Συνεχίζεται η ύφεση στην ευρωπαϊκή αγορά με το Φεβρουάριο να παρουσιάζει σημαντική υστέρηση σε ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων, σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), o φετινός Φεβρουάριος ήταν αυτός με τη χειρότερη επίδοση ταξινομήσεων από το 2013.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και ο περσινός Φεβρουάριος ήταν πτωτικός, κατά 7.4% σε σχέση με αυτόν το 2019, όπως επίσης και ο Ιανουάριος του 2020, κατά 7,5% σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2019.
Με τα παραπάνω δεδομένα είναι εύκολα κατανοητό ότι η ποσοστιαία ύφεση του 21,7% για τους δύο πρώτους μήνες του 2021 είναι ιδιαίτερα σημαντική. Πέρα από την πανδημία, ένας σημαντικός λόγος μείωσης των ταξινομήσεων αποδίδεται στην αλλαγή των αγοραστικών συνηθειών των Ευρωπαίων οδηγών.
Σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, plug-in υβριδικά και αμιγή μπαταρίας είναι μεγάλη, αλλά η παραγωγή δεν αρκεί να την καλύψει. Έτσι, υπάρχουν φαινόμενα σημαντικών ελλείψεων σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αλλά και τον CEO της Volkswagen Χέρμπερτ Ντις, η αγορά θα εξομαλυνθεί μετά το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και μάλιστα θα παρουσιάσει σημαντική αύξηση, φτάνοντας στο επίπεδο του 2019, δηλαδή προ πανδημίας. Αυτές φυσικά οι προβλέψεις αφορούν μια φυσιολογική εξέλιξη της λοίμωξης Covid-19 στην Ευρώπη και ταχεία ολοκλήρωση του μεγαλύτερου μέρους των εμβολιασμών.
Μεγάλη μείωση στις μεγάλες αγορές
Μέχρι στιγμής φέτος, η ζήτηση μειώθηκε σημαντικά σε καθεμία από τις μεγάλες αγορές της Ε.Ε.. Η Ισπανία δέχτηκε το πιο μεγάλο χτύπημα, με τις πωλήσεις σχεδόν στο ήμισυ (-44,6%) σε σύγκριση με πέρυσι, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-25,1%), τη Γαλλία (-14,2%) και την Ιταλία (-13,1%). Αυτές συμπαρασύρουν σχεδόν όλη την Ευρώπη, παρότι σε κάποιες μικρές αγορές, όπως η Ιρλανδία και η Σουηδία το πρόσημο των ταξινομήσεων ήταν ελαφρά θετικό.
Η κατάσταση στην Ελλάδα
Αρνητικό ήταν το ποσοστιαίο πρόσημο των ταξινομήσεων και στη χώρα μας το Φεβρουάριο κατά 14,9%, καθώς πέρυσι πουλήθηκαν συνολικά 7.862 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ φέτος 6.690.
Σε επίπεδο διμήνου, τα πράγματα για τις ταξινομήσεις νέων επιβατικών μοντέλων δείχνουν μείωση κατά 18,1% στις συνολικές ταξινομήσεις, πάντα σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2020.
Στελέχη της αγοράς ωστόσο παραμένουν αισιόδοξα ωστόσο, καθώς λόγω της πανδημίας πέρυσι οι μήνες από το Μάρτιο έως και τον Ιούνιο ήταν εξαιρετικά πτωτικοί, με μειώσεις της τάξης του 46%.