Η περίπτωση του Konda Hybrid της δοκιμής δεν δίνει τη δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης, έχει όμως την ικανότητα να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά -όταν το αποφασίζει ο αλγόριθμος του ψηφιακού συστήματος ελέγχου. Η φόρτιση των μπαταριών του γίνεται τόσο με ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση από τα φρένα και τον κινητήρα, όσο και κατά τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης, όταν το φορτίο του είναι χαμηλό.
Ελάχιστες οι αισθητικές αλλαγές
Αισθητικά το νέο Hyundai Kona Hybrid δεν διαφέρει ουσιωδώς σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα. Η διαφορές εντοπίζονται κυρίως στο εσωτερικό, όπου τα όργανα στο σχετικό πίνακα και το σύστημα multimedia των 10.25'' στην έκδοση της δοκιμής, έχουν προσαρμοστεί στις ανάγκες εποπτείας και ελέγχου του υβριδικού συστήματος.
Το αυτοκίνητο διατηρεί τις συμπαγείς εξωτερικές του διαστάσεις, με μήκος 4,165 μέτρα και πλάτος 1,8 μέτρα, οι οποίες το κατατάσσουν την κατηγορία B των SUV. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 17 εκατοστά, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 361 λίτρα, όσα και στις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου.
Με τα παραπάνω δεδομένα, οι χώροι για τέσσερις επιβάτες κρίνονται πολύ καλοί. Ειδικότερα οι εμπρός επιβάτες, έχουν μια ιδιαίτερα τονισμένη αίσθηση ευρυχωρίας. Τα υλικά του εσωτερικού μπορούν να χαρακτηριστούν τυπικής ποιότητας, ωστόσο η στιβαρότητα, η έλλειψη θορύβων και τριγμών και η αίσθηση των χειριστηρίων άνετα μπορούν να χαρακτηριστούν premium, πάντα με τα μέτρα της κατηγορίας.
Πληρέστατος εξοπλισμός
Στην κορυφαία έκδοση Distinctive της δοκιμής ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, τόσο αυτός της άνεσης όσο και της υποβοήθησης της οδήγησης, χάρη στην “ομπρέλα” συστημάτων SmartSense. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ωστόσο διατίθενται αρκετά στοιχεία πολυτέλειας, άνεσης και διασύνδεσης, όπως τα ηλεκτρικά και θερμαινόμενα καθίσματα, το θερμαινόμενο τιμόνι, το head up display, το σύστημα διασύνδεσης Blue Link®, το Smart Cruise Control (SCC) με Stop & Go και πλειάδα ακόμα συστημάτων.
Το υβριδικό οπλοστάσιο
Οι μεγάλες διαφορές του Hyundai Kona Hybrid ξεκινούν εκεί που δεν φτάνει το μάτι -αν εξαιρέσεις τα σηματάκια bluedrive στα εμπρός φτερά και hybrid στην πέμπτη πόρτα. Κατ' αρχάς, ο κινητήρας βενζίνης που αποτελεί και τον βασικό του υβριδικού συστήματος, είναι ένα τετρακύλινδρο σύνολο με ατμοσφαιρική τροφοδοσία, 1,6 λίτρων με απόδοση 105 ίππων ισχύος και 147 Nm ροπής. Ένας δεύτερος κινητήρας σταθερού μαγνήτη, ηλεκτρικός αυτή τη φορά, έρχεται να προσθέσει επιπλέον 43,5 ίππους ισχύος και 170 Nm ροπή.
Οι κινητήρες αυτοί εργάζονται κατά μόνας ή σε συνδυασμό ανάλογα με το τι αποφασίζουν τα ηλεκτρονικά συστήματα και ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης - Sport, Normal και Eco. Το τελευταίο είναι το προεπιλεγμένο και κάνει πολύ καλά τη δουλειά του εντός του αστικού ιστού.
Σε αντίθεση με τον μεγαλύτερο ίσως ανταγωνιστή του, το Toyota C-HR Hybrid, το Kona Hybrid δεν διαθέτει διακόπτη επιλογής αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι δεν κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Σημαίνει απλά ότι δεν μπορεί ο οδηγός να επιλέξει το πότε.
Άλλες διαφορές σε σχέση με τα συμβατικά Kona έχουν να κάνουν με το μικρότερο δοχείο βενζίνης των 38 αντί των 50 λίτρων και με την πίσω ανάρτηση, που περιλαμβάνει πολλαπλούς συνδέσμους αντί ημιάκαμπτου άξονα -προέρχεται δηλαδή από τις τετρακίνητες εκδόσεις. Το βάρος, τέλος, είναι αυξημένο στα 1.453 κιλά -από 1.345 στο μοντέλο με τον μικρό turbo κινητήρα του λίτρου.
Η συνδυασμένη ισχύς του υβριδικού συστήματος κίνησης είναι 141 ίπποι, ενώ η ροπή 265 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω ενός ειδικά εξελιγμένου για την περίσταση αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Hyundai για το Kona Hybrid, με μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ. (με τους τροχούς 18'' του αυτοκινήτου της δοκιμής), υποδηλώνουν ένα σχετικά αργό αυτοκίνητο. Ωστόσο, η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι πολύ διαφορετική. Ειδικά με το πρόγραμμα οδήγησης στην επιλογή sport, το αυτοκίνητο κινείται και προσπερνά σβέλτα, ενώ δεν νιώθεις να λείπει πουθενά η δύναμη και η ροπή.
Εξαιρετικό λειτουργικά και το κιβώτιο, δεν μας προβλημάτισε πουθενά και τη χειροκίνητη λειτουργία -με paddles στο τιμόνι- την τιμήσαμε μόνο για λόγους περιέργειας.
Εδώ να σημειώσουμε ότι αντίθετα με άλλα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν κιβώτια CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων), το Kona Hybrid έχει πολύ καλύτερη αίσθηση επιτάχυνσης, χωρίς την απότομη άνοδο στροφών και το συνεχές “πατινάρισμα” σε πλήρη ισχύ.
Εξαιρετική συμπεριφορά
Οδηγώντας, τόσο στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο, εντύπωση μας έκανε η στιβαρότητα του αμαξώματος και η έλλειψη μηχανικών θορύβων. Η εικόνα διατηρείται απαράλλαχτη και όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, καθιστώντας το Konda Hybrid ένα από τα πλέον άνετα και ήσυχα αυτοκίνητα της κατηγορίας στο ταξίδι.
Αυτό ωστόσο που μας εξέπληξε και δεν το περιμέναμε με βάση το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ήταν η οδική συμπεριφορά. Τα δείγματα είναι εξαιρετικά από τα πρώτα μέτρα και ακριβώς γι' αυτό επιλέξαμε την ανάβαση της Φυλής, για να επιβεβαιώσουμε την αρχική αίσθηση. Πράγματι, παρά το μεγάλο ύψος και την ιδανική απορρόφηση των κραδασμών από την ανάρτηση, το αυτοκίνητο είναι απόλυτα συμπαγές στη γρήγορη οδήγηση, με το εμπρός και το πίσω μέρος “βιδωμένα”.
Οι αντιδράσεις στο σπάσιμο της πρόσφυσης είναι γραμμικές και ελεγχόμενες, σε σημείο που να απολαμβάνεις την οδήγηση ακόμα και σε πολεμικούς ρυθμούς. Το τιμόνι, παρότι έχει τεχνητά βαριά αίσθηση στο πρόγραμμα οδήγησης sport και είναι πολύ ελαφρύ στα υπόλοιπα, είναι γρήγορο με 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη και τελικά σύμμαχος στη γρήγορη οδήγηση.
Τα παραπάνω δεν είναι προφανώς τα άμεσα ζητούμενα από ένα υβριδικό αυτοκίνητο και πολύ περισσότερο από ένα SUV, δείχνουν όμως την προσοχή που έδωσαν οι μηχανικοί στην ισορροπία άνεσης και οδικής συμπεριφοράς. Συμβάλλουν δε στην εξαιρετική αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός σε όλες τις συνθήκες.
Σεβασμός στο καύσιμο και στην τσέπη
Ζητούμενο προφανώς από ένα υβριδικό αυτοκίνητο είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση. Και σε αυτό το πεδίο, το Hyundai Kona Hybrid πήρε άριστα. Οδηγώντας κυρίως στην πόλη και αρκετά σε επαρχιακό και εθνικό δίκτυο, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5.0 λίτρα/100 χλμ. Εξαιρετική τιμή, η οποία επιτεύχθηκε χωρίς προσπάθεια, παρά μόνο με την επιλογή του κατάλληλου προγράμματος οδήγησης για κάθε περίσταση. Σε ανάβαση βουνού με την επιλογή sport, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, το Hyundai Kona Hybrid αξίζει την προσοχή μας όχι λόγω προδιαγραφών, αλλά λόγω της πρακτικής εφαρμογής τους. Το μοντέλο σε κερδίζει από την αρχή σε κάθε τομέα και σε μερικούς, όπως αυτοί της συνολικής ποιότητας, της οδικής συμπεριφοράς και της κατανάλωσης, πραγματικά ενθουσιάζει. Η Hyundai μάλιστα κρατά και άλλους άσσους στο μανίκι, όπως τη μοναδική πενταετή εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα αλλά και τις λογικές τιμές του Kona Hybrid, που ξεκινούν από τα 23.990 ευρώ και κορυφώνονται στα 27.090.