Έχασαν έδαφος καταλύματα και εστίαση σε Μύκονο και Σαντορίνη το 2023

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Έχασαν έδαφος καταλύματα και εστίαση σε Μύκονο και Σαντορίνη το 2023
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων.

Την ανοδική τους πορεία συνέχισαν οι επιχειρήσεις καταλυμάτων της χώρας εκμεταλλευόμενες την θετική τουριστική συγκυρία του 2023, η οποία χάρισε νέα ρεκόρ στον κλάδο με τις ταξιδιωτικές εισπράξεις να φτάνουν τα 20,5 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα ο κύκλος εργασιών στις επιχειρήσεις παροχής καταλυμάτων σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ έφτασε τα 9,68 δισ. ευρώ έναντι 8,79 δισ. ευρώ του 2022 σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 10,1%. Αντίστοιχα ο τζίρος των υπηρεσιών εστίασης παρατηρήθηκε αυξημένος κατά 9,6% - με τον κύκλο εργασιών να φτάνει το 2023 τα 9,23 εκατ. ευρώ έναντι 8,42 δισ. ευρώ του 2022.

Παρότι βέβαια η αύξηση επιμερίστηκε στο σύνολο των περιφερειών της χώρας, οι επιχειρήσεις στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, δηλαδή σε Μύκονο και Σαντορίνη, φάνηκε να χάνουν έδαφος.

Χάνουν έδαφος Μύκονος και Σαντορίνη

Για την ακρίβεια στην περίπτωση των επιχειρήσεων εστίασης τόσο η Σαντορίνη όσο και η Μύκονος εμφάνισαν αρνητικό πρόσημο στη σύγκριση με το 2022. Ο κύκλος εργασιών των εν λόγω επιχειρήσεων στο νησί των ανέμων έφτασε το 2023 τα 303 εκατ. ευρώ όταν την αμέσως προηγούμενη χρονιά είχε διαμορφωθεί σε 340 εκατ. ευρώ, μια μείωση δηλαδή της τάξης του 10,9%.

Αντίστοιχα οι επιχειρήσεις καταλυμάτων στη Σαντορίνη εμφάνισαν τζίρο 495 εκατ. ευρώ έναντι 510 εκατ. ευρώ του 2022, μια μείωση της τάξης του 3%. Έναντι των επιδόσεων του 2019 ωστόσο τόσο η Μύκονος όσο και η Σαντορίνη φάνηκε να κινούνται καλύτερα, αυξάνοντας τις επιδόσεις τους κατά 11,8% και κατά 34,1% αντίστοιχα.

Στην περίπτωση των υπηρεσιών εστίασης τώρα, η Μύκονος φάνηκε να χάνει έδαφος παρουσιάζοντας πτώση 3% στον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων εστίασης, με τον τζίρο τους να ανέρχεται το 2023 σε 174,6 εκατ. ευρώ έναντι 179,8 εκατ. ευρώ το 2022. Αντίστοιχα η διαφορά του κύκλου εργασιών υπηρεσιών εστίασης στη Σαντορίνη κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, στα 196 εκατ. ευρώ. Και στην περίπτωση της εστίασης βέβαια, ο τζίρος των επιχειρήσεων σε Μύκονο και Σαντορίνη κινήθηκε καλύτερα το 2023 έναντι του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 25% και του 39% αντίστοιχα.

Να θυμίσουμε ότι ειδικά στην Μύκονο αρνητικό πρόσημο καταγράφηκε και σε επίπεδο επιβατικής κίνησης, το 2023 σε σχέση με το 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Fraport για τα περιφερειακά αεροδρόμια, το αεροδρόμιο της Μυκόνου υποδέχτηκε 1,3% λιγότερους επιβάτες το 2023. Σε επίπεδο διεθνών επιβατών οι απώλειες δε ήταν περισσότερες, φτάνοντας για το σύνολο του έτους το -5,9%.

Προβάδισμα της Θεσσαλονίκης έναντι της Αθήνας

Η Αττική και η Ρόδος ήταν οι δύο πόλεις της Ελλάδας που οι επιχειρήσεις καταλυμάτων εμφάνισαν τους υψηλότερους τζίρους, 2,397 δισ. ευρώ και 1,049 δις ευρώ αντίστοιχα. Ακολούθησε το Ηράκλειο Κρήτης με 841 εκατ. ευρώ και η Θεσσαλονίκη με 555 εκατ. ευρώ ενώ την πρώτη δεκάδα έκλεισαν η Κέρκυρα με 467 εκατ. ευρώ, η Σαντορίνη και τα Χανιά με 495 εκατ. ευρώ, η Κως με 386 εκατ. ευρώ, το Ρέθυμνο και το Λασίθι με 339 εκατ. ευρώ και 324 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Παρότι βέβαια ο τζίρος των καταλυμάτων της Αθήνας ήταν υπερπολλαπλάσιος αυτών της Θεσσαλονίκης η σύγκριση των επιδόσεων του 2023 έναντι της αμέσως προηγούμενης χρονιάς κατατάσσει την Θεσσαλονίκη σε καλύτερη θέση. Συγκεκριμένα η βελτίωση των επιδόσεων των καταλυμάτων της συμπρωτεύουσας έφτασε το 14,2% έναντι 13,9% της Αθήνας ενώ ακόμα καλύτερα κινήθηκε η Χαλκιδική με τον τζίρο των καταλυμάτων να βελτιώνεται 19,4% έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Μεταξύ των προορισμών με τριψήφιο τζίρο την μεγαλύτερη ποσοστιαία μεταβολή εμφάνισε η Ζάκυνθος, 21,% ενώ στην γενικότερη επισκόπηση των καταλυμάτων, τις καλύτερες επιδόσεις έναντι του 2022 εμφάνισαν τα Τρίκαλα με τις επιχειρήσεις καταλυμάτων να καταγράφουν αύξηση 32%, η Λέσβος με 30%, η Ξάνθη με 28%, η Πέλλα με 28% και η Καστοριά με 29%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Στο 8,4 ο βαθμός ικανοποίησης των τουριστών στην Αθήνα το 2023

Κεφαλογιάννη: Στόχος να γίνουμε Top of Mind προορισμός για τους Αμερικανούς - Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για το Τουρισμός για Όλους

Τουρισμός: Πώς κινήθηκε η Ελλάδα έναντι των Eυρωπαίων ανταγωνιστών της

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider