Tη Δευτέρα 13 Απριλίου η μετοχή της Tesla άγγιξε τα 600 δολάρια, πραγματοποιώντας ένα ράλι ανόδου από τις 18 Μαρτίου, που βρισκόταν στα 361,22 δολάρια. Ο λόγος για αυτή την αλματώδη αύξηση ήταν η ιστορικά υψηλή παραγωγή 103.000 αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του 2020 και η επίσης εξαιρετική επίδοση των 88.000 πωλήσεων.
Μπορεί να νούμερα αυτά να είναι σταγόνα στο ωκεανό της παραγωγής ενός κατασκευαστή όπως η Toyota ή η Volkswagen, για την Tesla ωστόσο ήταν το καλύτερο τρίμηνο της ιστορίας της. Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει μια εξαιρετικά μεγάλη κεφαλαιοποίηση για το μέγεθός της, ενώ και η τιμή της μετοχής της δεν σταμάτησε την άνοδο από την ανακοίνωση των εξαιρετικών στοιχείων των αρχών του 2020.
Τα πράγματα ωστόσο δεν είναι ρόδινα για την Tesla, όπως και για κανέναν άλλο κατασκευαστή αυτοκινήτων παγκοσμίως. Το εργοστάσιό της στις ΗΠΑ ανέστειλε τη λειτουργία της, ενώ και η παραγωγή της στην Κίνα υπέστη νωρίτερα ένα ισχυρό πλήγμα. Το Forbes υπολογίζει ότι στο δεύτερο τρίμηνο η Tesla δεν θα παράξει παρά 55.000 μονάδες συνολικά σε όλο τον κόσμο, δηλαδή τα μισά περίπου αυτοκίνητα από αυτά του πρώτου τριμήνου.
Η παραγωγή μειώνεται, η μετοχή αυξάνεται
Σε αντίθεση με τα αρνητικά δεδομένα παραγωγής ωστόσο, η μετοχή της εταιρείας στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έφτασε τη Δευτέρα 13 Απριλίου στα 599.01 δολάρια, δείχνοντας ότι η αισιοδοξία για το μέλλον της είναι ισχυρότερη από την εντονότατη αλλά βραχυπρόθεσμη κρίση, που αποφέρει η πανδημία του κορονοϊού.
Οι αναλυτές στις ΗΠΑ δεν αποκλείουν μια εξαιρετικά απότομη αναστροφή του κλίματος για τη μικρή, πλην διάσημη, αμερικανική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων. Η Tesla από την πλευρά της υποστηρίζει ότι με αύξηση στις βάρδιες των εργοστασίων της μπορεί να ανακάμψει γρήγορα, ενώ η μεγάλη ικανότητα παραγωγής του εργοστασίου στην Κίνα, που ξεκίνησε ξανά τη λειτουργία τους, ίσως ισορροπήσει τις απώλειες εντός του έτους.
Τα παραπάνω ωστόσο θα ισχύουν αν και εφόσον η ζήτηση των καταναλωτών ανακάμψει στα προηγούμενα υψηλά επίπεδα, γεγονός που σύμφωνα με αναλυτές ίσως να μην είναι αναμενόμενο. Η πανδημία του κορονοϊού δεν έχει προβλέψιμη εξέλιξη, υπό την έννοια ότι πολλοί επιστήμονες μιλούν και για ένα δεύτερο κύμα που ίσως πλήξει την ανθρωπότητα το φθινόπωρο.
Αν ανατρέξει κανείς στη συμπεριφορά των μετοχών άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, θα διαπιστώσει μια διακύμανση προς τα πάνω τον τελευταίο μήνα, όχι όμως με την ίδια ένταση των μετοχών της Tesla. Σε ενδεχόμενη όμως αντιστροφή της τάσης, οι μεγάλες αυξήσεις του Αμερικανού κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ίσως γίνουν μεγάλες απώλειες.