Διευρύνουν το αποτύπωμά τους στην παγκόσμια αγορά τα premium smartphones, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να στρέφονται στην εν λόγω κατηγορία, αυξάνοντας, με τον τρόπο αυτό, την συνεισφορά της στις πωλήσεις των κατασκευαστών κινητών συσκευών.
Ειδικότερα, το 2022 πάνω από 1 στα 5 κινητά τηλέφωνα που πουλήθηκαν παγκοσμίως άνηκε στην κατηγορία premium, δηλαδή συσκευές με κόστος άνω των 600 ευρώ (χονδρική), σύμφωνα με στοιχεία της Counterpoint Research. Το μερίδιο της εν λόγω κατηγορίας έφτασε συνολικά στο 21%, έχοντας τριπλασιαστεί μέσα στην τελευταία εξαετία (σ.σ. το μερίδιο των premium smartphones ήταν το 2016 7%).
Αντίστοιχα, το 2022 η premium κατηγορία συνεισέφερε το 55% των εσόδων των κατασκευαστών από 18% που ήταν το 2016. Η ανοδική πορεία της παρατηρήθηκε σε μια περίοδο που ο κλάδος των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών αντιμετώπισε μεγάλες πιέσεις, ενώ ειδικά η κατηγορία των smartphones κινήθηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Να θυμίσουμε ότι μόνο το τρίτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς - όπου οι πωλήσεις των smartphones είναι παραδοσιακά ανεβασμένες χάρη στην εορταστική. περίοδο - οι αποστολές smartphones κατέγραψαν ελεύθερη πτώση της τάξης του 18,3% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του αμέσως προηγούμενου έτους. Όσο για το σύνολο του 2022 οι αποστολές smartphones έφτασαν τα 1,21 δισ. τεμάχια, καταγράφοντας τον χαμηλότερο ετήσιο αριθμό αποστολών από το 2013, σύμφωνα με την IDC.
Η αντιστρόφως ανάλογη πορεία της premium κατηγορίας εδράζεται στις ευρύτερες πληθωριστικές πιέσεις οι οποίες μείωσαν μεν το εισόδημα των μικρομεσαίων, χωρίς όμως να αγγίξουν ιδιαίτερα τους εύπορους καταναλωτές, όπως εξηγούν οι αναλυτές της Counterpoint. Στην αύξηση των πωλήσεων ωστόσο συνεισέφερε και το γεγονός ότι μια μερίδα καταναλωτών αντιμετωπίζει εντελώς διαφορετικά το smartphones, βλέποντας το περισσότερο σαν προσωπική και επαγγελματική επένδυση, δαπανώντας για μια συσκευή περισσότερα χρήματα.
Οι κερδισμένοι των κατασκευαστών
Μεγάλη κερδισμένη αυτής της τάσης είναι, σύμφωνα με την Counterpoint, η Apple, η οποία ισχυροποίησε την θέση της στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Για την ακρίβεια ο αμερικανικός κολοσσός είδε τις πωλήσεις του iPhone να αυξάνονται κατά 6%, με αποτέλεσμα να ελέγχει το 75% της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Υψηλό ρυθμό ανάπτυξης κατέγραψε και η Google (118%) ξεκινώντας βέβαια από πολύ χαμηλή αφετηρία, αφού το μερίδιο αγοράς της έφτανε μόλις στο 1%.
Στον αντίποδα, Huawei και Xiaomi, κινήθηκαν πτωτικά στην εν λόγω κατηγορία εμφανίζοντας απώλειες -44% και -40%, αντίστοιχα.
Αρνητικό πρόσημο της τάξης του -5% στην premium κατηγορία, σύμφωνα με την Counterpoint σημειώθηκε και στην Samsung, η οποία έχει στο σύνολο των κατηγοριών το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς.