Το παράδειγμα της Google, του Youtube και του Twitter, ακολουθεί η Spotify, η οποία ανακοίνωσε σήμερα ότι θα σταματήσει να μεταδίδει πολιτικές διαφημίσεις στην ψηφιακή της υπηρεσία μουσικής συνεχούς ροής από τις αρχές του 2020.
Η απόφαση ακολουθεί την στρατηγική μεγάλων κολοσσών του Διαδικτύου, οι οποίοι πήραν ανάλογα μέτρα ενόψει και των αμερικανικών εκλογών.
Η πιο δημοφιλής παγκοσμίως επί πληρωμή υπηρεσία μουσικής συνεχούς ροής, με σχεδόν 141 εκατομμύρια χρήστες ανακοίνωσε ότι λαμβάνει την απόφαση αυτή γιατί δεν διαθέτει επαρκή μέσα για να αξιολογεί σωστά τις διαφημίσεις αυτές ως προς τον κίνδυνο της παραπληροφόρησης.
Το Spotify που άλλαξε τον Οκτώβριο την υποστηριζόμενη από διαφημίσεις πλατφόρμα του, ανακοίνωσε ότι το μέτρο αυτό θα επεκταθεί και στα πρωτότυπα και αποκλειστικά βιντεομηνύματα του Spotify.
Το Facebook μένει πίσω
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης που καλούνται να καταπολεμήσουν την παραπληροφόρηση, ανάμεσά τους το Facebook και το Alphabet, δέχονται ολοένα και περισσότερες πιέσεις για να σταματήσουν να μεταδίδουν πολιτικές διαφημίσεις που περιέχουν ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς.
Το Twitter απαγόρευσε τις πολιτικές διαφημίσεις τον Οκτώβριο, ενώ το Facebook ελέγχει περιεχόμενο προερχόμενο από πολιτικές ομάδες τονίζοντας ότι ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι να λογοκρίνουν πολιτικό υλικό.
«Επί του παρόντος δεν διαθέτουμε τα απαραίτητα συστήματα και εργαλεία για να ελέγχουμε υπεύθυνα το περιεχόμενο. Θα επαναξιολογήσουμε την απόφαση αυτή καθώς θα συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τις ικανότητές μας», ανέφερε εκπρόσωπος του Spotify.