Αυξάνουν το αποτύπωμά τους στον εγχώριο ξενοδοχειακό χάρτη τα Βoutique Ηotels 

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αυξάνουν το αποτύπωμά τους στον εγχώριο ξενοδοχειακό χάρτη τα Βoutique Ηotels 
Αριθμούν ήδη 200 ενώ 100 ακόμα βρίσκονται σε διαδικασία πιστοποίησης.

Σε μια αναπτυσσόμενη κατηγορία που έχει ως σφραγίδα της τον συνδυασμό της ποιότητας με την καινοτομία αναδεικνύονται τα πιστοποιημένα Βoutique hotels. Φτάνοντας μέσα σε λίγα μόλις χρόνια τα 200 καταλύματα υπόσχονται να προσφέρουν προσωποποιημένες υπηρεσίες και απόλυτη σύνδεση με τις τοπικές κοινωνίες, αναβαθμίζοντας στο τέλος της ημέρας το τουριστικό προϊόν της χώρας.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν χθες σε σχετική εκδήλωση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Αθηνών, τα πιστοποιημένα boutique hotels αριθμούν πλέον τα 200 ενώ ακόμα 150 χαρακτηρίζονται ως τέτοια χωρίς να έχουν λάβει βέβαια την αντίστοιχη πιστοποίηση για την boutique ταυτότητα τους.

Σημειωτέον ότι τα boutique hotels είναι ξενοδοχεία μικρού μεγέθους έως 60 δωμάτια, που κατά κανόνα διαθέτουν ιδιαίτερη αισθητική και χαρακτήρα, τα οποία συνδυάζουν με αναβαθμισμένες υπηρεσίες όπως για παράδειγμα το ελληνικό πρωινό, εστιάζοντας με τον τρόπο αυτό και στη σύνδεση τους με την τοπική επιχειρηματική κοινότητα.

Χάρη στα διακριτικά τους αυτά χαρακτηριστικά γνωρίζουν ιδιαίτερη δημοφιλία τα τελευταία χρόνια, προσελκύοντας επισκέπτες που αναζητούν το κάτι διαφορετικό στη φιλοξενία τους, ακόμα κι αν πρόκειται για μονάδες τριών αστέρων.

Ο χάρτης των boutique Hotels

Σε αυτό το πλαίσιο πολλά ακόμα αναμένεται να πιστοποιηθούν προσεχώς, με τους επικεφαλής του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) να επισημαίνουν ότι ήδη 100 μονάδες βρίσκονται στη διαδικασία πιστοποίησης στο πλαίσιο του σχετικού προγράμματος.

Ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός ότι τα boutique hotels εντοπίζονται σε ολόκληρη τη χώρα παρότι βέβαια η πλειονότητά τους εδρεύει στο Νότιο Αιγαίο. Βάσει των στοιχείων που αναφέρθηκαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του ΞΕΕ για την παρουσίαση της νέας ταυτότητας επικοινωνίας του σήματος «Boutique Hotel», οι περιφέρειες που συγκεντρώνουν τα περισσότερα boutique hotels είναι το Νότιο Αιγαίο, με τη Μύκονο και τη Σαντορίνη να ξεχωρίζουν, η Κρήτη και η Αθήνα. Μεγάλος εντοπίζεται ωστόσο ο αριθμός και σε Πελοπόννησο, Ιόνια νησιά και Κ. Μακεδονία.

Όσο για τις κατηγορίες που ανήκουν το 40% είναι τεσσάρων αστέρων, το 38% πεντάστερα ενώ ένα 22% είναι μονάδες τριών αστέρων.

«Το πρόγραμμα “Boutique Hotel” είναι ένα project που υπέστη πολύ μεγάλες διαφοροποιήσεις κατά την πανδημία, αλλά δεν έχασε τη δυναμική του» ανέφερε στο πλαίσιο της παρουσίασης ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός. «Είναι ένα προϊόν με τάξη μεγέθους γύρω στα 300-400 ξενοδοχεία, το οποίο φέρνει υπεραξία στα ξενοδοχεία, καθώς προσπαθούν να ξεπεράσουν τα κριτήρια της αστεροποίησης και να εμπλουτίσουν την ταυτότητά τους και με την πιστοποίηση των boutique».

«Ως τον καλύτερο τρόπο για να να δημιουργήσει κάποιος υπεραξία στον αιώνα που ζούμε χαρακτήρισε τα boutique hotels η αντιπρόεδρος του ΞΕΕ και πρόεδρος των Ξενοδόχων Ζακύνθου κα Χριστίνα Τετράδη αφού συνδυάζουν την καινοτομία και με την ποιότητα. «Γι’ αυτό δημιουργήσαμε το πρόγραμμα που σκοπό έχει να αναδείξουμε τις προσπάθειες του πρωτοποριακού σχεδιασμού με την παράλληλη ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών φιλοξενίας. Αναβαθμίζουμε επί της ουσίας την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος και προσφέρουμε προοπτικές ανάπτυξης στηρίζοντας μικρά ξενοδοχεία, έως 60 δωμάτια. Επενδύουμε στην αισθητική, στην ιδιαιτερότητα και στη λεπτομέρεια με στόχο να δημιουργήσουμε μια νέα κουλτούρα επιχειρηματικότητας όπου το κάθε ένα ξενοδοχείο αποτελεί μια ιδιαίτερη μονάδα» συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Σημειωτέον ότι το σήμα Boutique Hotel του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος είναι η επίσημη σφραγίδα πιστοποίησης μικρών ξενοδοχείων απαράμιλλης αισθητικής και καινοτόμων υπηρεσιών και η κορυφαία κοινότητα μικρών διακεκριμένων ξενοδοχείων στην Ελλάδα. Πρόκειται δε για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που περιλαμβάνει διαδικασία πιστοποίησης και προσφέρει προνόμια στα μέλη του, όπως δυνατότητα αναβάθμισης κατηγορίας αστεριών, προοπτικές ανάπτυξης μέσω επαγγελματικών επαφών (B2b forum), οργανωμένη συμμετοχή σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις, συμμετοχή σε διαφημιστικές καμπάνιες, προβολή στη διαδικτυακή πύλη και τα social media του προγράμματος, συμμετοχή σε εξειδικευμένα workshops κ.ά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Πώς κινήθηκε η Ελλάδα έναντι των Eυρωπαίων ανταγωνιστών της

Τουρισμός: To Conde Nast Traveler προτείνει Ελλάδα για το 2024

Τουρισμός: Τα πρώτα μηνύματα για το 2024 - Το στοίχημα της επέκτασης της σεζόν

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider