Τα δημόσια σημεία φόρτισης δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα δημόσια σημεία φόρτισης δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Την τελευταία πενταετία δεκαπλασιάστηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, ενώ ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών αυξήθηκε μόλις κατά 2,5 φορές

Η ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων μπορεί να μένει «καθηλωμένη» σε επίπεδα δεκαετίας του ’80 λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, όμως το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Το 2021 σχεδόν 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση μπαίνει στην… πρίζα, δηλαδή ήταν αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά.

«Οι υψηλές πωλήσεις που καταγράφουν τα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα είναι πολύ καλά νέα», σχολίασε ο Πρόεδρος του ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, Όλιβερ Ζίπσε. «Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για μία ‘εύθραυστη’ αγορά, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα μέτρα στήριξης, όπως η επιδότηση αγοράς και, κυρίως, η ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης».

Η αναντιστοιχία όμως στην ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των δημόσιων φορτιστών, προκαλεί προβληματισμό. «Οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων υπερδεκαπλασιάστηκαν ανάμεσα στο 2017 και 2021, τη στιγμή που ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών αυξήθηκε κατά μόλις 2,5 φορές», δήλωσε ο Ζίπσε. «Αν η κατάσταση αυτή δεν αντιμετωπιστεί από τα κράτη-μέλη της ΕΕ, τότε σύντομα θα βρεθούμε μπροστά σε αδιέξοδο».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider