Μεγάλη αύξηση ταξινομήσεων, αλλά όχι για όλους

Κώστας Παστρίμας
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μεγάλη αύξηση ταξινομήσεων, αλλά όχι για όλους
Τα στοιχεία του ΣΕΑΑ δείχνουν μεγάλη αύξηση ταξινομήσεων σε σχέση με το 2020 αλλά όχι για όλους τους κατασκευαστές

Τα στοιχεία των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων για το 2021 φανερώνουν μεγάλη αύξηση στο πρώτο 4μηνο του 2021 σε σχέση με εκείνο του 2020 κι αυτό είναι απολύτως αναμενόμενο, αν αναλογιστούμε το ξέσπασμα της πανδημίας στο ξεκίνημα της περσινής χρονιάς και το ολικό λοκ-ντάουν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.

Κοιτάζοντας τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), παρατηρούμε ότι συνολικά η αφορά αυτοκινήτου στο πρώτο 4μηνο του 2021 έφτασε στις 33.637 μονάδες και σημείωσε αύξηση κατά 41,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Μόνο για τον μήνα Απρίλιο η αύξηση φτάνει στο 319%, αλλά αυτό προφανώς δεν είναι αντιπροσωπευτικό καθώς ο περσινός Απρίλιος ήταν ουσιαστικά «νεκρός» μήνας όσον αφορά τις ταξινομήσεις.

Οι κερδισμένοι

Μεγάλο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και η ανάλυση των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων ανά μάρκα. Στο σχετικό πίνακα βλέπουμε ότι η Toyota διατηρεί την πρωτιά στην ελληνική αγορά, αυξάνοντας όμως τις πωλήσεις της κατά 28,1%, που είναι ποσοστό αρκετά μικρότερο από τη συνολικά αύξηση της αγοράς.

Η Peugeot από την άλλη, που παραμένει στη 2η θέση, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 69,7% και σε απόλυτα νούμερα υπολείπεται της Toyota μόλις για 605 μονάδες. Σημαντικές αυξήσεις για Hyundai και Opel, που ακολουθούν στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα. «Άλμα» σημείωσε η Mercedes, που από τη 10η θέση ανέβηκε στην 8η με αύξηση 90,2% και ακόμα μεγαλύτερο «άλμα» η Ford, που με αύξηση 103,9% ανέβηκε από τη 16η θέση στην 11η.

Θεαματικότατη είναι η είσοδος της Tesla, η οποία ξεκίνησε να αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2020. Η αμερικανική εταιρεία, που παράγει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στο πρώτο 4μηνο του 2021 είδε να ταξινομούνται 194 μονάδες και βρέθηκε στην 22η θέση των πωλήσεων, μπροστά από μάρκες οπως η Honda, η Mazda και η Mitsubishi.

Και οι... όχι κερδισμένοι

Ελάχιστες ήταν οι μάρκες που δεν είδαν τις πωλήσεις των επιβατικών τους αυτοκινήτων να αυξάνονται σε σχέση με το 2020. Η Volkswagen σημείωσε οριακή πτώση 0,5%, καθώς στο 4μηνο του 2021 ταξινόμησε 10 οχήματα λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και υποχώρησε από την 3η στην 5η θέση του πίνακα. Για τη Nissan η πτώση ήταν αρκετά μεγαλύτερη και έφτασε στο 7,5%, ρίχνοντάς τη στη 10η θέση από την 5η που κατείχε πέρυσι..

Πτώση 9,5% σημείωσε η Seat και έπεσε από τη 175 στην 21η θέση ενώ παρόμοιο ποσοστό πτώσης είχε και η Honda (9,7%) που υποχώρησε μία θέση στην 24η. Οι άλλες εταιρείες που είδαν λιγότερες ταξινομήσεις από το 2020 ήταν η Mitsubishi (-35,6%), η Alfa Romeo (-75,0%), η Subaru (-21,4%) και η Abarth (-72,7%).

Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις ταξινομήσεις ανά κατασκευαστή τόσο για τον Απρίλιο όσο και για το πρώτο 4μηνο του 2021, μαζί με τη σύγκριση με το 2020.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider