Αύξηση εσόδων και συνδρομητών αλλά και νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των 500 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία ανακοίνωσε ο διευθύνων Σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος, κ. Χάρης Μπρουμίδης σε σημερινή διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου.
«Το 2019-2020 αποτέλεσε για την Vodafone Ελλάδος μια ισχυρή χρονιά», όπως σημείωσε ο κ. Μπρουμίδης, με τα έσοδα από υπηρεσίες να καταγράφουν αύξηση 3% ενώ τα συνολικά έσοδα να αυξάνονται κατά 2%. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του γκρουπ, τα συνολικά έσοδα στη χώρα μας διαμορφώθηκαν στα 958 εκατ. ευρώ, τα έσοδα από υπηρεσίες έφτασαν τα 884 εκατ. ευρώ ενώ το Ebitda διαμορφώθηκε στα 304 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 4,5%. Πλέον, οι πελάτες της σταθερής τηλεφωνίας της εταιρείας αγγίζουν τις 945 χιλιάδεςενώ οι συνδρομητές στην τηλεοπτική πλατφόρμα Vodafone TV έφτασαν τις 125 χιλιάδες.
Τι περιλαμβάνει το νέο επενδυτικό πλάνο
Το τρέχον έτος μάλιστα η εταιρεία ολοκλήρωσε το πενταετές πλάνο επενδύσεων που είχε εξαγγείλει, το ύψος του οποίου έφτασε τα 590 εκατ. ευρώ και πλέον προγραμματίζει τις επενδύσεις της επόμενης πενταετίας, το ύψος των οποίων θα κυμανθεί στα ίδια περίπου επίπεδα (550 εκατ. ευρώ).
Το νέο επενδυτικό πλάνο, όπως εξήγησε ο κ. Μπρουμίδης, περιλαμβάνει την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών καθώς και του δικτύου 5G, όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την διάθεση του φάσματος στο τέλος του έτους. Ήδη μάλιστα, όπως διευκρίνισε, η εταιρεία προχωρά σε εκσυγχρονισμό των υποδομών της ώστε να είναι έτοιμες να υποδεχτούν τα δίκτυα ταχυτήτων πέμπτης γενιάς. Ωστόσο για την ταχύτερη ανάπτυξη του δικτύου σε όλο το εύρος της ελληνικής επικράτειας θα πρέπει, σύμφωνα με τον κ. Μπρουμίδη η αρμόδια ρυθμιστική αρχή θα πρέπει να εξετάσει κι εναλλακτικούς τρόπους διάθεσης φάσματος.
Πέρα από τα δίκτυο το νέο επενδυτικό πλάνο προβλέπει και τον εμπλουτισμό του τηλεοπτικού περιεχομένου αλλά και την ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών στον τομέα του IoT.
Πέρα από τις προαναφερθείσες προγραμματισμένες επενδύσεις η Vodafone θα υλοποιήσει κι ένα ακόμα αναπτυξιακό έργο ύψους 40 εκατ ευρώ. που αφορά στην υποθαλάσσια σύνδεση της Αττικής με τα νησιά Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη, Κω, Ρόδο και Κρήτη με καλώδιο μήκους 620 χιλιομέτρων αλλά και την διασύνδεση της Κέρκυρας με την ηπειρωτική χώρα με καλώδιο μήκους 30 χλμ.
H απάντηση για την έκθεση της Rewheel και τις υψηλές τιμές στα δεδομένα κινητής επικοινωνίας
Αναφερθείς στο «φλέγον» ζήτημα των ημερών για τις υψηλές τιμές της κινητής στην Ελλάδα, μετά και την έκθεση της φιλανδικής Rewheel η οποία διενεργήθηκε με εντολή της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο κ. Μπρουμίδης σημείωσε ότι «το να κάνει κανείς benchmarking τιμών ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες, αγορές και καταναλωτικές συνήθειες είναι δύσκολη υπόθεση και απαιτεί την κατάλληλη εμπειρία και εργαλεία. Στην αγορά της Ελλάδας για παράδειγμα, υπάρχει μεγάλη απόκλιση μεταξύ των nominal τιμών που αναφέρονται στα site των παρόχων από τις τιμές που πληρώνει εντέλει ο καταναλωτής μετά τις εκπτώσεις που συνήθως εφαρμόζονται. Γι' αυτό και μελετώντας κανείς το συγκεκριμένο πόνημα διαπιστώνει αρκετές ανακρίβειες και βλέπει συμπεράσματα που δεν είναι ακριβώς αληθή».
