Δρανδάκης (Beat) στο insider.gr: Κανείς δεν πρόκειται να μας διώξει από τη χώρα

Δημήτρης Πεφάνης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Δρανδάκης (Beat) στο insider.gr: Κανείς δεν πρόκειται να μας διώξει από τη χώρα

Αποφασισμένος να παραμείνει στην Ελλάδα αλλά και να προσφύγει νομικά όπου χρειαστεί, έναντι του νέου νομοσχεδίου για τα ταξί δηλώνει ο δημιουργός της εφαρμογής Beat κ. Νίκος Δρανδάκης.

Μιλώντας στο insider.gr χαρακτηρίζει «παγκόσμια πρωτοτυπία» τη ρύθμιση των εφαρμογών που δουλεύουν με νόμιμα ταξί και τονίζει ότι η μάχη που θα δώσει είναι για να υπερασπιστεί το καλό μοντέλο με το οποίο ο κόσμος αγάπησε την εταιρεία.

Παράλληλα, αποκαλύπτει ότι –ανεξαρτήτως των εξελίξεων- η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ μέσα στην επόμενη διετία, να αυξήσει τον αριθμό των προγραμματιστών που απασχολεί στους 400 –από 70 σήμερα- αλλά και να προσφέρει ένα ιδιαίτερα δελεαστικό «πακέτο» σε όσους επιλέξουν να επιστρέψουν από το εξωτερικό.

Πόσο σας επηρεάζει και γιατί το νέο νομοσχέδιο που ρυθμίζει τις εφαρμογές για τα ταξι;

Tο νομοσχέδιο μας επηρεάζει πάρα πολύ και είναι μια ευθεία επίθεση στο μοντέλο που έχουμε δημιουργήσει. Το περιεχόμενου του νόμου όπως φαίνεται αυτή τη στιγμή περιγράφει μια αλλαγή του καθεστώτος το οποίο θα λέει ότι η εταιρεία μας, από διαμεσολαβητής που είναι σήμερα ανάμεσα σε ελεύθερους επαγγελματίες και πελάτες πάει να γίνει εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου.

Ένα βασικό θέμα που έχουμε είναι ότι δεν καταλαβαίνουμε ποιο πρόβλημα λύνει αυτή η αλλαγή και δεν περιγράφεται στο νομοσχέδιο. Κανείς δεν παραπονέθηκε ποτέ γι’ αυτό και κανείς δεν ζήτησε να θεωρηθούμε εταιρεία μεταφορικού έργου και να πάρουμε υπαλλήλους τους οδηγούς που δουλεύουν μαζί μας.
Το υπουργείο θέλει να μας ονομάσει εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου, ενώ εμείς το μόνο που έχουμε υπό τον έλεγχό μας είναι η προμήθεια της διαμεσολάβησης. Και αυτό είναι ο μεγάλος παραλογισμός της όλης ιστορίας.

Φαντάζομαι ότι ο στόχος είναι να μετατραπούμε σε ραδιοταξί ή ίσως και σε κάτι ακόμα χειρότερο, με τη λογική ότι οι οδηγοί θα πρέπει να γίνουν υπάλληλοί μας ή κάτι σαν υπάλληλοί μας. Και μιλάμε για οδηγούς που είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, έχουν βιβλία, κάνουν δήλωση στην εφορία.

Δεν ξέρω ποια μπορεί να είναι η έννοια να έχει κάποιος τριετή σύμβαση μαζί μας, ενώ δεν μπορούμε να τον αξιολογήσουμε ούτε να τον διώξουμε από την υπηρεσία. Και επίσης δεν ξέρω τι είδους σχέση μπορούμε να έχουμε με αυτό τον άνθρωπο, ενώ μπορεί να παίρνει πελάτες από όπου θέλει, καθώς αυτή είναι η λογική του ταξιτζή.

Σας έχουν κατηγορήσει ότι μέσω των προσφορών σας υιοθετείτε πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού, μειώνοντας το κόμιστρο των ταξί. Ισχύει;

Το κόμιστρο δεν αλλάζει. Το ταξίμετρο γράφει την τιμή και το κόμιστρο όπως γράφεται πληρώνεται στον οδηγό. Απλά εμείς εκ των υστέρων δίνουμε πίσω χρήματα στον πελάτη για να του δώσουμε κίνητρο να χρησιμοποιεί ταξί. Είναι σαν να πω εγώ στο γιο μου «πάρε ένα ταξί και έλα και θα σου δώσω τα λεφτά πίσω όταν φτάσεις». Αλλά το κόμιστρο έχει πληρωθεί κανονικά, έχει εκδοθεί η απόδειξη και έχει φορολογηθεί ο οδηγός. Δεν αλλάζει απολύτως τίποτε. Είναι μια τακτική μάρκετινγκ και δεν γνωρίζω ποιος μπορεί να παρέμβει και σε τακτικές μάρκετινγκ των εταιρειών.

Είστε διατεθειμένοι να προσφύγετε νομικά εντός και εκτός συνόρων;

Όπου χρειαστεί προφανώς. Επειδή δεν έχουμε δει το πλήρες κείμενο του νόμου, δεν ξέρουμε πού θα χρειαστεί να προσφύγουμε. Αν παραβιάζει άρθρα του Συντάγματος, αν παραβιάζει Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ανάλογα με το που «κολλάει» το νομοσχέδιο, εκεί θα προσφύγουμε.

