Για πολλές δεκαετίες, η Citroen συνέδεσε το όνομά της με την φουτουριστική αισθητική, την κορυφαία άνεση και την τεχνολογική πρωτοτυπία μοντέλων όπως το εμβληματικό DS, τα CX, GS, BX και Xantia.
Στη συνέχεια, τη δεκαετία του '90, πραγματοποίησε μια στροφή προς πιο συμβατικές προτάσεις αυτοκίνησης, εν πολλοίς ταυτόσημες με αυτές της Peugeot, του μεγάλου εταίρου της στο Group PSA.
Χρειάστηκαν 20 περίπου χρόνια από εκείνη την περίοδο, για να αποφασίσει η μάρκα να επιστρέψει στην παραδοσιακή της λογική, αυτή άλλωστε που την έκανε παγκόσμια γνωστή και αγαπημένη.
Μοντέλα όπως το C4 Cactus, το νέο C3, το C3 Aircross και το C5 Aircross αποδεικνύουν ότι η γαλλική μάρκα δεν έχει χάσει την ικανότητά της να ξεχωρίζει. Ταυτόχρονα, επέστρεψε το δόγμα της μέγιστης άνεσης και πλέον, σχεδόν όλη η γκάμα της περιλαμβάνει αυτοκίνητα πολύ ξεχωριστά και ιδιαίτερα.
Επιστροφή στη μικρή – μεσαία κατηγορία
Με το νέο C4, το πρώτο μοντέλο της νέας στρατηγικής κατεύθυνσης της Citroen στην κατηγορία C, γίνεται πλέον προφανές ότι η μάρκα δεν θα επιστρέψει ποτέ πια σε μια συντηρητική λογική.
Το νέο μοντέλο είναι ένα υβρίδιο πεντάθυρου hatchback και SUV με έντονη σχεδιαστική ταυτότητα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει κορυφαίους χώρους, απαράμιλλη άνεση, εντυπωσιακή οικονομία και ασφάλεια. Παράλληλα αποτελεί ένα από τα λίγα αυτοκίνητα στην κατηγορία του το οποίο, προς το τέλος του 2020 που θα είναι διαθέσιμο στην αγορά, θα διατίθεται τόσο σε εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και σε αμιγώς ηλεκτρική μπαταρίας (BEV).
Συμπαγές αλλά πολύ ευρύχωρο
Το μήκος των 4,36 μέτρων καθιστά το νέο Citroen C4 ένα από τα πλέον συμπαγή μοντέλα της κατηγορίας του, με το μεταξόνιο ωστόσο των 2,67 μέτρων να είναι αρκετά ευρύ, όπως και το πλάτος στα 1,8 μέτρα.
Το εσωτερικό του νέου Citroen C4 είναι ένα μίγμα απλότητας, πρακτικότητας και καλαισθησίας. Το πρόγραμμα Advance Comfort έχει ως στόχο να προσφέρει την απολύτως καλύτερη άνεση στην κατηγορία. Έτσι, τα μεγάλα καθίσματα έχουν νέας τεχνολογίας αφρό για καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών, ενώ ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι ο απολύτως μεγαλύτερος της κατηγορίας, σύμφωνα πάντα με την Citroen. Για τις αποσκευές, ο όγκος των 380 λίτρων είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας και η πρακτικότητα δεδομένη, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα και πάτωμα δύο επιπέδων.
Το ταμπλό περιλαμβάνει μόνο ψηφιακά όργανα, έχει περιορισμένο όγκο και πολύ απλές γραμμές, με στόχο να μην επιβάλλεται στο χώρο αλλά να αφήνει μια αίσθηση ευρυχωρίας και απρόσκοπτης ορατότητας. Ψηφιακά όργανα και μια μεγάλη οθόνη πολυμέσων 10'' από τη βασική έκδοση, αποτελούν τα κυριότερα στοιχεία στο ταμπλό. Μια σημαντική καινοτομία αφορά τη συρόμενη βάση στήριξης tablet και smartphone εμπρός από τον συνοδηγό, η οποία εξασφαλίζει απόλυτη ασφάλεια στη χρήση των συσκευών κατά την κίνηση του αυτοκινήτου.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, θα είναι διαθέσιμια 20! συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, καθιστώντας το νέο Citroen C4 ένα από τα πλέον προηγμένα μοντέλα της κατηγορίας σε αυτό το επίπεδο. Κορυφαία αναμένεται και η παθητική ασφάλεια όλων των επιβατών.
Πολλές εκδόσεις και σύγχρονοι κινητήρες
31 διαφορετικές διαμορφώσεις του αμαξώματος και 7 του εσωτερικού, τροχοί από 16 έως και 18 ίντσες και πολλά στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού, μπορούν να αποφέρουν εκατοντάδες πιθανές διαμορφώσεις για το νέο C4.
Από άποψη συμβατικών κινητήρων, θα είναι διαθέσιμα τα σύνολα βενζίνη1.2 λίτρων PureTech με απόδοση 100, 130 και 155 ίππων, με τους δύο ισχυρότερους να συνδυάζονται και με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ΕΑΤ8.
Στο πεδίο των diesel, οι 1.5 λίτρων BlueHdi με 110 και 130 ίππους θα είναι διαθέσιμοι, o πρώτος με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και ο δεύτερος με το πρωτοποριακό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8.
Το ηλεκτρικό e-C4
Παρότι το ποσοστό πωλήσεων του νέου ηλεκτρικού C4 δεν αναμένεται να ξεπεράσει το 10% αρχικά και το 20% στη συνέχεια στη γκάμα του μοντέλου, η Citroen δίνει μεγάλη βαρύτητα στην ύπαρξη ηλεκτρικής έκδοσης από το λανσάρισμα του μοντέλου. Λογικό, καθώς η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το άμεσο μέλλον της αυτοκίνησης.
Σε επίπεδο απόδοσης, το νέο C4 χρησιμοποιεί τη γραμμή κίνησης των e-208 και DS 3 Crossback E-Tense με ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 136 ίππων και 260 Nm ροπή. Αυτός συνδυάζεται με μια συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 50 kWh, με αποτέλεσμα με μια πλήρη φόρτιση η εμβέλεια του μοντέλου να ανέρχεται στα 350 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το νέο ευρωπαϊκό πρότυπο κατανάλωσης και ρύπων WLTP.
Όσον αφορά στις δυνατότητες φόρτισης, το νέο e-C4 θα μπορεί να ανακτά το 80% της ενέργειας της μπαταρίας σε μόλις μισή ώρα σε ταχυφορτιστή 100 kW συνεχόμενου ρεύματος, ενώ χρειάζεται κάτι περισσότερο από 5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση σε ειδικό οικιακό wallbox. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται για λόγους εμβέλειας στα 150 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ.
Έρχεται στο τέλος του 2020
Το πραγματικά πολύ ενδιαφέρον Citroen C4 θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε στη χώρα μας μέσα στο Δεκέμβριο του 2020. Προφανώς είναι πολύ νωρίς ακόμα για τη γνωστοποίηση της τιμολογιακής πολιτικής της Citroen αναφορικά με το νέο C4. Όπως αναφέρθηκε ωστόσο κατά τη διάρκεια της online πανευρωπαϊκής του παρουσίασης, οι τιμές τόσο της ηλεκτρικής όσο και των συμβατικών εκδόσεων, αναμένονται mainstream. Δηλαδή λίγο κάτω από 20.000 ευρώ αρχική τιμή για τις συμβατικές, και λίγο κάτω από 30.000 ευρώ για το e-C4.