Αύξηση σχεδόν κατά 150% παρουσίασε ο όγκος των παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν μέσω της πλατφόρμας του Skroutz.gr κατά την φετινή Black Friday όπου τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά λόγω κορονοϊού. Συγκεκριμένα σύμφωνα με το Black Friday Report 2020 του Skroutz, της συνολικής αποτίμησης δηλαδή της φετινής Μαύρης Παρασκευής, οι παραγγελίες άγγιξαν τις 972.000. Την ίδια στιγμή βέβαια αυξημένα ήταν εν συγκρίσει με το 2019 και τα προϊόντα που παρά την εκπτωτική περίοδο πουλήθηκαν πιο ακριβά στους καταναλωτές.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με την το Black Friday 2020 Report, μία συνολική αποτίμηση της φετινής και αποκλειστικά online Black Friday που πραγματοποίησε η ομάδα Business Intelligence του Skroutz μόνο το 8,3% των προϊόντων αγοράστηκε σε πιο οικονομική τιμή, το 87,9% σε παρόμοια τιμή (±10%) ενώ το υπόλοιπο 3,8% των προϊόντων αγοράστηκε σε υψηλότερες τιμές.
Μετά την συγκριτική ανάλυση των τιμών πώλησης κατά την εβδομάδα της Black Friday με την αρχική τιμή κατά την προηγούμενη περίοδο δηλ. την εβδομάδα 07-13/11/2020 προέκυψε ότι οι κατηγορίες «Υγεία & Ομορφιά» και «Μόδα» παρουσίασαν τις σημαντικότερες εκπτώσεις.
Εν αντιθέσει πάνω από το 10% των εποχικών προϊόντων όπως χριστουγεννιάτικα στολίδια/λαμπάκια/διακοσμητικά, που αγοράστηκαν μέσω Skroutz ήταν σε υψηλότερες τιμές. Το 17% από τα αθλητικά παπούτσια/ sneakers που πουλήθηκαν ήταν σε αξιοσημείωτη έκπτωση (>10%).
Μάλιστα συγκρίνοντας τις αγορές που πραγματοποιήθηκαν την εβδομάδα της Black Friday 2020 με αυτές του 2019, διαπιστώθηκε ότι τα προϊόντα που αγοράστηκαν σε πιο οικονομικές τιμές είναι περίπου στο ίδιο ποσοστό (8,3% το 2020 έναντι 8,5% το 2019) ενώ τα προϊόντα που αγοράστηκαν σε υψηλότερη τιμή παρουσίασαν αύξηση (το ποσοστό για το 2019 ήταν 1,2% έναντι 3,8% για το 2020).
Αύξηση παραγγελιών 150% τη φετινή Black Friday
Τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν για την επίδραση της Black Friday 2020 συγκριτικά με την αντίστοιχη του 2019 είναι ότι οι προσφορές διήρκησαν τουλάχιστον μία εβδομάδα, ξεκινώντας από το Σάββατο πριν την Black Friday, οι επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο Skroutz αυξήθηκαν κατά 42% YoY και ανήλθαν σε 14,5 εκατ. επισκέψεις ενώ υπήρξε και εντυπωσιακή αύξηση του παραγόμενου τζίρου (GMV) κατά 44% YoY και κατά 73% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 και διαμορφώθηκε σε €41,3 εκατ. για τα 6.600 εμπορικά καταστήματα που συνεργάζονται με το Skroutz.
Όσον αφορά την ετήσια ανάπτυξη στις κατηγορίες προϊόντων, πρωταγωνιστής είναι η κατηγορία «Σπίτι-Κήπος» με αυξημένες παραγγελίες κατά 255% και αύξηση κατά 124% στον παραγόμενο τζίρο.
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων
Βάσει των στοιχείων της Ομάδας Business Intelligence του Skroutz μάλιστα διαφοροποιημένες καταγράφηκαν και οι καταναλωτικές συμπεριφορές το 2020 εν συγκρίσει με το 2019 με τις κατηγορίες προϊόντων «Σπίτι–Κήπος» και «Τεχνολογία» να τοποθετούνται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών.
Επιπλέον, η κατηγορία «Υγεία – Ομορφιά», όπως και πέρυσι, βρέθηκε στην πέμπτη θέση όσον αφορά τις συνολικές επισκέψεις (9%) και είχε τον τρίτο υψηλότερο όγκο παραγγελιών επί του συνόλου (20%). Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στον αυξημένο αριθμό προϊόντων ανά καλάθι αγοράς παρότι πρόκειται για προϊόντα με χαμηλότερη αξία.
Οι top-10 κατηγορίες σε πωλήσεις, clicks και παραγόμενο τζίρο (GMV)
Τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων σημείωσαν οι ακόλουθες κατηγορίες:
- Θήκες κινητών τηλεφώνων
- Κινητά τηλέφωνα
- Χριστουγεννιάτικα στολίδια δέντρου
- Sneakers
- Βιβλία
- Κρέμες προσώπου
- Χριστουγεννιάτικα λαμπάκια
- Αθλητικά παπούτσια
- Βιταμίνες
Σημαντικές πωλήσεις είχαν επίσης οι κατηγορίες:
- Προστασία οθόνης κινητών
- Ανδρικά φούτερ
- Ανδρικές φόρμες
- Ειδικά συμπληρώματα
- Παιχνίδια Playmobil
- Χριστουγεννιάτικα διακοσμητικά
- Bluetooth handsfree
- Μάσκες προστασίας
- Επιτραπέζια παιχνίδια
- Ανδρικά μπουφάν
- Παιχνίδια Lego
- Σαμπουάν
- Προϊόντα καθαρισμού προσώπου
- Γυναικεία αρώματα
- Βαφές μαλλιών