Ο Όμιλος Volkswagen αποφάσισε να αναθεωρήσει τη στρατηγική του για πλήρη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως αναφέρει το Bloomberg. Η βασική μάρκα VW, που είχε θέσει την οικογένεια ID των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως κεντρική της προοπτική, παραδέχθηκε ότι θα χρειαστεί να ενισχύσει την παρουσία της σε υβριδικά plug-in, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνονται.
Η VW αντιμετώπισε προβλήματα με αρκετά μοντέλα και υστέρησε στην Κίνα, όπου οι τοπικές μάρκες κυριαρχούν. Επιπλέον, η εταιρεία ανέστειλε την αναζήτηση επενδυτών για τη μονάδα μπαταριών της και ακύρωσε σχέδια για ένα νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία. Παράλληλα, ο Όμιλος VW αντιμετωπίζει προβλήματα με τις εκπομπές ρύπων, καθώς οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένουν υψηλές. Για το λόγο αυτόν, ο CEO Όλιβερ Μπλουμε ζήτησε επιείκεια από τους Ευρωπαίους ρυθμιστές.
Το 2019, ο τότε CEO Χέρμπερτ Ντις είχε ανακοινώσει την κυκλοφορία 75 αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μέσα στην επόμενη δεκαετία. Η στρατηγική του «μόνο ηλεκτρικά οχήματα» είχε προκαλέσει αντιδράσεις από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Παρά τις προκλήσεις, πάντως, η VW συνεχίζει να επενδύει στα ηλεκτρικά οχήματα, συνεργαζόμενη με εταιρείες όπως η Xpeng και αναπτύσσοντας νέα μοντέλα για την κινεζική αγορά.
Η επιβράδυνση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων πλήττει επίσης άλλες εταιρείες. Η Γερμανία και η Σουηδία έχουν μειώσει τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ η Stellantis και η Mercedes-Benz προσαρμόζουν τα σχέδιά τους για να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Ακόμη και η Tesla αντιμετωπίζει προκλήσεις, με τον Ίλον Μασκ να επικρίνει τους κατασκευαστές που επιστρέφουν στα υβριδικά plug-in. «Η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως βρίσκεται υπό πίεση, και πολλοί άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων υποχωρούν από τα ηλεκτρικά οχήματα και ακολουθούν τα υβριδικά plug-in αντ' αυτού», δήλωσε ο Μασκ. «Πιστεύουμε ότι αυτή δεν είναι η σωστή στρατηγική, και τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυριαρχήσουν τελικά στην αγορά».