Με έρευνα που θα αποτυπώνει την εξέλιξη των τιμών και των συνθηκών ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά προτίθεται να απαντήσει η EETT στην μελέτη της φιλανδικής Rewheel για τις τιμές των υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών, η οποία εκπονήθηκε για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Η έρευνα της Rewheel υποδείκνευε την Ελλάδα ως την ακριβότερη χώρα του ΟΟΣΑ σε υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών τονίζοντας ότι ο υπάρχον ανταγωνισμός αποδεικνύεται αναποτελεσματικός αυξάνοντας το ποσό που πληρώνει ο καταναλωτής.
Ωστόσο η έρευνα αμφισβητήθηκε έντονα, όχι μόνο από την ΕΕΤΤ - την κατ’εξοχήν αρμόδια Αρχή για να εποπτεύει τις τηλεπικοινωνίες στη χώρα - αλλά και από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αφού, όπως επισήμαναν χρησιμοποιεί «μη αντιπροσωπευτικά στοιχεία που οδηγούν σε στρεβλά συμπεράσματα». Παράλληλα βέβαια υπήρξαν και ενστάσεις σχετικά με την σκοπιμότητα της έρευνας κυρίως γιατί στο κείμενο της μελέτης γίνεται ρητή αναφορά για ένα μοντέλο συμβίωσης δύο ανεξάρτητων αρχών στην τηλεπικοινωνιακή αγορά ενώ αφήνονται αιχμές για τον ρόλο της αρμόδιας μέχρι σήμερα Ανεξάρτητης Αρχής.
Για το λόγο αυτό και με στόχο μια εμπεριστατωμένη απάντηση τόσο σε αυτή όσο και σε προηγούμενες μελέτες που έχουν δει κατά διαστήματα το φως της δημοσιότητας και καταλήγουν σε παρόμοια συμπεράσματα όσον αφορά στις τιμές, η ΕΕΤΤ «προτίθεται να χρησιμοποιήσει τη δικής της εργαλειοθήκη-τηρώντας το πλαίσιο εμπιστευτικότητας που διέπει τα στοιχεία που συγκεντρώνει τόσα χρόνια - για να ερευνήσει τις τιμές στην ελληνική αγορά και να συμβάλλει με τον τρόπο αυτό και στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας στον 21ο αιώνα» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
Σκοπός, όπως διευκρινίζει η ΕΕΤΤ, είναι «η εκπόνηση μιας πολυπαραμετρικής μελέτης αναφοράς για το ''ψηφιακό προφίλ'' μας, συνολικά και όχι αποσπασματικά». Μόνον έτσι, όπως επισημαίνει «θα αποτυπωθούν αξιόπιστα οι πραγματικές ανάγκες αλλά και οι προτεραιότητες των πολιτών – χρηστών και μόνον έτσι θα προσδιοριστεί ορθά το πλαίσιο του δημόσιου διαλόγου για τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες ενώ θα δημιουργηθούν αποτελεσματικοί ρυθμιστικοί βραχίονες προς όφελος των καταναλωτών με συνεχή υπεύθυνη ενημέρωση και παράλληλη προστασία, κάτι που αποτελεί καταστατική προτεραιότητα για την ΕΕΤΤ».
Τέλος, η ΕΕΤΤ τονίζει ότι για την παρακολούθηση της αγοράς «είναι σε εξέλιξη η ανάπτυξη ενός νέου business intelligence συστήματος» εκτός από το εργαλείο Pricescope (Παρατηρητήριο Τιμών Τηλεπικοινωνιακών Προϊόντων Λιανικής) για το οποίο έχει γίνει ειδική μνεία από τον ΟΟΣΑ.