Εδώ και μια δεκαπενταετία, ο θεσμός «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» είναι ο μόνος ανεξάρτητος, καθώς δεν διενεργείται από συγκεκριμένο μέσο ενημέρωσης και οι εκλέκτορές του αρθρογραφούν σε πληθώρα σημαντικών εντύπων και ψηφιακών μέσων. Σήμερα, ολοκληρώθηκε η online ψηφοφορία τωβν 27 εκλεκτόρων, από την οποία αναδείχτηκε με σημαντική διαφορά «Αυτοκίνητο του 2021» για την Ελλάδα το νέο Renault Captur. Στη συνέχεια, μπορείτε να δείτε τη βαθμολογία που κατάφεραν να συγκεντρώσουν τα 10 επικρατέστερα για τον τίτλο μοντέλα.
Η διοργάνωση για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ) και του Ελληνικού Συνδέσμου Συντακτών Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας (ΕΣΣΑΜ). Η εκδήλωση έχει την υποστήριξη των εταιριών Εθνική Ασφαλιστική & NBG Leasing, ενώ την επιμελείται η εταιρία CGC Communication.
Ανάμεσα στους 27 εκλέκτορες-ειδικούς δημοσιογράφους του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» περιλαμβάνονται και δύο στελέχη της Liquid Media, o διευθυντής της ενότητας αυτοκινήτου του ομίλου Πέτρος Πιτσίνης και ο δημοσιογράφος Γιώργος Βαρίνος.
Ο μεγάλος νικητής
Το νέο Renault CAPTUR συνεχίζει να αποτελεί το απόλυτο ευρωπαϊκό best seller, στην πιο δυναμική κατηγορία αυτοκινήτων, αυτή των compact crossovers (B-SUV), διατηρώντας την, επί σειρά ετών, πρώτη θέση του προκατόχου του.
Το μεγαλύτερο αμάξωμα, κατά 11 εκατοστά σε μήκος (σύνολο 4,23μ.) και το αυξημένο μεταξόνιο κατά 2 εκατοστά (σύνολο 2,63 μ.), σε σχέση με το μοντέλο 1ης γενιάς, συνθέτουν μια πιο κυρίαρχη παρουσία στο δρόμο, που τονίζεται από την κομψή και ταυτόχρονα δυναμική σχεδίαση.
Εντυπωσιακό και σε απόλυτη αρμονία με το επιβλητικό αμάξωμα είναι και το εσωτερικό, με απόλυτη προσοχή στη λεπτομέρεια και premium υλικά και διάκοσμο. Η σχεδίαση “Smart Cockpit” περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων από 7 έως και 10,25 ίντσες, ανάλογα την έκδοση, οθόνη πολυμέσων έως 9,3 ιντσών με τη μεγαλύτερη επιφάνεια θέασης πληροφοριών στην κατηγορία και την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί τον φουτουριστικό επιλογέα του «swift by wire» αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Σε επίπεδο χώρων το All-new CAPTUR τοποθετείται στην κορυφή, καθώς πέντε επιβάτες θα φιλοξενηθούν με άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει κορυφαίο όγκο 536 λίτρων, με την μετακίνηση του πίσω καθίσματος, που μετακινείται κατά μήκος (16 εκ.).
Χάρη στη νέα πλατφόρμα CMF-Β, στο All-new Renault CAPTUR ενσωματώνονται οι πιο προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας. Το νέο μοντέλο προσφέρει απόλυτη προστασία με αποδείξεις, καθώς ο ανεξάρτητος, ευρωπαϊκός οργανισμός αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP του έδωσε την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων. Ταυτόχρονα είναι εξοπλισμένο από τη βασική του έκδοση με την πληρέστερη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, ενώ μπορεί να εφοδιαστεί και με το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης, Highway & Traffic Jam Companion, υπό την «ομπρέλα» του Renault EASY DRIVE.
Βασικός κινητήρας είναι το προηγμένο σύνολο βενζίνης 1.0 TCe με turbo, που αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Αμέσως επόμενη επιλογή βενζίνης αποτελεί ο υπερσύγχρονος, turbo, τετρακύλινδρος 1.3 TCe με 130 ίππους και δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ή αυτόματου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων EDC.
Ο ίδιος κινητήρας με ισχύ 155 ίππων, συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Με απόδοση 100 ίππων, ο κινητήρας 1.0 TCe 100 LPG διατίθεται και στην έκδοση διπλού καυσίμου, βενζίνης / υγραερίου. Κατασκευασμένο από το εργοστάσιο να δουλεύει και με υγραέριο, το σύνολο προσφέρει την ασφάλεια και όλες τις εγγυήσεις της Renault, με τεράστια οικονομία, χάρη στην, κατά 50% περίπου, χαμηλότερη τιμή του υγραερίου σε σχέση με αυτή της βενζίνης. Παράλληλα, εξασφαλίζει και ασυναγώνιστη αυτονομία, με το γέμισμα και των δύο ρεζερβουάρ καυσίμου.
Σε επίπεδο κινητήρων diesel υπάρχει ο 1.5 Blue dCi με ισχύ 95 ή 115 ίππους, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (EDC), στην ισχυρότερη εκδοχή του.
Στην υβριδική, επαναφορτιζόμενη έκδοση Plug-in Hybrid, αποδίδει 160 ίππους και µπορεί να διανύσει 100% ηλεκτρικά έως και 65 χιλιόμετρα, σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος (WLTP), ή µέχρι 50 ηλεκτρικά χιλιόμετρα, µε μέγιστη ταχύτητα 135 χλµ./ώρα.
Χάρη στην αυξημένη ισχύ της μπαταρίας (9,8 kWh και 400V), έχει τη δυνατότητα – εφ' όσον φορτίζεται τακτικά (για µια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του, σε οικιακό φορτιστή ή απλή πρίζα, απαιτούνται μόλις 3-5 ώρες) – να κινείται χωρίς καθόλου καύσιμο για μία ολόκληρη εβδομάδα σε καθημερινές, αστικές διαδρομές, ενώ, στη συνέχεια, μπορεί να ταξιδεύει εκτός πόλης, τα Σαββατοκύριακα, κάνοντας χρήση του full hybrid συστήματος κίνησης που διαθέτει.