Προς επίρρωση των ισχυρισμών του ο κ. Μπρουμίδης αναφέρθηκε σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα της Vodafone, το οποίο προσφέρει 3 Giga και δωρεάν 1000 λεπτά ομιλίας με αντίστοιχα SMS. «Η τιμή για το πρόγραμμα αυτό είναι 43 ευρώ αλλά μέχρι στιγμής προσφέρεται στον οποιονδήποτε με έκπτωση 35%, δηλαδή το πακέτο κοστολογείται 27,95 ευρώ. Αν αφαιρέσει κανείς τον ΦΠΑ και τον φόρο κινητής, ο οποίος είναι υψηλός συγκριτικά με άλλες χώρες της ΕΕ, διαπιστώνει ότι η τελική τιμή του πακέτου φτάνει περίπου τα 20 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα σίγουρα δεν κατατάσσεται στις πιο φτηνές χώρες της ΕΕ, εξίσου σίγουρα όμως δεν είναι και η πιο ακριβή».
Αναφορικά με τον τέταρτο παίκτη, ο οποίος σύμφωνα με την μελέτη της φιλανδικής εταιρείας θα συνέβαλε στο να μειωθούν οι τιμές, ο κ. Μπρουμίδης ανέφερε ότι και υπήρξε στο παρελθόν κι ετοιμάζεται να υπάρξει στο μέλλον. «Στα 20 χρόνια πορείας στην αγορά των τηλεπικοινωνιών δεν έχω αντιληφθεί κάποια εταιρεία να έχει εκφράσει ενδιαφέρον για να μπει στην κινητή και να μην της δόθηκε άδεια» σημείωσε.
Όσο για ενδεχόμενη μείωση της φορολογίας η οποία σύμφωνα με τους παρόχους συμβάλλει στις υψηλές τιμές της κινητής, ο κ. Μπρουμίδης ανέφερε ότι δεν γνωρίζει κάτι περαιτέρω από την αναφορά του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Πιερρακάκη το φθινόπωρο ότι «υπάρχει πρόθεση της κυβέρνησης προς αυτή την κατεύθυνση». Ωστόσο ανέφερε ότι η Vodafone ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα του πρωθυπουργού για μείωση των τιμών, έχει διαπλασιάσει τα data στα διαθέσιμα πακέτα της, μειώνοντας με τον τρόπο αυτό την τιμή των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Οι αρνητικές και οι θετικές επιπτώσεις της πανδημίας
Ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone αναφέρθηκε και στην πανδημία του κορονοϊού και τα νέα δεδομένα που αυτή δημιουργεί στην καθημερινότητά μας. Ένα από αυτά, όπως εξήγησε, είναι η αυξημένη χρήση των διαδικτυακών υπηρεσιών η οποία αυτή την περίοδο έφερε αύξηση της τάξης του 92% στις υπηρεσίες φωνής και αύξηση 53% στη χρήση του Internet. Μάλιστα διπλάσια σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ήταν και τα αιτήματα για αναβάθμιση των σταθερών δικτύων σε υψηλότερες ταχύτητες, φαινόμενο που επιβεβαιώνεται από όλους τους παρόχους. To δίκτυο της Vodafone ανταποκρίθηκε επαρκώς στις πρωτόγνωρες συνθήκες που δημιουργήθηκαν, με μικρά προβλήματα να σημειώνονται μόνο τοπικά και μόνο τις πρώτες εβδομάδες του lockdown, ανέφερε χαρακτηριστικά εξηγώντας ότι σε αυτό συνέβαλε και η χωρητικότητας του δικτύου της κατά 40% έως 65% στην οποία προχώρησε η εταιρεία.
Στις θετικές επιπτώσεις της πανδημίας προσμετράται και η θεαματική αύξηση που σημειώθηκε στην Vodafone TV, στην οποία η κατανάλωση περιεχομένου αυξήθηκε κατά 142%. Η αύξηση αυτή σε συνδυασμό με τον τεχνολογικό εμπλουτισμό της πλατφόρμας ο οποίος θα ανακοινωθεί τον επόμενο μήνα φέρνουν την τηλεοπτική πλατφόρμα της εταιρείας πιο κοντά στο στόχο των 200.000 χρηστών έως το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους. Να θυμίσουμε ότι αυτή τη στιγμή η πλατφόρμα η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε και την αποκλειστική της συνεργασία με το HBO αριθμεί περί τους 125.000 χιλιάδες συνδρομητές.
