Tη μείωση των πρόσθετων δασμών στο 9% από 20,8%, στα οχήματα της Tesla που εισάγονται από την Κίνα, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με προσχέδια σχεδίων που δημοσιεύθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Τρίτη, με την επιφύλαξη έγκρισης από τα κράτη μέλη έως τα τέλη Οκτωβρίου.
Όπως αναφέρει το Reuters, ορισμένες κινεζικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε κοινοπραξίες με αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ, ενδέχεται να λάβουν χαμηλότερους προγραμματισμένους δασμούς στα ηλεκτρικά τους οχήματα.
Τον Ιούνιο, η ΕΕ δήλωσε ότι θα επιβάλει υψηλότερους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία θεώρησε ότι ωφελούνται «σε μεγάλο βαθμό από τις άδικες επιδοτήσεις» και αποτελούν «απειλή οικονομικής ζημίας» για τους παραγωγούς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Η Tesla είχε ζητήσει έναν εκ νέου υπολογισμό του επιτοκίου της για να βασίζεται στις συγκεκριμένες επιδοτήσεις που είχε λάβει.
Η Κομισιόν δήλωσε την Τρίτη ότι επαλήθευσε ότι η αμερικανική εταιρεία έλαβε λιγότερες επιδοτήσεις από την κινεζική κυβέρνηση σε σύγκριση με τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που είχαν ερευνήσει οι Βρυξέλλες.
Η ΕΕ δήλωσε τόνισε ότι εξακολουθεί να πιστεύει ότι η κινεζική παραγωγή EV έχει επωφεληθεί από εκτεταμένες επιδοτήσεις και πρότεινε τελικούς δασμούς έως και 36,3% για μία πενταετία, ωστόσο παραμένει ανοικτή σε εναλλακτική λύση που θα προτείνει το Πεκίνο. Το νούμερο είναι ελαφρώς χαμηλότερο από τον μέγιστο προσωρινό δασμό 37,6% που είχε ορίσει η Επιτροπή τον Ιούλιο για εταιρείες που δεν συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων.
Η Tesla ήταν μεταξύ των εταιρειών που χαρακτηρίστηκαν ως «συνεργαζόμενες» με την έρευνα.
Όσο αφορά τους υπόλοιπους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με την ΕΕ, η BYD θα δει τους δασμούς της να μειώνονται από 17,4% σε 17%, η Geely από 19,9% σε 19,3% και η SAIC από 37,6% σε 36,3%.
Μέχρι στιγμής καμία από τις παραπάνω εταιρείες δεν έχει σχολιάσει τις αποφάσεις της ΕΕ.
Η Κομισιόν ανακοίνωσε επίσης ότι δεν θα εισπράξει τους προσωρινούς φόρους που έχουν επιβληθεί από τις 5 Ιουλίου. Θα συνεχίσουν να καταβάλλονται, αλλά θα παραμείνουν μπλοκαρισμένοι σε τραπεζικό λογαριασμό πριν επιστραφούν.
Η νέα φορολόγηση θα υιοθετηθεί οριστικά μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, εκτός της περίπτωσης που μία ειδική πλειοψηφία κρατών μελών της ΕΕ (15 χώρες που αντιπροσωπεύουν το 65% του ευρωπαϊκού πληθυσμού) αντιταχθούν.
Στην πρωτοπορία των κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία φοβάται την εξαφάνιση των εργοστασίων της αν αποτύχει να ανακόψει τον αναμενόμενο κατακλυσμό κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τομέας όπου το Πεκίνο έχει το προβάδισμα έχοντας επενδύσει προ πολλού στην κατασκευή μπαταριών.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρίσκεται σε πλήρη άνθηση εν όψει της απαγόρευσης από το 2035 της πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα: τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 22% της ευρωπαϊκής αγοράς, έναντι 3% πριν από τρία χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του τομέα. Οι κινεζικές μάρκες αντιπροσωπεύουν το 8% της αγοράς.