Η C-Class της Mercedes-Benz είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη γερμανική εταιρεία καθώς αποτελεί την βάση πάνω στην οποία χτίζει την επιτυχία των μοντέλων της, και έχει σημειώσει πωλήσεις που ξεπέρασαν τα 10,5 εκατομμύρια μονάδες από το 1982. Η τελευταία γενιά της C-Class παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό και πλέον είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα σε δύο τύπους αμαξωμάτων, το κλασικό σεντάν και το στέισον βάγκον (Estate).
Baby S-Class
Η νέα C-Class ακολουθεί τη σχεδιαστική γραμμή της μεγαλύτερης S-Class, με δυναμικές γραμμές και μεγάλο μεταξόνιο, που μικραίνει τους προβόλους και υπόσχεται μεγαλύτερη ευρυχωρία στο εσωτερικό. Στο εμπρός μέρος δεσπόζει το αστέρι του σήματος της μάρκας και στο πίσω μέρος για πρώτη φορά στη C-Class τα πίσω φώτα χωρίζονται σε δύο τμήματα.
Στο εσωτερικό οι αναφορές στην S-Class συνεχίζονται, με το ταμπλό να χωρίζεται σε δύο επίπεδα. Στο επάνω τμήμα ξεχωρίζουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί, ενώ στο κάτω μέρος η μεγάλη οθόνη OLED κλέβει τις εντυπώσεις. Οι δύο μεγάλες οθόνες έχουν η μεν του οδηγού διαγώνιο 12,3 ιντσών (31,2 cm), η δε κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών (30,2 cm) και περιλαμβάνονται και οι δύο στον βασικό εξοπλισμό.
Όπως η νέα S-Class, έτσι και η νέα C-Class είναι εξοπλισμένη με τη δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Οι φωτεινές εικόνες των οθονών LCD διευκολύνουν τον έλεγχο των λειτουργιών οχήματος και ανέσεων, ενώ η απόκριση της οθόνης είναι ακόμη πιο γρήγορη από την προηγούμενη γενιά.
Πλήρως εξηλεκτρισμένες εκδόσεις
Για πρώτη φορά η Mercedes-Benz εξηλεκτρίζει ολόκληρη μια από τις σειρές των κλασικών μοντέλων της. Όλες οι εκδόσεις της C-Class θα έχουν κάποια μορφή υβριδικής τεχνολογίας, με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό σύστημα οχήματος 48 Volt. Καθώς η C-Class είναι η σειρά της Mercedes-Benz με τις υψηλότερες πωλήσεις, στόχος αυτής της κίνησης είναι να μειωθεί το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα της εταιρείας.
Στο πλαίσιο αυτό, όλη η σειρά χρησιμοποιεί αποκλειστικά 4κύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές κινητήρα, ως ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς. Το ISG χρησιμοποιεί ένα on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας.
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC ανήκει στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων της C-Class. Το κιβώτιο αυτό εξελίχθηκε για την προσαρμογή της ενσωματωμένης μίζας-δυναμό.
Εξελιγμένη ανάρτηση και δυνατότητα τετραδιεύθυνσης
Τα βασικά εξαρτήματα της νέας ανάρτησης είναι ένας νέος άξονας τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και ένας άξονας πολλαπλών συνδέσμων, ο οποίος είναι τοποθετημένος σε ένα βοηθητικό πλαίσιο, πίσω. Επιπλέον, η νέα C-Class διατίθεται προαιρετικά με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση και σπορ ανάρτηση.
Η νέα C-Class είναι ιδιαίτερα ευέλικτη και σταθερή, χάρη στο προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και την πιο άμεση σχέση μετάδοσης του συστήματος διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα είναι 2,5 μοίρες. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 43 εκατοστά στα 10,64 μέτρα.
Οι τιμές των C-Class sedan στην Ελλάδα:
C 180 | € 45.350 |
C 200 | € 51.200 |
C 200 4MATIC | € 53.980 |
C 300 | € 56.450 |
C 300 4MATIC | € 59.895 |
C 220 d | € 54.800 |
C 300 d | € 58.150 |
Τεχνικά στοιχεία μοντέλων Sedan και Estate (βενζινοκινητήρες):
C 180 | C 200 | C 200 4MATIC | C 300 | C 300 4MATIC | ||
Κυβισμός | cc | 1496 | 1496 | 1496 | 1999 | 1999 |
Ισχύς | kW/hp | 125/170 | 150/204 | 150/204 | 190/258 | 190/258 |
σε | σ.α.λ. | 5500-6100 | 5800-6100 | 5800-6100 | 5800 | 5800 |
Πρόσθ. ισχύς (boost) | kW/hp | 15/20 | 15/20 | 15/20 | 15/20 | 15/20 |
Μέγ. ροπή στρέψης | Nm | 250 | 300 | 300 | 400 | 400 |
σε | rpm | 1800-4000 | 1800-4000 | 1800-4000 | 2000-3200 | 2000-3200 |
Πρόσθ. ροπή στρέψης (boost) | Nm | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 |
Κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο (WLTP) | l/100 km | 06/02/21 | 6.3 (6.3) | 06/05/21 | 06/06/21 | 01/07/00 |
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο (WLTP)2 | g/km | 144 | 145/(150) | 151 | 150 | 160 |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | s | 08/06/21 | 7.3 (7.5) | 07/01/21 | 01/06/00 | 6 |
Τελική ταχύτητα | km/h | 231 | 246 (240) | 241 | 250 | 250 |
Τεχνικά στοιχεία μοντέλων Sedan και Estate (πετρελαιοκινητήρες):
C 220 d | C 300 d | ||
Κυβισμός | cc | 1993 | 1993 |
Ισχύς | kW/hp | 147/200 | 195/265 |
σε | σ.α.λ. | 4200 | 4200 |
Πρόσθ. ισχύς (boost) | kW/hp | 15/20 | 15/20 |
Μέγ. ροπή στρέψης | Nm | 440 | 550 |
σε | σ.α.λ. | 1800-2800 | 1800-2200 |
Πρόσθ. ροπή στρέψης (boost) | Nm | 200 | 200 |
Κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο (WLTP)2 | l/100 km | 5.0 (5.0) | 5.0 (5.1) |
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο (WLTP)2 | g/km | 131 (133) | 131 (135) |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | s | 7.3 (7.4) | 5.7 (5.8) |
Τελική ταχύτητα | km/h | 245 (242) | 250 (250) |