Στον αντίποδα βέβαια, παρότι ο κλάδος των telcos δεν είναι άμεσα πληττόμενος από την πανδημία όπως για παράδειγμα ο κλάδος του τουρισμού, η συνολική ύφεση που θα έρθει στην μετά κορονοϊού εποχή δεν θα μπορέσει να αφήσει ανεπηρέστες της τηλεπικοινωνιακές εταιρείες. «Παρότι δεν θα είναι μεγάλο πλήγμα θα υπάρξει αν σκεφτεί κανείς μόνο τα έσοδα από το roaming που θα χαθούν την τρέχουσα χρονιά λόγω του δραματικά μειωμένου αριθμού τουριστών που θα επισκεφτούν την χώρα μας» εξήγησε.
Ωστόσο τα νέα αυτά δεδομένα που εγκαθιστά η πανδημία στην καθημερινότητά μας θα έχουν μακροπρόθεσμα οφέλη ένα εκ των οποίων και η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας, σύμφωνα με το διευθύνονται σύμβουλο της Vodafone. Αυτή η επιτάχυνση θα οδηγήσει μάλιστα την Vodafone στην αναπροσαρμογή του μοντέλου καταστημάτων της εταιρείας, κάτι που ήδη δρομολογούνταν αλλά θα υλοποιηθεί σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα. «Τα καταστήματα της Vodafone δεν θα μειωθούν, αλλά θα αλλάξουν με τρόπο τέτοιο που να μπορούν να καλύπτουν τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται» εξήγησε ο CEO της εταιρείας. «Αυτό που είδαμε εν μέσω πανδημίας ήταν ότι η πλειονότητα των καταναλωτών στρέφεται στις διαδικτυακές πληρωμές. Η τάση αναμένεται να συνεχιστεί οπότε τα καταστήματά μας θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ώστε να εξυπηρετούν νέες ανάγκες, όπως η πρόσβαση σε λύσεις ή συσκευές, η εκπαίδευση των πελατών για την χρήση υπηρεσιών IoT και άλλα».
Τέλος, προχωρώντας σε έναν απολογισμό των δράσεων της εταιρείας κατά την πανδημία του κορονοϊού ο κ. Μπρουμίδης απαρίθμησε μια σειρά από ενέργειες στις οποίες προχώρησε η Vodafone οι οποίες σχετίζονται με:
- Την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων και των γύρω τους. Αυτή επετεύχθη μέσω της εφαρμογής της τηλεργασίας πριν ακόμα εφαρμοστεί η απαγόρευση κυκλοφορίας για το 92% του προσωπικού της εταιρείας.
- Την ισχυροποίηση των δικτύων με την αύξηση της χωρητικότητάς τους κατά 40%-65%για να ανταποκριθούν ικανοποιητικά και άμεσα στην μεγάλη αύξηση χρήσης που παρατηρήθηκε το τελευταίο διάστημα
- Την συμπαράσταση σε πληττόμενες επιχειρήσεις μέσω αλλαγής της πολιτικής πληρωμών των μικρών προμηθευτών ώστε να αποπληρώνονται σχεδόν ταυτόχρονα με την έκδοση του τιμολογίου.
- Την στήριξη της κοινωνίας μέσω της δωρεάς χρόνου ομιλίας, τηλεοπτικού περιεχομένου, εκπαιδευτικών πλατφορμών και άλλων εργαλείων για διευκόλυνση της κατ' οίκον καθημερινότητας.
- Την στενή συνεργασία με την πολιτεία για την στήριξη δράσεων που λύνουν τα προβλήματα του lockdown, όπως την δωρεάν διάθεση εφαρμογών τηλειατρικής και τηλεκπαίδευσης, την παροχή big data analytics για να διαπσιτωθεί η εφαρμογή των μέτρων αλλά και να ληφθούν περαιτέρω αποφάσεις, το πενταψήφιο 13033 και άλλα.