Οι προβλέψεις για εκτόξευση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια δημιουργούν «πονοκέφαλο» στους κατασκευαστές, που βλέπουν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα να αυξάνονται. Το μεγάλο ερωτηματικό για την αυτοκινητοβιομηχανία είναι αν θα εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη προμήθεια τω ν πρώτων υλών για την παραγωγή μπαταριών.
Προς αυτή την κατεύθυνση, το Renault Group προχώρησε στην υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης (MoU) με το Managem Group, έναν όμιλο από το Μαρόκο που δραστηριοποιείται στον τομέα της εξόρυξης και υδρομεταλλουργίας. Η συμφωνία προβλέπει την προμήθεια από τη Renault επαρκών ποσοτήτων θειικού κοβαλτίου χαμηλών εκπομπών άνθρακα, προκειμένου να κατασκευάζει μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα.
Σύμφωνα με τους όρους του MoU, το Managem Group θα παρέχει ετησίως 5.000 τόνους θειικού κοβαλτίου, από το 2025 και για περίοδο 7 ετών. Ο όμιλος από το Μαρόκο θα κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο εντός του βιομηχανικού συγκροτήματος της Γκουεμάσα, όπου το μετάλλευμα κοβαλτίου θα μετατρέπεται σε θειικό κοβάλτιο. Η ποσότητα θα είναι επαρκής για την ετήσια παραγωγή μπαταριών χωρητικότητας 15 GWh.
Το Renault Group στοχεύει να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα των μπαταριών του κατά 20% έως το 2025 και κατά 35% έως το 2030, συγκριτικά με το 2020.