To A3 αποτελεί το blue chip της Audi, καθώς από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς το 1996 έως σήμερα έχουν πουληθεί πάνω από πέντε εκατομμύρια τέτοια μοντέλα. Όμως και στην Ελλάδα παραμένει το δημοφιλέστερο μοντέλο της μάρκας με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια σε πείσμα της επέλασης των SUV.
Στην περίπτωση του νέου Α3 Sportback επέλεξε η Audi ως ένα από τα βασικά της όπλα για την προσέλκυση πελατών τον δυναμικό σχεδιασμό, που δεν κόβει τον ομφάλιο λώρο με το παρελθόν, ωστόσο ανεβάζει επίπεδο το αυτοκίνητο εμφανισιακά. Σήμα κατατεθέν του αποτελούν η σπορτίφ μάσκα με τις έντονες γρίλλιες και τους μεγάλους αεραγωγούς, όπως επίσης το βαθούλωμα στα πλευρά του πεντάθυρου Sportback. Το μήκος του αυτοκινήτου έχει μείνει ουσιαστικά αμετάβλητο και έχουν προστεθεί μόνον τρία εκατοστά στους μπροστινούς προβόλους. Στο πίσω μέρος παραπέμπουν οι γραμμές σε coupe, ενώ στο εσωτερικό αναβαθμίστηκε η άνεση για τον οδηγό και τον συνοδηγό χάρη στην αύξηση του πλάτους κατά 2,1 εκατοστά.
Στη θέση εργασίας του οδηγού έχουν εφαρμόσει οι άνθρωποι της Audi όλα τα φημισμένα ατού της εταιρείας, δηλαδή άψογο φινίρισμα με κορυφαίας ποιότητας υλικά σε συνδυασμό με υψηλή λειτουργικότητα, ώστε να νιώθεις χαλαρά σαν να βρίσκεσαι στο καθιστικό σου. Και εδώ έχουμε το γνωστό παιχνίδι των οθονών, που παρακολουθούμε το τελευταίο διάστημα στη μικρομεσαία premium κατηγορία, με το A3 τέταρτης γενιάς να εφοδιάζεται στη βασική του έκδοση με οθόνη αφής 10,1 ιντσών και digital Cockpit 12,3 ιντσών, αλλά και δύο σειρές κλασικών διακοπτών για τον κλιματισμό.
Προαιρετικά προβλέπεται Virtual Cockpit 10,25 ιντσών ή Virtual Cockpit Plus 12,3 ιντσών, καθώς επίσης στο άμεσο μέλλον σύστημα φωνητικών εντολών. Νέα είναι και η δυνατότητα τριχοτόμισης της οθόνης του συστήματος πολυμέσων, ώστε να μπορεί να ελέγχει ο οδηγός τρία μικρότερα displays με διαφορετικό περιεχόμενο και πληροφορίες.
Πολύ πλούσιος εξοπλισμός
Ο κατάλογος του εξοπλισμού είναι τεραστίων διαστάσεων και καλύπτει ακόμη και τον πιο ανικανοποίητο πελάτη. Ωστόσο η Audi προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, προνοώντας με τη προετοιμασία υποδομών (π.χ. για το NAVI και το Head Up Display) ώστε να μπορεί να προσθέσει ο κάτοχος του αυτοκινήτου (ή ο επόμενος που θα το αγοράσει αργότερα ως μεταχειρισμένο) πολύ εύκολα εκ των υστέρων διάφορα εξοπλιστικά gadgets. Στο εσωτερικό έχει γίνει επίσης εκτεταμένη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, καθώς –για παράδειγμα- για τις επενδύσεις των καθισμάτων και για τη διαμόρφωση του πορτ-μπαγκάζ έχουν αξιοποιηθεί αντίστοιχα 45 και 62 πλαστικά μπουκάλια.
