Μετά τη σημαντική ανακοίνωση της συνεργασίας τους με επίκεντρο τον κεντρικό ελεγκτή των συστημάτων ADAS, τους αισθητήρες καθώς και το λογισμικό για τη στάθμευση και τους ελιγμούς της επερχόμενης γενιάς οχημάτων "Neue Klasse" της BMW, το BMW Group και η Valeo ενώνουν τις δυνάμεις τους για την από κοινού εξέλιξη πλήρως αυτοματοποιημένων τεχνολογιών στάθμευσης μέχρι το επίπεδο 4 (L4).
Τον Ιανουάριο οι δύο εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία για μία στρατηγική συνεργασία, η οποία θα επικεντρωθεί στην εξέλιξη της επόμενης γενιάς εμπειρίας στάθμευσης υψηλών προδιαγραφών για πελάτες σε ιδιωτικά γκαράζ και εγκαταστάσεις στάθμευσης. Από την αυτοματοποιημένη υποβοήθηση ελιγμών (Automated Maneuver Assistance) μέχρι την αυτοματοποιημένη υπηρεσία στάθμευσης (Automated Valet Parking) επιπέδου 41, όλες οι λειτουργίες θα βασίζονται στην τεχνολογία και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου. Η συνεργασία προβλέπει επίσης την ανάπτυξη υπηρεσιών που βασίζονται σε υποδομές για την εμπειρία της πλήρως αυτοματοποιημένης στάθμευσης και φόρτισης σε ενεργοποιημένες δημόσιες εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης.
Οι λειτουργίες λογισμικού βασίζονται στην τρέχουσα γενιά λογισμικού αυτοματοποιημένης στάθμευσης που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με την BMW iX το 2021. Στην επόμενη γενιά, αυτή θα επεκταθεί περαιτέρω με μια ισχυρή υπολογιστική πλατφόρμα που θα φιλοξενεί τους αλγορίθμους που θα εξελιχθούν από κοινού.
«Αυτή η κοινή εξέλιξη αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για το BMW Group αναφορικά με την επόμενη γενιά αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης. Με διευρυνόμενες εμπειρίες στάθμευσης επιπέδου 4 (L4), επιβεβαιώνουμε και ενισχύουμε την ηγετική μας θέση στον τομέα αυτό. Για τη δημιουργία πραγματικά εκπληκτικών λειτουργιών για τον τελικό χρήστη, απαιτείται λογισμικό και υλικό (software & hardware) τελευταίας τεχνολογίας σε όλες τις πτυχές της ψηφιακής αξιακής αλυσίδας, καθώς και η δύναμη ενός οικοσυστήματος δεδομένων από το στόλο των οχημάτων. Το BMW Group είναι ενθουσιασμένο που επεκτείνει περαιτέρω τη μακροχρόνια σχέση του με την Valeo, με αυτή τη στρατηγική συνεργασία. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας εμπειρίες οδήγησης και στάθμευσης παγκόσμιας κλάσης», δήλωσε ο Νικολάι Μάρτιν, Αντιπρόεδρος Οδηγικής Εμπειρίας του BMW Group.
«Είμαστε υπερήφανοι για τη μακροχρόνια συνεργασία μεταξύ του BMW Group και της Valeo. Η από κοινού ανάπτυξη και εφαρμογή λύσεων Αυτοματοποιημένης Στάθμευσης θα επιτρέψει τη λειτουργία επιπέδου 4 (L4) χωρίς οδηγό για τα επερχόμενα οχήματα παραγωγής της BMW», δήλωσε ο Μαρκ Βρέκο, Πρόεδρος, Comfort & Driving Assistance Systems Business Group της Valeo. «Βασισμένη στα ήδη εμπορευματοποιημένα στοιχεία της στοίβας, η συνεργασία αυτή θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία και τις τεχνολογίες μας, όπως οι προηγμένοι αλγόριθμοι υπολογιστικής όρασης που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη (AI), και θα μας επιτρέψει να επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιό μας σε λειτουργίες L4 καθώς και σε υπηρεσίες cloud. Άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα μπορούν να ενταχθούν στη συγκεκριμένη πλατφόρμα, με την BMW να θέτει για άλλη μια φορά τα πρότυπα για την πιο διαισθητική και ευχάριστη εμπειρία χρήσης που δικαίως περιμένουν οι πελάτες της».
Τι είναι το Automated Valet Parking
Το Automated Valet Parking (AVP) προσφέρει στους οδηγούς και τους επιβάτες μια πλήρως αυτοματοποιημένη εμπειρία στάθμευσης χωρίς οδηγό. Σε ένα σημείο αποβίβασης ο οδηγός απομακρύνεται από το αυτοκίνητο και αυτό αναλαμβάνει καθήκοντα όπως η αυτόνομη ανεύρεση θέσης στάθμευσης και οι απαραίτητοι ελιγμοί για την είσοδο και την έξοδο από αυτή. Επίσης το σύστημα μπορεί να επαναφέρει το όχημα σε ένα σημείο παραλαβής για να επιστραφεί στον οδηγό. Για τη βέλτιστη χρήση του χρόνου στάθμευσης, μπορούν να εφαρμοστούν πρόσθετες υπηρεσίες όπως η πλήρως αυτοματοποιημένη φόρτιση ή το πλήρως αυτοματοποιημένο πλύσιμο. Τέτοιες λειτουργίες προσφέρουν πραγματικά οφέλη στους πελάτες ως προς την άνεση και την ασφάλεια.
Σύμφωνα με το προσχέδιο ενός επερχόμενου προτύπου ISO, οι αυτοματοποιημένες λύσεις στάθμευσης θα κατατάσσονται σε δύο κύριες κατηγορίες, τα συστήματα Type 1 και τα συστήματα Type 2. Για ένα σύστημα Type 1, οι απαραίτητες τεχνολογίες (συμπεριλαμβανομένων όλων των αισθητήρων, των υπολογιστικών μονάδων και των αλγορίθμων) τρέχουν στο όχημα, ενώ για ένα σύστημα Type 2, οι τελευταίες (συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων και του συστήματος διαχείρισης AVP) είναι εγκατεστημένες στη σχετική υποδομή, π.χ. στο χώρο στάθμευσης, και το όχημα ελέγχεται από την υποδομή.