Η ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων μπορεί να μένει «καθηλωμένη» σε επίπεδα δεκαετίας του ’80 λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, όμως το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Το 2021 σχεδόν 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση μπαίνει στην… πρίζα, δηλαδή ήταν αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά.
«Οι υψηλές πωλήσεις που καταγράφουν τα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα είναι πολύ καλά νέα», σχολίασε ο Πρόεδρος του ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, Όλιβερ Ζίπσε. «Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για μία ‘εύθραυστη’ αγορά, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα μέτρα στήριξης, όπως η επιδότηση αγοράς και, κυρίως, η ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης».
Η αναντιστοιχία όμως στην ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των δημόσιων φορτιστών, προκαλεί προβληματισμό. «Οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων υπερδεκαπλασιάστηκαν ανάμεσα στο 2017 και 2021, τη στιγμή που ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών αυξήθηκε κατά μόλις 2,5 φορές», δήλωσε ο Ζίπσε. «Αν η κατάσταση αυτή δεν αντιμετωπιστεί από τα κράτη-μέλη της ΕΕ, τότε σύντομα θα βρεθούμε μπροστά σε αδιέξοδο».