Κάτω από το μπροστινό καπό συναντούμε γνώριμα μηχανικά σύνολα, αφού το λανσάρισμα του Α3 τέταρτης γενιάς γίνεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης ενός λίτρου και 110 ίππους ισχύ και τον γνωστό 1.5 TFSI των 150 αλόγων, τον οποίο και τεστάραμε κατά τη διάρκεια του σύντομου test drive στην αθηναϊκή Ριβιέρα. Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος συνεργάζεται περίφημα με το εξαιρετικά άμεσο επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αν και είναι σαφές ότι νιώθει πιο όμορφα από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω.
Το χαμηλό βάρος των περίπου 1.280 κιλών φροντίζει σε συνδυασμό με τους 150 ίππους για πολύ σβέλτες επιδόσεις, που ταιριάζουν γάντι και με την σπορ εμφάνιση του αυτοκινήτου. Μας εντυπωσίασε επίσης η εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του μοτέρ με ήπια υβριδική τεχνολογία, ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt και σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων για εξοικονόμηση καυσίμου. Ετσι αρκείται το αυτοκίνητο σε μόλις 5,8 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. σύμφωνα με τις αυστηρότερες τυποποιημένες μετρήσεις κατανάλωσης WLTP.
Εξαιρετικό σε αίσθηση
Κατά την πρώτη οδηγική επαφή μας με το Audi A3 τέταρτης γενιάς διαπιστώσαμε ότι συμπεριφέρεται πολύ ισορροπημένα στον δρόμο. Εξαιρετική δουλειά κάνουν οι αναρτήσεις στο κεφάλαιο φιλτραρίσματος των κραδασμών, ενώ στη διάθεση του οδηγού βρίσκεται μία «πανστρατιά» συστημάτων υποστήριξης για έκτακτες καταστάσεις. Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε, ότι το νέο Α3 εφοδιάζεται ήδη από τη βασική του έκδοση με τρία προνοητικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας μεταξύ των οποίων και το εντελώς νέο Collision Avoidance Assistance που παρεμβαίνει με διορθώσεις του τιμονιού, όταν διαπιστώσει λάθη σε απότομους ελιγμούς του αυτοκινήτου για την αποφυγή μίας οπισθομετωπικής σύγκρουσης.
Το επόμενο διάστημα θα εισαχθούν στη χώρα μας και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με δίλιτρα μοτέρ 116 και 150 ίππων και θεαματικά χαμηλές μέσες καταναλώσεις καυσίμου, ενώ στα τέλη του 2020 θα λανσαριστεί και το Plug-in υβριδικό Audi A3 40 TFSIe με 204 ίππους, ηλεκτρική αυτονομία έως 58 χιλιομέτρων και τιμή αγοράς γύρω στις 43.000 ευρώ. Αρχές του 2021 αναμένεται η ακραιφνώς σπορ έκδοση S3 TFSI των 310 ίππων και στα τέλη της ίδιας χρονιάς το hardcore RS3 με πάνω από 400 ίππους ισχύ.
Εκδόσεις για κάθε γούστο
Κλείνουμε με ένα γλυκό… επιδόρπιο, που δεν είναι άλλο από τις τιμές του αυτοκινήτου, οι οποίες δεν αυξήθηκαν σε σχέση με το απερχόμενο και θεωρούνται ιδιαίτερα ανταγωνιστικές για την premium compact κατηγορία. Έτσι, το Α3 των 110 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων ξεκινά από 22.430 ευρώ, ενώ η πιο προσιτή έκδοση των 150 ίππων κοστίζει από 28.990 ευρώ με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο S-tronic. Oι ντιζελοκίνητες εκδόσεις των 116 ίππων τιμούνται από 27.800 ευρώ, ενώ τα βενζινοκίνητα χιλιάρια με το αυτόματο σαζμάν S-Tronic κοστολογούνται από 25.690 ευρώ.
Audi A3 Sportback 35 TFSI
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας, 1.498 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 150 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 250 Nm από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ., μετάδοση κίνησης εμπρός, μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, όγκος χώρου αποσκευών 380 έως 1.200 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.343/1.816/1.449 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 8,4΄΄, τελική ταχύτητα 224 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,8 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.