Με αύξηση 8% στις πωλήσεις έκλεισε το 2023 για την LG χαρίζοντας της τον τίτλο των υψηλότερων αποδόσεων μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία. Η ώθηση δόθηκε από τις λευκές συσκευές και από τις οθόνες. Χάρη σε αυτές τις κατηγορίες που εν μέρει πριμοδοτούνται κι από το Ταμείο Ανάκαμψης, οι εκτιμήσεις για το επόμενο έτος είναι θετικές με την εταιρεία να υπολογίζει ότι ο τζίρος θα κινηθεί στην περιοχή των 200 εκατ. δολαρίων.
Ώθηση από λευκές συσκευές και οθόνες
Ειδικότερα τα έσοδα την προηγούμενη χρονιά διαμορφώθηκαν στα 175 εκατ. δολάρια από 162 εκατ. δολάρια που ήταν το 2022 με την LG Hellas να καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα που δραστηριοποιείται o νοτιοκορεατικός κολοσσός.
Ώθηση στις επιδόσεις αυτές έδωσαν τόσο οι λευκές συσκευές όσο και οι επαγγελματικές οθόνες. Στην περίπτωση των λευκών συσκευών η αύξηση έφτασε το 20% κυρίως χάρη στο πρώτο επτάμηνο του έτους για το οποίο υπήρχε επιδότηση από το πρόγραμμα Ανακυκλώνω Αλλάζω συσκευή. Η συνεισφορά δε ήταν αισθητή καθώς η κατηγορία των λευκών παρουσιάζει την μεγαλύτερη μέση τιμή.
Όσο και οι επαγγελματικές οθόνες κέρδισαν εξίσου τις εντυπώσεις καθώς η LG ανέλαβε το μεγαλύτερο σχετικό πρότζεκτ του Δημοσίου ενώ συμπληρωματικά λειτούργησε και ο κλάδος του τουρισμού που κινήθηκε πέρυσι σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το μερίδιο της κορεατικής εταιρείες στις ενημερωτικές οθόνες των ξενοδοχείων (information display) φτάνει σήμερα στο 50%.
Έχασε έδαφος η τηλεόραση
Στην περίπτωση τηλεόρασης ωστόσο το σκηνικό ήταν διαφορετικό με την κατηγορία να σημειώνει συνολικά πτώση της τάξης του 3% από άποψη αξίας, όπως ανέφερε ο Country Managing Director, Άρης Κούτελος. Και στην περίπτωση της LG, η χρονιά του 2023 δεν έφερε μεγάλη αύξηση ωστόσο κάποιες κατηγορίες προϊόντων ξεχώρισαν ειδικά στο τελευταίο τετράμηνο στην περίπτωση του ήχου και της εικόνας.
Σε κάθε περίπτωση η εταιρεία προχωρά σε αλλαγή στρατηγικής στην περίπτωση της τηλεόρασης στοχεύοντας σε πιο premium κατηγορίες, κάτι που πραγματοποίησε στο παρελθόν και στην περίπτωση των λευκών συσκευών. Στόχος σύμφωνα με τα στελέχη της είναι να δημιουργήσει δικό της πεδίο στη μεσαία και υψηλή κατηγορία τιμής, εφόσον στην περίπτωση της χώρας μας το μερίδιο των OLED και των ακριβών τηλεοράσεων υπολείπεται ακόμα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ανοδική πορεία, νέες κατηγορίες προϊόντων και eshop στα σχέδια του 2024
Όσο για το τρέχον έτος οι εκτιμήσεις είναι αισιόδοξες, με την διοίκηση να αναμένει ο τζίρος να φτάσει στα 190 με 200 εκατ. δολάρια, λόγω και του έργου με τις οθόνες που έχει αναλάβει για το Δημόσιο. Ώθηση την τρέχουσα χρονιά αναμένεται να δώσει και ο επαγγελματικός κλιματισμός αλλά και η τηλεόραση.
Στην τελευταία περίπτωση τα στελέχη της εταιρείας εκτιμούν ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν κατά +10%, λόγω του Euro που επηρεάζει πάντα θετικά τον κλάδο της τηλεόρασης αλλά και των Ολυμπιακών Αγώνων. Ήδη άλλωστε το πρώτο τρίμηνο του έτους παρατηρείται μια άνοδο της τάξης του 5% στην κατηγορία της τηλεόρασης
Υποσχόμενες είναι και οι κατηγορίες του B2B αλλά και οι αντλίες θερμότητας οι οποίες σταδιακά αρχίζουν να αυξάνουν το μερίδιό τους.
Ωστόσο τα λευκά αναμένεται να επηρεαστούν αρνητικά στο πρώτο 8μηνο λόγω της έλλειψης επιδότησης με την εταιρεία να ποντάρει στην κατηγορία του πλυντηρίου.
Η καμπή αυτή, στο σύνολο της αγοράς έχει φανεί και το α’ τρίμηνο του έτους, το οποίο κινείται με πολύ βραδύτερους ρυθμούς, σημειώνοντας αρνητικό πρόσημο λόγω των λευκών συσκευών.
Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία σχεδιάζει να ενισχύσει τα κανάλια της εξετάζοντας το ενδεχόμενο δημιουργίας online καταστήματος αλλά και να διευρύνει το προϊοντικό της μείγμα με νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως εντοιχισμένες κουζίνες και φούρνους στο γ’ τρίμηνο του έτους.