Ως μέλος ενός πολυεθνικού ομίλου, έχετε δει άλλα παραδείγματα αντίστοιχης ρύθμισης;

Η αλήθεια είναι ότι είναι πρωτοφανές. Τέτοια συζήτηση για τις αστικές μεταφορές γίνεται σε όλο τον κόσμο με αφορμή την Uber και τις αντίστοιχες υπηρεσίες. Οι κυβερνήσεις έχουν «ξεσηκωθεί» να ρυθμίσουν την αγορά με αφορμή την Uber. Καμία κυβέρνηση δεν έχει κάνει ρύθμιση που να επηρεάζει τις εφαρμογές που δουλεύουν με τα νόμιμα ταξί. Δεν έχει ξανασυμβεί αυτό. Έχουμε μια παγκόσμια πρωτοτυπία στην Ελλάδα που πάμε να ρυθμίσουμε και να βάλουμε όρους και προϋποθέσεις και στις εταιρείες που δουλεύουμε με τα νόμιμα ταξί.

Εμείς θα επιβιώσουμε και την επόμενη μέρα και μπορούμε να λειτουργήσουμε με οποιοδήποτε καθεστώς. Η συζήτηση έχει να κάνει με τι υπηρεσίες θα απολαμβάνει ο πελάτης. Και η μάχη που εμείς θα δώσουμε έχει να κάνει ότι θέλουμε να λειτουργήσει το καλό μοντέλο με βάση το οποίο μας αγάπησε ο κόσμος.


Εφόσον ψηφιστεί το νομοσχέδιο, αλλάζει κάτι στη στρατηγική σας; Έχετε εξετάσει το ενδεχόμενο αποχώρησης από την Ελλάδα;

Η στρατηγική μας δεν θα αλλάξει, όσον αφορά τουλάχιστον την παρουσία μας στην Ελλάδα. Δεν πρόκειται κανείς να μας διώξει από τη χώρα. Αυτή τη χώρα την αγαπάμε περισσότερο και από αυτούς που μας επιτίθενται. Θα μείνουμε εδώ και θα προσπαθήσουμε να επιβάλλουμε τη δική μας αντίληψη για το πώς θα πρέπει να είναι η Ελλάδα. Θα πετύχουμε, θα μεγαλώσουμε ακόμη περισσότερο και θα παραμείνουμε η αγαπημένη εφαρμογή των Ελλήνων με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Πάντως να φύγουμε από εδώ δεν υπάρχει περίπτωση. Δεν θα κάνουμε τη χάρη σε κανέναν.

Θα ζητήσετε τη συνδρομή των οδηγών με τους οποίους συνεργάζεστε ή και των πελατών σας;

Οι οδηγοί ταξί που δουλεύουν με εμάς προφανώς μας υποστηρίζουν και μάλιστα τις τελευταίες ημέρες η συμμετοχή τους είναι η ίδια ή και μεγαλύτερη στην πλατφόρμα μας. Από την άλλη καταλαβαίνω ότι υπάρχουν δυσκολίες για το πώς μπορεί κάποιος να λειτουργήσει επώνυμα απέναντι στη συνδικαλιστική ηγεσία. Πριν από λίγη ώρα ξεκινήσαμε μια καμπάνια μέσω της οποίας ζητάμε από όλο τον κόσμο να στείλει μια διαμαρτυρία στο υπουργείο ζητώντας να αναιρέσει όλες τις διατάξεις του νόμου που μας αφορούν και πλήττουν το μοντέλο μας. Και νομίζω ότι είναι μια ευκαιρία να πει και ο απλός πολίτης τη γνώμη του για την αγορά του ταξί.

Μετά και την εξαγορά σας, έχετε σχέδια ανάπτυξης για την εταιρεία;

Έχουμε ήδη ένα επενδυτικό πλάνο για τα επόμενα δύο χρόνια, αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Σχεδιάζουμε να μετακομίσει η εταιρεία σε ένα πολύ μεγάλο κτήριο, το οποίο θα μετατρέψουμε σε ένα κέντρο ανάπτυξης και τεχνολογίας. Έχουμε αυτή τη στιγμή στην εταιρεία μας περίπου 70 προγραμματιστές και ερευνητές. Αυτούς θα τους κάνουμε 400 στα επόμενα ένα με δύο χρόνια. Θα φτιάξουμε ένα “relocation package” μέσω του οποίου θα καλέσουμε να επιστρέψουν πίσω πάρα πολλούς Έλληνες που έφυγαν στο εξωτερικό τα χρόνια της κρίσης, ειδικά τους πολύ καλούς επιστήμονες και προγραμματιστές. Θα τους φέρουμε να δουλέψουν πίσω σε πολύ καλύτερες συνθήκες και σε ένα πολύ ενδιαφέρον project και θέλουμε να δυναμώσουμε την παρουσία μας εδώ ως μια εταιρεία που δημιουργεί ένα πολύ δυνατό οικοσύστημα τεχνολογίας, έρευνας, design, δημιουργικότητας και καινοτομίας.

Πολλοί λένε ότι η εξαγορά σας ήταν μιας μορφής «ξεπούλημα» και ότι η εταιρεία έχασε το χαρακτήρα της. Ισχύει;

Ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Δραστηριοποιούμαστε σε έναν επαγγελματικό κλάδο στον οποίο έχει αρχίσει να γίνεται η συγκέντρωση των παιχτών. Αν δεν εντασσόμασταν σε έναν από τους μεγάλους ομίλους που δημιουργούνται αναπόφευκτα θα εξαφανιζόταν η εταιρεία. Τώρα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Η εταιρεία ανθίζει, μεγαλώνει, δημιουργούμε θέσεις εργασίας. Δεν θα συνέβαιναν όλα αυτά αν δεν είχαμε τη στήριξη αυτού το ομίλου, ο οποίος μας αγόρασε γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο: Έχει αγοράσει την τεχνογνωσία μας, την κουλτούρα της εταιρείας και τους ανθρώπους. Και στο βαθμό που εμείς παραδίδουμε, θα συνεχίσουν να επενδύουν σε αυτό.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider