Οι μεγάλες απώλειες κερδών και πωλήσεων είναι δεδομένες για όλους τους κατασκευαστές. Ενδεικτικά, η Renault ανακοίνωσε παγκόσμια μείωση πωλήσεων 34.9%, η Volvo 20,8%, η VW 23% για το πρώτο τρίμηνο (τα αποτελέσματα του 6μήνου θα ανακοινωθούν στις 30 Ιουλίου), ενώ για τις μάρκες που δραστηριοποιούνται κυρίως στην Ευρώπη τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Audi, Μάρκους Ντούσμαν, η επιστροφή των κατασκευαστών αυτοκινήτων στο επίπεδο πωλήσεων προ κορονοϊού δεν θα είναι άμεση. Σε συνέντευξη που έδωσε στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, υποστήριξε ότι «η πανδημία θα έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι προβλέψεις μας δείχνουν ότι η ανάκαμψη δεν θα είναι τόσο απότομη όσο περιμέναμε. Το επίπεδο πωλήσεων πριν την πανδημία θα επανέλθει μετά το 2022- 2023».
Πιο αισιόδοξοι...
Αντίθετα, ο Χάκαν Σάμιουελσον, διευθύνων σύμβουλος της Volvo, είναι σαφώς πιο αισιόδοξος. «Αν η αγορά ανακάμψει με το ρυθμό που προβλέπουμε, σύντομα θα επιστρέψουμε στα ιστορικά υψηλά αποτελέσματα του 2019», δήλωσε στην έκθεση προς τους μετόχους για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2020.
Ο Σάμιουελσον βασίζει τη αισιοδοξία του στην πολύ θετική αντίδραση της κινεζικής αγοράς, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο η Ευρώπη, όσο και οι ΗΠΑ πλήττονται ακόμα από τον Covid-19 και τα μηνύματα για ύφεση της πανδημίας δεν είναι ιδιαίτερα θετικά.
...και απαισιόδοξοι
Σε γενικές γραμμές πάντως, οι προβλέψεις των στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι μάλλον αισιόδοξες, σε σύγκριση με αυτές των εταιρειών συμβούλων και οικονομικών μελετών. «Θα υπάρξει ανάκαμψη το 2021, ωστόσο δεν θα είναι η αναμενόμενη. Η αγορά αυτοκινήτου θα χρειαστεί περίπου μια πενταετία στην Ευρώπη, για να επιστρέψει στους κανονικούς της ρυθμούς» δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων Alix Partners, Στέφανο Αβέρσα.
Η ύφεση που προβλέπουν για φέτος οι μεγαλύτερες επενδυτικές και συμβουλευτικές εταιρείες στην αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης κυμαίνεται από το -25 έως και το -32%, σε σχέση με το 2019. Υπάρχουν ωστόσο και αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Tesla, η οποία είχε μόλις ένα 5% μείωση πωλήσεων και κερδών το πρώτο εξάμηνο του 2020. Αποτελεί όμως τη -μοναδική- εξαίρεση, που επιβεβαιώνει τον κανόνα