Τρία και κάτι χρόνια πέρασαν από το λανσάρισµα της τελευταίας γενιάς της Superb, της ναυαρχίδας της Skoda. Διάστηµα εύλογο για να έρθει το αισθητικό face lift – µόνο που οι Τσέχοι δεν περιορίστηκαν σε φιοριτούρες. Παρότι στη µέση του κύκλου αυτής της γενιάς, παρουσίασαν και plug-in hybrid εκδοχή του µοντέλου που υπάγεται στην οικογένεια των «iV», δηλαδή των εξηλεκτρισµένων µοντέλων στη γκάµα της Skoda.
Έχει και σπορ πινελιές
Δεν είναι ότι πιο σπορ εκεί έξω, λιµουζίνα είναι άλλωστε. Όµως ντυµένη και µε το περιτύλιγµα Sportline, συγχωρέστε µε αν διαφωνείτε αλλά µου βγάζει και λίγο συναίσθηµα. Ναι, σίγουρα είναι αυτοκίνητο για κάποιον που θέλει να κουβαλά το µισό νοικοκυριό. Ναι, είναι αυτοκίνητο για κάποιον που αναζητά premium καταστάσεις δίχως να εκτοξεύσει το κόστος αγοράς στην κορυφή του Ολύµπου. Όµως, είναι αυτοκίνητο και για κάποιον που κρύβει και ακόµα ένα… παιδί µέσα του, θέλει το αυτοκίνητό του να προκαλεί αίσθηση. Κι ας µην έχει σπορ συµπεριφορά κι ας µη κάνει το ανέβασµα στην Πάρνηθα αναβίωση της θρυλικής ανάβασης.
Αισθητικά λοιπόν, η Superb iV έχει χαρακτηριστικά στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει: Νέα µάσκα που κρύβει έντεχνα το καπάκι της υποδοχής φόρτισης του ηλεκτροκινητήρα. Νέα Full LED φωτιστικά σώµατα µε λειτουργία Matrix. Μαύρες 18 άρες ζάντες αλουµινίου Zenith. Λεπτά φωτιστικά σώµατα πίσω µε τη χαρακτηριστική υπογραφή σε σχήµα C. Το λογότυπο iV να µαρτυρά την τεχνολογία που κρύβει ενώ το SKODA είναι πλέον γραµµένο ολογράφως.
Η άνεση στο προσκήνιο
Αντίστοιχες «sportline» ιδιαιτερότητες συναντάµε και στον εσωτερικό κόσµο, µε χαρακτηριστικότερες το δερµάτινο flat bottom τιµόνι και τα σπορ καθίσµατα µε επένδυση Alcantara. Αυτές συνδυάζονται µε τεχνολογία στο φουλ και το νέο, ψηφιακό Virtual Cockpit να κλέβει την παράσταση. Η ποιότητα υλικών και συναρµογής είναι αξιοσηµείωτη ενώ σε ότι έχει να κάνει µε τη καµπίνα, ακόµα κι αν κάτι από τα παραπάνω… ξενίζει (ευχάριστα), ένα στοιχείο παραµένει πιστό σε όσα µπορεί να περιµένει κανείς από µία Superb. Αναφερόµαστε φυσικά στους χώρους που κρίνονται… αχανείς. Περίσσια άνεση για τους επιβάτες, πίσω καθίσµατα µε άπλα που θυµίζει ξαπλώστρα σε παραλία και δύο στρέµµατα χώρος αποσκευών, παρότι η τοποθέτηση της µπαταρίας µείωσε τη χωρητικότητά του κατά 140 λίτρα.
Εξελιγμένο υβριδικό σύστημα
Όµως η ιδιαιτερότητα της Superb iV αφορά όσα κρύβει στα σωθικά της. Εκεί έχουµε τον κλασσικό 1400 άρη υπέρ-τροφοδοτούµενο TSI που χαρίζει 156 άλογα και 250 Nm ροπής και συνδυάζεται µε DSG κιβώτιο 6 σχέσεων. Σε συνεργασία µε τον ηλεκτροκινητήρα, δίνουν µαζί 218 άλογα και 400 Nm ροπής. Η συνολική αυτονοµία της Superb iV αγγίζει τα 850 χιλιόµετρα (νούµερο ρεαλιστικό, ειδικά αν δεν έχετε βαρύ δεξί πόδι) ενώ µπορεί να κινηθεί αµιγώς ηλεκτρικά για 55 χιλιόµετρα (νούµερο αισιόδοξο που αφορά εργοστασιακή τιµή). Φροντίζει για αυτό η µπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητα 13 kWh που ανακτά «ζουµί» κατά τη φάση της επιβράδυνσης και που γεµίζει µέσα σε 3 ώρες και τρία λεπτά µέσω απλής πρίζας 3,6 kW.
Ικανό στο δρόμο
Στη Superb iV ο οδηγός µπορεί να επιλέξει από τέσσερα προγράµµατα οδήγησης: Eco, Comfort, Normal και Sport τα οποία έχουν εύλογους προσανατολισµούς ή αν θέλει κάτι εξειδικευµένο, να φτιάξει το δικό του, στο πλαίσιο της λειτουργίας Individual. Στο Sport όπου όλα θεριεύουν, επιτυγχάνεται η επιτάχυνση 0-100 σε 7.7 δευτερόλεπτα, παρότι έχουµε να κάνουµε µε ένα όχηµα 1730 κιλών! Ένας από τους τοµείς που επηρεάζονται από τα mode λειτουργίας είναι η ρυθµιζόµενη ανάρτηση του τσέχικου µοντέλου. Αυτή εξασφαλίζει αρχοντική ποιότητα κύλισης, µετατρέποντας τους συχνά κακοτράχαλους ελληνικούς δρόµους σε… περσικά χαλιά.
Ένα ακόµα ατού που προστίθεται σε µία µακροσκελή λίστα που κάνει τη Superb iV αντικείµενο πόθου. Μπορεί τα 48.900 ευρώ να θεωρούνται σηµαντική επένδυση για ένα όχηµα που σε πάει από το σηµείο Α στο σηµείο Β, αν αναλογιστείς όπως όλα όσα σου προσφέρει στο ενδιάµεσο, τότε όπως κάθε Skoda, παραµένει µία value for money επιλογή. Ακόµα και σε premium επίπεδα σε κάθε τοµέα.