Γραφεία σε Αθήνα, Λονδίνο, Μόντρεαλ, Βανκούβερ και Ν. Υόρκη, περισσότερους από 800 εργαζόμενους, διπλάσιο τζίρο κάθε χρόνο αρχής γενομένης του 2016 και ρυθμό ανάπτυξης άνω του 40% για την φετινή χρονιά, όπου οι οικονομικές συνθήκες σε παγκόσμιο επίπεδο, μπορούν να χαρακτηριστούν τουλάχιστον έκρυθμες. Τα παραπάνω είναι τα βασικά «στοιχεία» της Dialectica, της ελληνικής startup που μετρά επτά χρόνια ζωής αλλά έχει ξεπεράσει εδώ και καιρό τα όρια της νεοφυούς επιχειρηματικότητας.
Η εταιρεία που ξεκίνησε εν μέσω ελληνικής κρίσης, το 2015, για να προσφέρει υπηρεσίες παροχής πρωτογενούς έρευνας, ευρύτερα γνωστές κι ως «knowledge brokerin», αναπτύσσεται δυναμικά αναμένοντας φέτος να παρουσιάσει τζίρο άνω των 70 εκατ. ευρώ από τα 50 περίπου εκατ. που παρουσίασε το 2021. Σύμφωνα μάλιστα με τον ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλό της, κ. Γιώργο Τσαρούχα οι ρυθμοί ανάπτυξης αναμένεται να συνεχιστούν και την επόμενη χρονιά, όπου η αγορά θα αρχίσει να ανακάμπτει και να επενδύει τα ιδιωτικά κεφάλαια ύψους 3,5 τρισ που έχει σήμερα διαθέσιμα αλλά σε αναμονή.
Με βάση την ισχυρή ανάπτυξη της η Dialectica ανακοίνωσε χθες την συμφωνία μίσθωσης έξι ορόφων στον Πύργο Πειραιά, με οψιόν για άλλους τρεις. Η εταιρεία απασχολεί σήμερα περίπου 800 εργαζόμενους, οι 550 εκ των οποίων βρίσκονται στην Ελλάδα, παρότι η έδρα της βρίσκεται στο Λονδίνο. Η δραστηριότητά της βέβαια και το πελατολόγιό της είναι κυρίως εξαγωγική. Η Dialectica φέρνει σε επαφή ανθρώπους που ψάχνουν μία πληροφορία με τον κατάλληλο ειδικό για να τους τη δώσει. Οι πελάτες της, όπως εξήγησε ο κ. Τσαρούχας είναι κυρίως θεσμικοί επενδυτές, μεγάλες επενδυτικές τράπεζες, private equity funds, εταιρείες συμβούλων αλλά και οποιοσδήποτε επιχειρηματία αναζητά μια πληροφορία, από κάποιον με γνώση του εκάστοτε θέματος. Παρότι βέβαια η παραπάνω περιγραφή ακούγεται παραδοσιακή, η παροχή της πληροφορίας δεν ακολουθεί την τακτική του word of mouth. H εταιρεία κάνει το παραπάνω με την βοήθεια της τεχνολογία. Χρησιμοποιώντας την μηχανιστική υπολογιστική και την τεχνητή νοημοσύνη, έχει χτίσει και εμπλουτίζει συνεχώς μια βάση δεδομένων στην οποία και ανατρέχει όταν υπάρχει συγκεκριμένο αίτημα. Με την βοήθεια του ειδικού λογισμικού μπορεί να εντοπίσει τον εκάστοτε κατάλληλο «ειδικό» που θα φέρει σε επαφή με το fund, την εταιρεία ή τον ιδιώτη που αναζητά την πληροφορία.
Μέχρι σήμερα το πελατολόγιο της εκτείνεται στην Ευρώπη και στην Αμερική. Τα μελλοντικά σχέδιά της όμως, περιλαμβάνουν και την επέκταση στην ασιατική αγορά. Δεδομένης της πολυπλοκότητας αγορών όπως η Ιαπωνία βέβαια, η επέκταση στην Ασία θα μπορούσε να γίνει και μέσω εξαγοράς μιας συμβατής εταιρείας. Σε αυτή την περίπτωση, ενδέχεται μάλιστα η εταιρεία να αναζητήσει επενδυτή για να αντλήσει χρηματοδότηση. Μέχρι σήμερα ωστόσο, παρότι startup, η Dialectica έχει αναπτυχθεί αποκλειστικά με ίδια κεφάλαια. «Δεν έχουμε λάβει χρηματοδότηση. Η επιχείρηση είναι κερδοφόρα απ’ την πρώτη μέρα και με τον τρόπο αυτό χρηματοδοτούμε την ανάπτυξη μας», επεσήμανε ο κ. Τσαρούχας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αγορά του «knowledge brokerin» έφτασε τα 52 δισ. δολ το 2021 ενώ η ευρύτερη αγοράς «market research» στην οποία εντάσσεται αποτιμήθηκε πέρυσι στα 80 δισ δολ. Το συγκεκριμένο «εργαλείο» έρευνας που προσφέρει η Dialectica μάλιστα κερδίζει όλο και μεγαλύτερο έδαφος έναντι των γενικών ή κλαδικών αναλύσεων, αφού προσφέρει αμεσότητα και ακρίβεια στην πληφορόρηση. «Σε εμάς μπορεί να απευθυνθεί από τον CEO μιας εταιρείας που επιθυμεί να επεκταθεί σε κάποια συγκεκριμένη αγορά μέχρι έναν υδραυλικό που δουλεύει ένα προϊόν για το οποίο ζητείται άμεση πληροφόρηση», όπως επεσήμανε ο κ. Τσαρούχας.
Ο ανταγωνισμός στην εν λόγω αγορά είναι μεγάλος, γι' αυτό και η αμεσότητα κι αποτελεσματικότητα είναι που κάνουν την διαφορά. Προς επίτευξη των δύο αυτών συστατικών η Dialectica στράφηκε εξαρχής και συνεχίζει να επενδύει στην τεχνολογία. Μέχρι σήμερα διαθέτει 60 άτομα που ασχολούνται αποκλειστικά με την ανάπτυξη και λειτουργία της SaaS πλατφόρμας στην οποία βασίζονται οι λειτουργίες της. Στόχος είναι μάλιστα η εν λόγω ομάδα να ενισχυθεί άμεσα με ακόμα 40 άτομα. Το πόσο άμεσα βέβαια, θα εξαρτηθεί κι από τον χρόνο εύρεσης του κατάλληλου προσωπικού, το οποίο σύμφωνα με τον κ. Τσαρούχα παρουσιάζει ήδη ελλείψεις στην χώρα μας. «Όταν ξεκινήσαμε στην Ελλάδα το ταλέντο περίσσευε. Δυστυχώς πλέον, λόγω και της ψηφιακής ανάπτυξης της χώρας και των μεγάλων επενδύσεων, είναι δύσκολο να βρεθεί. Τα επόμενα χρόνια, δεδομένου και του δημογραφικού, προβλέπω ότι θα υπάρξει οξύτατο πρόβλημα στη χώρα και θα πρέπει από τώρα να εξετάσουμε σοβαρά για το πως θα μπορούσαμε να προσελκύσουμε ξένους επιστήμονες και εργαζόμενους για να τραβήξουν το άρμα της ανάπτυξης» όπως επισημαίνει.