Χωρίς χρέωση η διακοπή συμβολαίων κινητής τηλεφωνίας

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Χωρίς χρέωση η διακοπή συμβολαίων κινητής τηλεφωνίας

Διαφάνεια στις χρεώσεις, μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης, απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης και πολλά ακόμα δικαιώματα αποκτούν πλέον οι συνδρομητές σταθερής-κινητής τηλεφωνίας και Ίντερνετ, αφότου τέθηκε σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2017.

Συγκεκριμένα με βάσει τον νέο κανονισμό που καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο ισχούν συνοπτικά τα εξής:

  • Τέλος στα ψηλά γράμματα των συμβολαίων

Πλέον θα πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια και στην πρώτη σελίδα της σύμβασης η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επίσης, σύμφωνα με την ΕΕΤΤ θα πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

  • Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης κατόπιν μονομερούς αλλαγής των όρων

Οι καταναλωτές θα έχουν πια από δύο έως τρεις μήνες προθεσμία για να καταγγείλουν την σύμβαση ορισμένου / αορίστου χρόνου αζημίως σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο σε αντίθεση με τον ένα μήνα από τηνημερομηνία της ανακοίνωσης που ίσχυε μέχρι χθες. Ειδικότερα θα έχουν δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης μέσα σε δύο μήνες από την ημερομηνία εφαρμογής των τροποποιήσεων για όσους λαμβάνουν μηνιαίους λογαριασμούς και τρεις μήνες για όσους λαμβάνουν διμηνιαίο λογαριασμό.

  • Ενωμέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγράμματος

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται υποχρεωτικά για την υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας είτε όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών αλλά και όταν καταναλώσουν το 100% του όγκου των δεδομένων του συμβολαίου τους.

  • Επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση βλάβης που υπερβαίνει τις δύο ημέρες

Εάν η γραμμή του καταναλωτή υποστεί βλάβη η οποία υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Επιπλέον ο καταναλωτής δικαιούται να μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

  • Ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης

Με τον νέο κανονισμό ο συνδρομητής έχει μεγαλύτερη ευελιξία για να καταγγείλει τη σύμβαση του, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

  • Χωρίς χρέωση οι διακοπές συμβολαίων αορίστου χρόνου

Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου. Ωστόσο να διευκρινίσουμε εδώ ότι σε περίπτωση καταγγελίας σύμβασης ορισμένου ή αορίστου χρόνου στην οποία ο καταναλωτής λαμβάνει κάποια έκπτωση ή έχει πάρει κάποια επιδότηση για αγορά συσκευής θα πρέπει να καταβάλει το ισχύον πέναλτι το οποίο ορίζει ο πάροχός του.

Να υπενθυμίσουμε ότι με βάση το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Για τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών κατά την διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης. Εάν το κάνει ο καταναλωτής έχει δικαιώμα καταγγελίας της σύμβασης αζημίως μέσα σε δύο ή τρεις μήνες από την εφαρμογή των αλλαγών.

Όσον αφορά στην αποστολή λογαριασμών ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Να σημειωθεί ότι ο δεύτερος κύκλος ρυθμίσεων σχετικά με τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών τέθηκε σε εφαρμογή από χθες, Δευτέρα, από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και διαδίκτυο. Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider