Το μεγάλο ρίσκο της Audi να παρουσιάσει ένα “μικρό” πολυτελές και ανάλογα ακριβό αυτοκίνητο πίσω στο 1996, προκάλεσε σκεπτικισμό σε πολλούς. Aποδείχθηκε όμως μια από τις πιο πετυχημένες στρατηγικές νέων μοντέλων. Όχι μόνο ανέβασε τις πωλήσεις της Audi, αλλά δημιούργησε μια εντελώς νέα κατηγορία την οποία, στη συνέχεια, δεν άφησε ανεκμετάλλευτη κανένας premium κατασκευαστής.
Είκοσι τέσσερα χρόνια μετά, το Audi A3 απολαμβάνει μια μεγάλη εμπορική επιτυχία παρά το σημαντικό ανταγωνισμό και ταυτόχρονα αποτελεί το μέτρο σύγκρισης της κατηγορίας των πολυτελών μικρών – μεσαίων αυτοκινήτων. Η τέταρτη γενιά του που μόλις ξεκίνησε να παράγεται, θα είναι διαθέσιμη προς παράδοση τον Μάιο στις ευρωπαϊκές αγορές και το φθινόπωρο στην ελληνική.
Συνδεδεμένο και εξηλεκτρισμένο
Χαρακτηριστικό του νέου Audi A3 αποτελεί η υιοθέτηση των πρόφατων κινητήρων του VW Group με την ήπια υβριδική λειτουργία. Η Audi υποστηρίζει ότι σε αυτή τη μορφή, ο κινητήρας των 1.5 λίτρων, ισχύος 150 ίππων, είναι κατά 0.4 λίτρα/100 χλμ. πιο οικονομικός. Κατά το λανσάρισμα του μοντέλου θα είναι διαθέσιμος ο παραπάνω κινητήρας χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα, καθώς και δύο diesel 2.0 λίτρων με ισχύ 116 και 150 ίππων. Στη συνέχεια αναμένεται ο κινητήρας 1.5 Tsi mild Hybrid, ο 1.0 Tsi με ισχύ 110 ίππους, δύο επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις με βάση τον κινητήρα Tsi των 1.4 λίτρων, μια έκδοση διπλού καυσίμου βενζίνης/φυσικού αερίου (Tgi), η γρήγορη έκδοση S3 καθώς και τετρακίνητες εκδοχές.
Όπως και στο Volkswagen Golf 8, έτσι και στο νέο Audi A3 έχει υιοθετηθεί ένα εντελώς νέο εσωτερικό, με κύριο χαρακτηριστικό την κορυφαία διασύνδεση ανθρώπου/αυτοκινήτου αλλά και των αυτοκινήτων μεταξύ τους. Ταυτόχρονα ο πίνακας οργάνων είναι στάνταρ ψηφιακός με διαγώνιο 10,25 ίντσες, το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 10.1 ιντσών διαθέτει στάνταρ τη δυνατότητα φωνητικών εντολών με φράσεις στην καθομιλουμένη, ενώ η κορυφαία έκδοση του Virtual Cockpit θα έχει διαγώνιο 12,3 ίντσες.
Πλούσια εξοπλισμένο
Σε επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού θα υπάρχουν προβολείς LED και προαιρετικά Matrix LED, σύστημα αυτόματης πέδησης Audi pre sense front, κλιματισμός, ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών και πολλά ακόμα στοιχεία. Το αμάξωμα, που έχει μεγαλώσει κατά 3 εκατοστά σε μήκος και κατά 1,1 σε μετατρόχιο εμπρός και πίσω, διατηρεί το ίδιο μεταξόνιο. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 380 λίτρων.
Αισθητικά το νέο Audi A3 είναι σαφώς πιο σπορ και επιθετικό, με πιο πολλές ακμές και γωνίες από το παρελθόν. Όπως σε όλες του τις γενιές έτσι και σε αυτή η αισθητική αποτελεί μια λογική εξέλιξης και όχι ανατροπής. Αντίθετα το εσωτερικό δεν θυμίζει σε τίποτα αυτό του προηγούμενου μοντέλου, όντας επίσης εξαιρετικά ποιοτικό αλλά και πολύ σύγχρονο αισθητικά.
Όσον αφορά στο αμάξωμα, την πεντάθυρη Sportback εκδοχή του μοντέλου θα ακολουθήσει η sedan τετράθυρη. Τρίθυρη δεν θα υπάρχει πλέον. Οι γραμμές εξοπλισμού θα είναι τρεις, οι Standard, Advanced και S-Line. Εκτός αυτών δεκάδες στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού θα αποφέρουν εκατοντάδες δυνατότητες εξατομίκευσης.
Η ανάρτηση του νέου Audi A3 περιλαμβάνει γόνατα McPherson στους εμπρός τροχούς και μια διάταξη τεσσάρων συνδέσμων στους πίσω, στις εκδόσεις με ισχύ από 150 ίππους και άνω. Σε αυτές με τους λιγότερο ισχυρούς κινητήρες, ο πίσω άξονας είναι ημιάκαμπτος.
Προαιρετικά η Audi δίνει τη δυνατότητα εξοπλισμού της ανάρτησης με ηλεκτρικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα, το ύψος του αμαξώματος παό το έδαφος χαμηλώνει κατά 1 εκατοστό.
Τιμές και έναρξη πωλήσεων
Οι τιμές στη Γερμανία ξεκινούν από τις 28.900 ευρώ με τον κινητήρα βενζίνης των 1.5 λίτρων, 150 ίππων. Αργότερα θα είναι διαθέσιμες και πιο προσιτές εκδόσεις, με τον Tsi κινητήρα του λίτρου και ισχύ 110 ίππων.
Στην Ελλάδα, λόγω της απρόβλεπτης διαθεσιμότητας, το νέο A3 θα ξεκινήσει να πωλείται το φθινόπωρο, σε τιμές που θα γίνουν γνωστές λίγο πριν την έλευση του μοντέλου. Σημειώστε ότι το υπάρχον Audi A3 κοστίζει στην έκδοση με τον τρικύλινδρο κινητήρα Tsi από 22.400 ευρώ.