Την ίδια στιγμή η εταιρεία ξεπερνά τα €500 εκατ. τζίρο φέρνοντας περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες.
Από το «πάντρεμα» φυσικού και ψηφιακού καναλιού περνάει το μέλλον του λιανικού εμπορίου, με τους καταναλωτές να θεωρούν τις λέξεις «γρήγορα και εύκολα» ως απόλυτη προϋπόθεση για μια κορυφαία εμπειρία αγορών. Ενώ το online κανάλι γίνεται κυρίαρχο και στην Ελλάδα, οι αγορές από φυσικά καταστήματα μπαίνουν επίσης σε ψηφιακά μονοπάτια, καθώς οι καταναλωτές ζητούν πλέον ένα ιδανικό μίγμα digital και αναλογικής αγοραστικής εμπειρίας.
Σε αυτό το σύνθετο μίγμα αναγκών των πελατών τους επιχειρούν να ανταποκριθούν οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου. Κάποιες, μάλιστα, πρωτοπορούν και ανοίγουν δρόμους στο λιανεμπόριο του μέλλοντος, μέσα από διαρκείς επενδύσεις σε μια omnichannel εμπειρία αγορών.
Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ επενδύει σε αυτή την κατεύθυνση το Public Group, το οποίο σήμερα, κόντρα στη δυσμενή οικονομική συγκυρία, επιχειρεί να ξεκλειδώσει νέες αγοραστικές δυνατότητες για τον Έλληνα καταναλωτή, συστήνοντας στο κοινό το νέο omniretail μοντέλο αγορών.
Public2 - Νέα στρατηγική διαμορφώνει τo λιανεμπόριο του μέλλοντος
Με στόχο να δώσει περισσότερα στους πελάτες, μέσα από μια ολοκληρωμένη και φιλόδοξη στρατηγική, με την υποστήριξη και του Ομίλου Olympia, το Public Group φέρνει νέες δυνατότητες στην υπηρεσία του κοινού.
Μια στρατηγική η οποία τροφοδοτείται από την καινοτομία, με τον Όμιλο να επενδύει συστηματικά σε scale-up εταιρείες, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες του πελάτη. Αυτή την omnichannel στρατηγική επιβραβεύει μάλιστα το ίδιο το αγοραστικό κοινό, καθώς πλέον συνεισφέρει άνω του 25% του τζίρου της εταιρίας.
Οι καταναλωτές μπορούν να απολαύσουν και να επιλέξουν ανάμεσα σε περισσότερα προϊόντα, τόσο μέσα από τα καταστήματα νέας γενιάς, που προκύπτουν από τη σταδιακή ενοποίηση και αναβάθμιση του δικτύου, όσο και μέσα από το ψηφιακό κανάλι.
Πρωτοποριακές omnichannel υπηρεσίες
Ήδη, χάρη στις επενδύσεις σε logistics, οι πελάτες απολαμβάνουν νέες υπηρεσίες και τεχνολογίες αιχμής, με τις πωλήσεις στα omnichannel κανάλια της εταιρείας να ξεπερνούν το 25% του τζίρου. Για παράδειγμα, τα Public διευρύνουν τη γκάμα των εναλλακτικών πληρωμής, προσφέροντας την υπηρεσία «Public Now, Pay Later», σε συνεργασία με τον μεγαλύτερο πάροχο υπηρεσιών BNPL στην Ευρώπη, την Klarna.
Οι πελάτες των Public πρώτοι απέκτησαν τη δυνατότητα να «αγοράσουν τώρα και να πληρώσουν αργότερα», επιβεβαιώνοντας ότι η αλυσίδα πρωτοπορεί στον χώρο του electronics retailing. Τα πρώτα αποτελέσματα της συνεργασίας με την Klarna είναι ενδεικτικά: 1 στις 5 αγορές με χρεωστική κάρτα στο public.gr γίνονται μέσω Klarna, όπως και το 22% των prepaid online παραγγελιών πάνω από 35 ευρώ.
Σκανάροντας έγκαιρα τις ανάγκες του καταναλωτή, το Public Group δίνει δυναμική απάντηση και στο after sales service. Ήδη, οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση στα iRepair corners, σε 15 σημεία του δικτύου Public που αναμένεται να επεκταθούν σε 62 έως το τέλος της χρονιάς, ενώ έχει προγραμματιστεί και Roll out στην Κύπρο.
Παράλληλα, σε συνεργασία με την iRepair προσφέρεται πιλοτικά, τη δυνατότητα exclusive service στο σπίτι στη Νέα Ερυθραία, αλλά και διαδικασία τάχιστης επισκευής με ραντεβού. Σημαντικές δυνατότητες προσφέρει και η συνεργασία με τη startup Douleutaras, καθώς από τον Ιούνιο προσφέρεται νέα πιλοτική υπηρεσία για την εγκατάσταση κλιματιστικών και μεγάλων οικιακών συσκευών σε Λάρνακα και Λευκωσία.
Παράδοση την επόμενη ημέρα
Σε μια χρονική συγκυρία που οι καταναλωτές ζητούν συνέπεια και ταχύτητα στις παραδόσεις προϊόντων, το Public Group στηρίζει τις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή χάρη στις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις αποθηκών eCommerce που διατηρεί σε Ελλάδα και Κύπρο (40.000 τ.μ.), με υπηρεσίες όπως το «Next Day Delivery» για 100.000 προϊόντα.
Ο Όμιλος όχι μόνο έχει μειώσει δραστικά τους χρόνους παράδοσης κατά 50%, αλλά έχει αλλάξει ριζικά τα δεδομένα με τη νέα δομή εξυπηρέτησης «Public Remote», το νέο online chat, αλλά και νέες δυνατότητες, με το Next Day refund. Ήδη το call center του Ομίλου σημειώνει θεαματικά ποσοστά ικανοποίησης πελατών, που αγγίζουν το 93%, ενώ το 78% των θεμάτων που προκύπτουν επιλύονται στο πρώτο τηλεφώνημα.
Παράγοντας καινοτομία με επενδύσεις €20 εκατ. σε scaleups
Επιβεβαιώνοντας ότι έχει την καινοτομία στο DNA του, το Public Group έχει ενεργοποιήσει τον επενδυτικό βραχίονα Public Capital Partners, ο οποίος επενδύει άνω των 20 εκατ. ευρώ σε scale-up εταιρείες. Εισερχόμενος σε εταιρείες όπως η Klarna, o Douleutaras, το iRepair, ο επενδυτικός βραχίονας του Ομίλου ενισχύει την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών, μετασχηματίζοντας την omni-retail εμπειρία προς όφελος του πελάτη.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται το Public Next, το πρωτοποριακό tech hub του Public Group, το οποίο, με τους 60 developers που απασχολεί, απελευθερώνει νέες εμπειρίες για τους καταναλωτές. Ήδη, έχει αναπτύξει πάνω από 100 projects, εισάγοντας καινοτομίες όπως το e-invoicing, το mobile ordering, το checkout στα καταστήματα (ξεπερνά το 27% των αγορών), αλλά και η δυνατότητα έκδοσης ηλεκτρονικής απόδειξης, που αφορά πλέον στο 56% των αποδείξεων που εκδίδονται στο κατάστημα.
Με διαρκείς επενδύσεις, νέες συνεργασίες και με ακόμη περισσότερες προτάσεις που απαντούν στις νέες ανάγκες του καταναλωτή, τα Public γίνονται Public2 και φέρνουν περισσότερα και καλύτερα στον πελάτη.