοίνωση από το Πληροφοριακού Συστήματος ” Εργάνη”,
• έχει πρόσβαση σε όλες τις πληρωμές που έχουν γίνει από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κατά την διάρκεια των μέτρων COVID-19 (π.χ. Αναστολές, μηχανισμός ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ κ.ά.) και στο πλαίσιο δράσεων ενίσχυσης πληγέντων από φυσικές καταστροφές.
Για την πρόσβαση απαιτούνται οι προσωπικοί κωδικοί Taxisnet του εργαζόμενου. H εφαρμογή θα εμπλουτιστεί σύντομα με νέες δυνατότητες για την παρακολούθηση της πραγματικής απασχόλησης μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Εργάνη (Κάρτα Εργασίας).
Για την πρόσβαση των εργαζόμενων στην νέα ψηφιακή υπηρεσία, την πρώτη φορά που ο χρήστης χρησιμοποιήσει την εφαρμογή είναι απαραίτητο να γίνει αυθεντικοποίηση με χρήση των κωδικών πρόσβασης taxisnet. Για τον σκοπό αυτό, γίνεται ανακατεύθυνση στη διαδικτυακή υπηρεσία Αυθεντικοποίησης Χρηστών oauth 2.0 της ΓΓΠΣ/ΚΕΔ.