Πώς μπορεί ένα νησί να γίνει top προορισμός μέσα σε ένα καλοκαίρι

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς μπορεί ένα νησί να γίνει top προορισμός μέσα σε ένα καλοκαίρι

Θα μπορούσε να είναι κοινωνικό πείραμα ή απλώς ένα case study. Μπορεί άραγε μια επιχείρηση ή μια ομάδα επιχειρήσεων να εκτοξεύσει τις πωλήσεις ενός προϊόντος, να δημιουργήσει ζήτηση, να κατευθύνει το κοινό σε μια συγκεκριμένη συμπεριφορά; Ίσως να το έχουμε δει να γίνεται, ίσως να το έχουμε βιώσει και να μην το έχουμε καταλάβει.

Ένα τέτοιο case study φαίνεται πως αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή το 18-24 Travel για το νησί της Σκοπέλου, ως τουριστικό προορισμό για την ελληνική αγορά. Στόχος είναι η άνοδος των επισκεπτών στο νησί των Σποράδων, με τις υπέροχες παραλίες και τα πανέμορφα πευκοδάση. Παρόλο που πρόκειται για έναν πάγιο στόχο των κατοίκων και των τοπικών επιχειρήσεων και αρχών, πλέον φαίνεται να είναι στόχος και του μεγαλύτερου tour operator της ελληνικής αγοράς.

«Ασχολούμαστε με τη Σκόπελο τα τελευταία έξι χρόνια. Βλέπουμε μια συνεχώς ανοδική τάση από την ελληνική αγορά, αλλά και μια πολύ καλή συμπεριφορά απέναντι στον τουρίστα και από τις τοπικές επιχειρήσεις», όπως μας ενημερώνουν από το 18-24 και συνεχίζουν: «Σε αντίθεση με άλλα νησιά, ακόμα και τη γειτονική Σκιάθο, τα πάντα στη Σκόπελο έχουν μια λογική. Τα καταλύματα στην πλειοψηφία τους παρέχουν υπηρεσίες με ένα πολύ καλό value for money. Οι τιμές είναι λογικές, αφού οι περισσότεροι αντιλαμβάνονται πως σε ένα νησί με περιορισμένη πρόσβαση, η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου δεν μπορεί να προέλθει με άλλο τρόπο πέραν των ελκυστικών τιμών. Είναι σαφές πως θα πρέπει να υπάρχει κέρδος και για αυτές τις επιχειρήσεις. Δεν μπορεί όμως κανένας να έχει την απαίτηση να έχει μια επιχείρηση με 40 μέρες καλής λειτουργίας και από αυτήν την περίοδο να ζει όλον το χρόνο. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για όλες τις άλλες επιχειρήσεις του νησιού που τις επηρεάζει ο τουρισμός».

Η Σκόπελος μπορεί να γίνει top προορισμός με 4 απλά βήματα

Με βάση αυτά τα δεδομένα, το 18-24 επέλεξε φέτος να στηρίξει τη Σκόπελο περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο προορισμό.

Σε συμφωνία με περισσότερα από 40 καταλύματα, απέκτησε την «πρώτη ύλη» για τη δημιουργία ελκυστικών πακέτων διακοπών για το μέσο Έλληνα.

Δεύτερο συστατικό των πακέτων διακοπών είναι η μεταφορά. Για το λόγο αυτό, προέβη στον προγραμματισμό καθημερινών δρομολογίων για τη μεταφορά των πελατών του προς τα λιμάνια του Βόλου και του Αγίου Κωνσταντίνου, για διάστημα περίπου τριών μηνών μέσα στο καλοκαίρι. Όπως μας εξηγούν: «Δίνουμε μεγάλο βάρος στην αγορά της Αθήνας, η οποία δεν έχει ανακαλύψει ακόμη τη μαγεία των Σποράδων. Τώρα είναι η ευκαιρία να το κάνει!».

Τρίτο και σημαντικότερο βήμα είναι η αύξηση της προσβασιμότητας στο νησί. «Βασικός μας συνεργάτης τα τελευταία χρόνια είναι το ferrytraveller.gr, η πιο αξιόπιστη μηχανή αναζήτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, αλλά και σημαντικός παράγοντας στον καθορισμό της ακτοπλοϊκής πολιτικής των εταιρειών του συγκεκριμένου χώρου. Είναι και επιθυμία του ferrytraveller.gr να ενισχυθεί η προσβασιμότητα προς τις Σποράδες σε οικονομικές τιμές. Σε αυτό το πλαίσιο θα έχουμε φέτος μια σημαντική αύξηση των δρομολογίων από Άγιο Κωνσταντίνο, ώστε να εξυπηρετήσουμε την αγορά της Αθήνας», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Το παζλ συμπληρώνεται και με τον τέταρτο πυλώνα του συγκεκριμένου project, που είναι η διαφήμιση. «Η προώθηση ενός προορισμού, μιας υπηρεσίας και γενικά του προϊόντος μας, απαιτεί μια αρκετά μεγάλη διαφημιστική δαπάνη. Δεν θα διστάσουμε ωστόσο να αυξήσουμε το budget για χάρη της Σκοπέλου. Ακόμη και αν αυτό γίνει μεγαλύτερο από αυτό που ξοδεύει ο Δήμος ή η Περιφέρεια σε πραγματική διαφήμιση. Είναι δεδομένο πως πρέπει να επενδύσεις ώστε να έρθουν τα κατάλληλα αποτελέσματα».

Η επιτυχία στη Σκόπελο θα καθορίσει... την τύχη και άλλων νησιών

Κλείνοντας, το 18-24 μας εξηγεί: «Για εμάς, το πραγματικό στοίχημα δεν είναι απλώς να αυξήσουμε το κοινό του νησιού, να διευρύνουμε την περίοδο ή να βελτιώσουμε την εικόνα του. Το στοίχημα είναι και τα τρία αυτά να διατηρηθούν, χωρίς υπερβολές, χωρίς αλλαγή συμπεριφοράς και κυρίως τιμολογιακής πολιτικής από την πλευρά των τοπικών επιχειρήσεων. Το στοίχημα είναι να καταλάβουν οι τοπικές επιχειρήσεις ότι δεν αρκεί η “αρπαχτή” μιας καλής χρονιάς, αλλά ότι το ζητούμενο είναι ο κόσμος να έχει τις καλύτερες αναμνήσεις από το νησί, ώστε να ξανά έρθει και να φέρει και άλλους. Το πρώτο σκέλος του “πειράματος” θα πετύχει. Η Σκόπελος φέτος θα βουλιάξει... Αν το αποτέλεσμα δεν γυρίσει μπούμερανγκ και πορευτούμε “σεμνά και ταπεινά” και τα επόμενα χρόνια, θα υπάρξουν και άλλα case studies, τόσο στη Σκόπελο όσο σε άλλα νησιά».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider