Επιχείρηση «ΔΕΟΣ»: Ειδικές δυνάμεις κατά της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Επιχείρηση «ΔΕΟΣ»: Ειδικές δυνάμεις κατά της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου
Πώς θα λειτουργεί η νέα ομάδα κρούσης της ΑΑΔΕ. Ποιες υποθέσεις και αποστολές θα αναλάβουν οι «ράμπο» της ΔΕΟΣ.

Νέα ψηφιακά «όπλα» και μία νέα ειδική μονάδα ελεγκτών με την επωνυμία «Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών» (ΔΕΟΣ) ρίχνει στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και η ΑΑΔΕ. Με τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, το οικονομικό επιτελείο θα εξασφαλίσει πρόσθετα έσοδα, τα οποία θα ανοίξουν τον δρόμο για νέες μειώσεις φόρων στο επίκεντρο των οποίων θα βρεθεί η μεσαία τάξη όπως ανέφερε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Το σχέδιο δράσης για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των ελέγχων προβλέπει τη δημιουργία κοινής επιχειρησιακής υποδομής για τις ειδικές φορολογικές και τελωνειακές δυνάμεις της ΑΑΔΕ που χειρίζονται τις πιο απαιτητικές υποθέσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου, τις Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών (ΔΕΟΣ). Με κοινή δράση και συντονισμό εφοριακών και τελωνειακών και με τη πλήρη αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων και φορολογικών δεδομένων από το αρχείο της ΑΑΔΕ θα διενεργούνται εξπρές ελέγχους σε υποθέσεις υψηλού φορολογικού και τελωνειακού ενδιαφέροντος με στόχο τον εντοπισμό περιπτώσεων απόκρυψης εισοδημάτων και τζίρου καθώς και λαθραίας διακίνησης προϊόντων για μη απόδοση του ΦΠΑ και των ειδικών φόρων κατανάλωσης. Στην πρώτη γραμμή των ελέγχων θα μπουν επιχειρήσεις και κλάδοι με μεγάλο μερίδιο στην πίτα της οικονομικής δραστηριότητας.

Παράλληλα από το 2025 ενεργοποιούνται από την ΑΑΔΕ νέα ψηφιακά εργαλεία για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης και την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

Οι νέες παρεμβάσεις προβλέπουν:

1. Από 1.1.2025 θα γίνει υποχρεωτική η καθολική δήλωση των εσόδων-εξόδων μιας επιχείρησης στο myDATA. Ήδη από την ως τώρα εφαρμογή του myDATA, το δημόσιο εισέπραξε το 2025 περίπου 800 εκατ. ευρώ από φόρο εισοδήματος των νομικών προσώπων.

2. Τον Ιανουάριο του 2025 ξεκινά και η λειτουργία του Ψηφιακού Πελατολογίου. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο αποτελεί ουσιαστικά ένα ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι κλάδοι ελευθέρων επαγγελματιών και επιτηδευματιών. Θα παρακολουθείται από την ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο online, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα ξεκινήσει από κλάδους όπως συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια αυτοκινήτων και χώροι στάθμευσης και θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους εντός του 2025.

3. Στις αρχές του 2025 ξεκινά τελικά (αντί 1ης Δεκεμβρίου 2024 που είχε ανακοινωθεί) θα ενεργοποιηθεί το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής. Με το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, οι επιχειρήσεις υποχρεώνονται να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA. Με αυτόν τον τρόπο οι φορολογικές αρχές θα έχουν μια πλήρη εικόνα του υπό διακίνηση προϊόντος, σε όλα τα στάδια διακίνησης.

4. Από Ιούλιο του 2025 και μετά αναμένεται η καθολική επέκταση του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου, που εφαρμόζεται ήδη από χιλιάδες επιχειρήσεις. Η χρήση του πρόκειται να καταστεί υποχρεωτική σε όλους τους κλάδους της αγοράς. Η Αθήνα έχει υποβάλει αίτημα που, αναμένεται να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε η σημαντική αυτή δράση να ξεκινήσει εντός του β' εξαμήνου του επόμενου έτους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Έτοιμη η αύξηση - Όταν τρέχουν οι επιδοτήσεις - Κινητικότητα στο real estate 

Δημοσκόπηση Pulse: Πώς κρίνουν οι πολίτες την κυβερνητική πολιτική για τη φοροδιαφυγή

Ανοίγει τον δρόμο για τη μείωση της φορολογίας η πάταξη της φοροδιαφυγής - Το «οπλοστάσιο» της ΑΑΔΕ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider